Gå til innhold

Beklagelse fra Ålesunder

Anbefalte innlegg

Gjest steinvågramp
Skrevet

Når du sir det så er det kanskje kalkunpølser. Men det er nok en bevis på at dialekten ødelegger hele reklamen :-)

Du krype som ei kald hyse for dinne hvalpen som drite på dialekten og byen din. Skam de. E banna på at du e fra Vigra.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

8

• Gyda

4

• MsSophie

3

• Lucretia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Knip igjen, hævletes kveitetryne. Vi snakka om verdens vakreste dialekt og verdens vakreste sted. Slike så de bruka vi å kaste på have.

Å nei, så redd jeg ble nå. Men jeg står nå på mitt likevel, og Ålesund er nå en sånn passe fin by også, har sett mange som slår knockout på Ålebyen.

Gjest abrahamsen
Skrevet

He-he, de te skikkli flaut å vær fra Ålsunn å høre på slikt....

Gjest abrahamsen
Skrevet

Å nei, så redd jeg ble nå. Men jeg står nå på mitt likevel, og Ålesund er nå en sånn passe fin by også, har sett mange som slår knockout på Ålebyen.

NEI!!! Ålesund e den vakreste byen i Norge, derom hersker ingen tvil!!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hold kjæften på de,bone! E du fra Emblem eller nåkke?

Emblem nei, men ikkje så veldig langt unna.....

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hehe, er ikke fra Ålebyen selv, har en helt annen dialekt, men denne reklamen har jeg også reagert på. Det høres så teit ut med ordet "poppis" som blir nevnt av flere her, trodde at dette var et mye brukt ord i Ålesund pga. denne filmen:-)

Har aldri brukt det ordet iallefall.

Skrevet

E snakka ikke stygt om byen, men om reklama. Var på en fest i Oslo for ikke så lenge siden, og da blei e mobba på grunn av dinna reklama. Dei spurte me ka som e poppis i Ålesund.

Viss du blir mobba for en reklamefilm der dei snakka ålesunder, så gir du dæm en på trynet. Det e altfor få reklame me sånn dialekt og dæffor ska vi sette pris på de lille vi får. Vi beklaga aldri å e aldri flau. Vi e best i alt.

Skrevet

E snakka ikke stygt om byen, men om reklama. Var på en fest i Oslo for ikke så lenge siden, og da blei e mobba på grunn av dinna reklama. Dei spurte me ka som e poppis i Ålesund.

Viss du blir mobba for en reklamefilm der dei snakka ålesunder, så gir du dæm en på trynet. Det e altfor få reklame me sånn dialekt og dæffor ska vi sette pris på de lille vi får. Vi beklaga aldri å e aldri flau. Vi e best i alt.

Skrevet

Det skal jeg støtte deg i.

Skrevet

Jeg bruker aldri ordet poppis!!!!!!!!! Det er bare utrolig teit.

Joda, det er greit, men du må fan ikke krype for at noen herjer med dialekten din.

Skrevet

Ja, at det er reklame for kalkunpølser i stedet for pizza er ikke formildende, hehe.

Pizza er da ikke fra Ålesund. Pizza er fra Stranda.

Skrevet

Jeg er også Ålesunder og har irritert meg veldig over den reklamen! Hun snakker så unaturlig sakte også. Ordet poppis er jo noe jeg aldri har blitt hørt brukt, og som trådstarter sier så snakker lagt fra alle i Ålesund gjennom nesen.

I Ålesund snakker de jo litt gjennom nesen. Så det er en kjempefin reklame, fritt for dialekt fra bygdene omkring.

Skrevet

Norges j*vligste dialekt. Banna bein!

Næhei....ålesundsdialekta er dritsexy!

Skrevet

MsSophie har jo alltid hatt sans for estetikk og kvalitet. Så også i denne saken.

Skrevet

MsSophie har jo alltid hatt sans for estetikk og kvalitet. Så også i denne saken.

Forresten; Bøkko går nå.

Skrevet

Forresten; Bøkko går nå.

Hadde jeg visst at gripp-karen pratet norges mest sexy dialekt hadde jeg nok definitivt blunket litt mer og vrikket enda litt kraftigere på hekken i det jeg passerte han:-)

Skøyteløp er av null interesse. Riktig nok har løperene ofte en velutviklet lårmusklatur som kan fenge, men akk - de pinglete armene som kun henger der og slenger ødelegger dessverre for den helt store estetiske opplevelsen.

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Var vel mere Poppis-ordet som slo an blant østlendingene. De spurte meg hva som er poppis i Ålesund for tida. Men jeg tok meg da ikke nær av det, bare lo.

Gjest ChiengMai
Skrevet

*himle med øynene* Kan ikke tenke meg noe mer turn off enn den.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pizza er da ikke fra Ålesund. Pizza er fra Stranda.

Hehe, snakka ikke om grandis, altså... :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pøsj, hørt sånt tull! Ikke verdt et besøk en gang, stopper alltid på Moa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...