Gå til innhold

Hvordan vaske madrass?

Anbefalte innlegg

Gjest Anikkene123
Skrevet

Nå har min datter flere ganger denne uka fått av seg bleien og senga har vært tisse våt!

Begynner å bli lei dette og madrassen må vaskes. Men hvordan vaske en skumgummimadrass og hvordan få den fort tørr?

Noen gode råd for at hun ikke skal klare å kle av seg bleien?

Har prøvd med nattdrakt feil vei og bleien feil vei, men hun klarer det allikavel..

Skrevet

Søsteren min hadde en madrass, med veldig mange lag inni. Lagene kunne hun ta ut og vaske i maskinen.

En skumgummimadrass, må vaskes i badekar/dusj tror jeg, og henges ut til tørk. Slitsomt hvis dette må gjøres ofte.

Jeg anbefaler deg enten å kjøpe lagmadrass (tror det var Svane som hadde disse. Kostet litt), eller legge en ull"madrass" over madrassen.(disse får du på sengetøylageret, med feste for madrass.)

Selv om hun skulle tisse på ullen, trenger du ikke å vaske den hver gang. Kun lufte den. Det høres kanskje ekkelt ut, men det skjer en kjemisk reaksjon når en tisser på ull, som gjør at det ikke er så ekkelt likevel :) Les mer om ull

Lykke til.....

Skrevet

Jeg brukte brun pakketeip -hehe, helt sant! Det hjalp det! :)

Gjest et tips på en travel lørdag
Skrevet

Jeg ville kjøpt ny og tatt plastlaken over den nye. Så kan det vaskes (kjøp to).

Skrevet

Jeg brukte brun pakketeip -hehe, helt sant! Det hjalp det! :)

*funderte lenge på hvordan man brukte brun pakketeip til å vaske en madrass...*

Skrevet

*funderte lenge på hvordan man brukte brun pakketeip til å vaske en madrass...*

hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...