Gå til innhold

Syn på navn

Anbefalte innlegg

Gjest Settlers
Skrevet

En artikkel i bladet Mamma om navn. En mor er intervjuet:

"Jeg kunne ikke hatt navn som jeg synes lyder harry, og det forbinder jeg med amerikansk-klingende navn. Og ikke navn som lyder for Hollywood-pompøse"

Barna hennes heter: Nicholas Maximillian og Norah Wilhelminah.

Da måtte jeg smile litt altså..

hare1365380455
Skrevet

Hæ? Jeg rekner med at du leker doltroll og tuller nå...?:)

Gjest Settlers
Skrevet

Hvorfor leker jeg troll??

hare1365380455
Skrevet

Hvorfor leker jeg troll??

Hihi, jeg bare tuller. Men det var litt av noen navn!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Nope. Fikk det i posten, og kan gå god for at navnesammensetningen er ekte- selv om jeg ikke leste begrunnelsen.

Men de to "beste" navnesammensetningene jeg har hørt om er Jenny-Peggy og Ken Glenn.

hare1365380455
Skrevet

Nope. Fikk det i posten, og kan gå god for at navnesammensetningen er ekte- selv om jeg ikke leste begrunnelsen.

Men de to "beste" navnesammensetningene jeg har hørt om er Jenny-Peggy og Ken Glenn.

LOL, nå må du gi deg! Hva blir det neste? :D

Gjest Settlers
Skrevet

Norah Wilhelminah var ikke så verst da, hadde det bare vært Nora Wilhelmina (litt mindre svulmende, spør du meg). Men med tanke på hva hun sa i intervjuet, så ble jeg litt lattermild.

Gjest Settlers
Skrevet

Hihi, jeg bare tuller. Men det var litt av noen navn!

Ja, det kan du si :-)

Skrevet

Helt utrolig hva folk velger å kalle ungene sine. Leste på snartmamma.no at ei ville kalle ungen for Valentina. Grusomt.

Og så Espen Bredesen da, som har en sønn som heter Noah Tordenskiold.

Gjest Settlers
Skrevet

Ken Glenn kooooom inn å spis!! Det klang litt feil i mine ører.

Skrevet

Oppkalt etter Norah Jones og Nicholas Cage?

*flire*

Snakk om drite seg ut, da!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

LOL, nå må du gi deg! Hva blir det neste? :D

Tja, vi kødda mye med Kaja Karola eller Frida Diana da vi skulle ha barn.

(det ble ikke det altså...)

Mrs. Wallace
Skrevet

Helt utrolig hva folk velger å kalle ungene sine. Leste på snartmamma.no at ei ville kalle ungen for Valentina. Grusomt.

Valentina er jo et tradisjonsrikt og ganske vanlig navn i spansktalende land (i hvert fall i enkelte latin-amerikanske land).

Mrs. Wallace
Skrevet

Hahaha! Snakker om pompøst og harry!

Skrevet

Hahaha!!!

*Jenny-Peggy og Ken-Glenn*

Hihihi!!!!!

Gjest trultemor25
Skrevet

Synes Noah Tordenskjold var litt søtt jeg da. Kjenner en som heter Ferdinand til mellomnavn, og det blir jo litt i samma gata. Og Noah er jo kjempefint.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Å, herregud...

Hadde hun i det minste bare kuttet ut alle de h'ene...

Noen ganger tror jeg at personer fanges i en felle der de må prøve å bevise at de ikke er nettopp det de egentlig faktisk er. Hadde man bare gitt den dama et speil, så...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

He-he... Det rimer jo nesten...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...