Gå til innhold

Å bare ligge på en side?

Anbefalte innlegg

Gjest venstrevridd
Skrevet

Jeg ligger alltid på venstre side når jeg skal sove/hvile. Jeg greier ikke å slappe av hverken på ryggen eller på høyre side.

Nå er jeg bekymret for at dette ikke skal være bra.

Hvordan ligger dere andre som ligger på siden? Ligger dere på samme måe og på samme side hver gang?

Gjest Alt skal man da bekymre seg for..
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det gå greit? Regner med du ikke ligger slik 24 timer i døgnet.

Gjest venstrevridd
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det gå greit? Regner med du ikke ligger slik 24 timer i døgnet.

Jeg har ikke peiling men tenker litt på brokk eller sammenvoksnonger. Har et par keisersnitt bak meg.

laguna1365380434
Skrevet

Det kan da neppe være farlig? Selv sover jeg/ligger jeg litt på begge, men helst rett ut på ryggen, men kjenner folk som kun sverger til samme side hele tiden om de skal slappe ordentelig av. Jeg tviler på at det kan være skadelig på noen måte.

:-)

Skrevet

Jeg ligger på høyre side. Har hørt det ikke skal være så bra for hjertet å ligge på venstre. Men vi snur oss jo i søvne, så jeg våkner noen ganger på "feil side".

Skrevet

Jeg bytter på å ligge på høyre og venstre side, men når jeg ligger på magen klarer jeg bare å ha hodet mot høyre, får vondt i nakken av å ha det mot venstre. Ligge en del på rygg også.

Tidliger lå jeg bare på magen, men etter jeg var gravid ligger jeg alle veier, bortsett fra på magen med hodet mot venstre da. ;)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Som fresja sier, har jeg også hørt - at det ikke er så bra å ligge på venstre side. Hjertet jobber visst tyngre da.

Har også hørt at det er viktig for kroppen å skifte stilling i løpet av natten, for å holde blodomløpet i gang.

Antakelig snur du deg uten av du merker det, hvis ikke tror jeg du ville fått liggesår.

Skrevet

Jeg har ikke peiling men tenker litt på brokk eller sammenvoksnonger. Har et par keisersnitt bak meg.

*må le* sammenvoksninger? -hvor stille og lenge ligger du egentlig? :=)

Skrevet

Jeg har magebrokk og er anbefalt å ligge på venstresiden.

Så da må jeg kanskje velge mellom om hjertet skal ha det bra eller om brokket skal det bra? ;-))

Anyway...jeg tror kroppen styrer det der litt selv

Skrevet

Når jeg legger meg legger jeg meg på venstresiden. Snur meg iløpet av natta og våkner som regel liggende på høyresiden. Klarer ikke sove når jeg ligger på ryggen. Beste er å ligge litt på siden og litt på magen

Skrevet

Før lå jeg kun på siden. På begge sider egentlig. Ligger alltid våken lenge før jeg sovner, så snur og vender på meg og plutselig sovner jeg, på den ene eller den andre siden...

Etter å ha vært sideligger hele livet, utenom spedbarnsperioden, så for ca ett år eller to siden begynte jeg å ligge på magen, iblant. Og nå kan jeg til og med sove på ryggen, noe som før var helt utenkelig. Så nå bytter jeg mellom alt! hehe. Men mage og side er vanligst.

Men apropos sider: jeg sover oftere på høyre side enn venstre, men når jeg ligger på sofaen, og ser TV, så MÅ jeg ligge på venstre side, selv om sofaen står i rett linje i forhold til tv'en så jeg hadde sett like bra om jeg hadde ligget andre veien...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...