Gå til innhold

Beklagelse fra Ålesunder

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Eneste utsikten jeg har fått med meg på Moa er vel gangbrua over veien. :-D Man drar da dit for å handle, hva pokker skal man med utsikt da?

Hehe, derfor du må komme deg til byen vett'u ;-)

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

8

• Gyda

4

• MsSophie

3

• Lucretia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, derfor du må komme deg til byen vett'u ;-)

Pøsj, hva slags butikker har de i byen som de ikke har på Moa? Eneste grunn jeg kan tenke meg (om den fortsatt eksisterer): Gullix.

Skrevet

Pøsj, hva slags butikker har de i byen som de ikke har på Moa? Eneste grunn jeg kan tenke meg (om den fortsatt eksisterer): Gullix.

Den eksisterer nok ikke. Innehaveren er dessverre død.

Gjest styggeste kjøpesenter på jord
Skrevet

Pøsj, hørt sånt tull! Ikke verdt et besøk en gang, stopper alltid på Moa.

Ja, det forklarer jo alt. Da har du ikke uttalelsesrett.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hehe, Bergen er jo en nydelig by, da. Mye finere enn Ålesund.

:-)

Bergen er fin, men Ålesund er finere.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor du syns byen er stygg, du måler det i antall butikker...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor du syns byen er stygg, du måler det i antall butikker...

Nope, jeg bare sa hvorfor jeg stopper på Moa, pleier dra dit på handletur av og til og da ser jeg ingen grunn til å dra inn til byen. Men jeg mener seriøst at Ålesund ikke er så veldig fin, helt uavhengig av hva som er der av fasiliteter.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den eksisterer nok ikke. Innehaveren er dessverre død.

Trist, de hadde god mat der. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det forklarer jo alt. Da har du ikke uttalelsesrett.

Haha, hvem bryr seg om at et kjøpesenter er fint eller stygt?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Nope, jeg bare sa hvorfor jeg stopper på Moa, pleier dra dit på handletur av og til og da ser jeg ingen grunn til å dra inn til byen. Men jeg mener seriøst at Ålesund ikke er så veldig fin, helt uavhengig av hva som er der av fasiliteter.

Begynner å bli hissig jeg nå...;o) Neida, smaken er som baken, men jeg greider ikke forstå at noen faktisk syns at Ålesund er en stygg by.

Men ok, nå avslutter jeg denne "krangelen" , det har vært morro:o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Trist, de hadde god mat der. :-)

Der er vi enig! Gullix var skikkelig bra.

Gjest togli
Skrevet

Gullix er nok ikke der lengre, så der avslørte du at du ikke er spesielt oppdatert på butikker i Ålesund *hehe*

Men altså, Moa har nok fortsatt det beste utvalget hva butikker angår.

Det er det som er så kult med Ålesund. Vi har en egen bydel for shopping og en bydel for rekreasjon og velvære. Ingen kan slå oss der altså ;-)

Skrevet

Der er vi enig! Gullix var skikkelig bra.

Jepp! Gullix var bra.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bergen er fin, men Ålesund er finere.

Jeg syns ikke Ålesund er en spesielt fin by. Etter at de sprengte bort fuglefjellet midt i byen, så klarte de jo å fjerne det den var berømt for også.

Flere av de nye bygningene bryter fullstendig med Jugentstilen, så jeg syns ikke politikerne har klart å ta vare på arven sin der, dessverre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gullix er nok ikke der lengre, så der avslørte du at du ikke er spesielt oppdatert på butikker i Ålesund *hehe*

Men altså, Moa har nok fortsatt det beste utvalget hva butikker angår.

Det er det som er så kult med Ålesund. Vi har en egen bydel for shopping og en bydel for rekreasjon og velvære. Ingen kan slå oss der altså ;-)

Haha, som om det er noen grunn til å konkludere med at jeg ikke er oppdatert på butikker fordi restauranten jeg pleide spise på i hin hårde dager er nedlagt. Ungene foretrekker både MacDonalds og Peppe's, og begge deler ligger jo på Moa (selv om jeg husker fra laaaangt tilbake at det lå en Peppe's ikke så veldig langt fra Gullix). Men det _er_ ingen grunn til å dra inn til byen når vi som kommer utenfra skal handle.

Vi har en gang dratt inn til byen fordi vi skulle en tur på akvariet, og det kunne vi spart oss. De hadde stengt den dagen, haha.

Vi som har vært litt videre ute i verden enn Ålebyen vet forresten at f.eks både Kristiansand, Trondheim, Bergen og Bodø har "egen bydel" for shopping i samme grad som Ålebyen. :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns ikke Ålesund er en spesielt fin by. Etter at de sprengte bort fuglefjellet midt i byen, så klarte de jo å fjerne det den var berømt for også.

Flere av de nye bygningene bryter fullstendig med Jugentstilen, så jeg syns ikke politikerne har klart å ta vare på arven sin der, dessverre.

Hørr! Hørr! ;-)

Gjest styggeste kjøpesenterkompleks på jord.
Skrevet

Haha, hvem bryr seg om at et kjøpesenter er fint eller stygt?

Den som ikke bryr seg om det, og ser at dette kjøpesenterkomplekset er grusomt, har heller ikke særlig troverdighet når det gjelder hvor estetisk en by er. Så det så.Bergen og Ålesund er begge vakre byer på hver sin måte.

Du skulle sett hvordan det var der før, når bare gamle Moa eksisterte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den som ikke bryr seg om det, og ser at dette kjøpesenterkomplekset er grusomt, har heller ikke særlig troverdighet når det gjelder hvor estetisk en by er. Så det så.Bergen og Ålesund er begge vakre byer på hver sin måte.

Du skulle sett hvordan det var der før, når bare gamle Moa eksisterte.

"Den som ikke bryr seg om det, og ser at dette kjøpesenterkomplekset er grusomt, har heller ikke særlig troverdighet når det gjelder hvor estetisk en by er. Så det så.Bergen og Ålesund er begge vakre byer på hver sin måte. Du skulle sett hvordan det var der før, når bare gamle Moa eksisterte."

Herregud, drar da til Moa for å julehandle, ikke for å se på arkitektur. Du tar det jaggu seriøst hvis du mener det er et manglende kvalitetstegn hva min mening om estetikk angår. Om Moa er stygg som rakkeren så er der likevel mange bra butikker for oss som bor litt ute i provinsen og som liker å gjøre julehandelen vekk hjemmefra. :-)

Nå kan jo du få fortelle meg hva som er så voldsomt estetisk ved en by som er en blanding av fuggel og fisk og der deler av sentrum ligger på en tarm ut i sjøen.

Gjest togli
Skrevet

Haha, som om det er noen grunn til å konkludere med at jeg ikke er oppdatert på butikker fordi restauranten jeg pleide spise på i hin hårde dager er nedlagt. Ungene foretrekker både MacDonalds og Peppe's, og begge deler ligger jo på Moa (selv om jeg husker fra laaaangt tilbake at det lå en Peppe's ikke så veldig langt fra Gullix). Men det _er_ ingen grunn til å dra inn til byen når vi som kommer utenfra skal handle.

Vi har en gang dratt inn til byen fordi vi skulle en tur på akvariet, og det kunne vi spart oss. De hadde stengt den dagen, haha.

Vi som har vært litt videre ute i verden enn Ålebyen vet forresten at f.eks både Kristiansand, Trondheim, Bergen og Bodø har "egen bydel" for shopping i samme grad som Ålebyen. :-D

Du kan ikke være annet enn Moldenser altså ;-)

Jeg har bodd andre steder også, f.eks. 13 år i Oslo *blæh*

Gjest abrahamsen
Skrevet

Å sprenge fuglefjellet var utrolig dumt gjort. Huset de satte opp der istedet er ikke særlig pent, men det er så mange andre steder i byen som er fine. Hellebroa, svaneapoteket og deromkring...gågata, fjellstua.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...