Gå til innhold

Om å være lumpen!

Anbefalte innlegg

Gjest fjellogfjord
Skrevet

Jeg har i tillegg til jobben min studier ved siden av. Jobber fulltid og tar et fag på universitetet i tillegg (40 studiepoeng uten ex.phil og ex.fac.) Og en annen skole i tillegg, som ikke tar SÅ mye tid, men som allikevel tar litt tid. Har jobbet i helger, ferier og langt utover de små timer i flere mnd.

I tillegg til et anstrengende privatliv har jeg som et resultat av dette vært ekstremt sliten og stressa. Men jeg går på jobb hver dag uansett.

I forrige uke fikk jeg gå hjem en time tidligere nesten hver dag. Denne tiden påvirker ingen fordi det bare er meg som gjør det jeg gjør.

Overhørte en samtale mellom to andre på jobb som mente det var urettferdig at jeg skulle gå tidlig fordi de var også slitne. Bare fordi jeg hadde jobbet der lenger (syv år) og de kortere (siden våren) var det ikke riktig at jeg fikk slike fordeler.

Sitter nå og er skrekkelig trist. Fordi jeg aldri er syk eller reiser bort er jeg bestandig på jobb. jeg mener dette er en sak mellom meg og sjefen min. Har dårlig samvittighet for i det hele tatt å ha tatt imot tilbudet om å gå hjem, jeg ville jo ikke støte noen.

Men må innrømme at jeg er skrekkelig skuffet over småligheten til min kollega.

Gjest fjellogfjord
Skrevet

Glemte å stille spørsmål!

Syns dere jeg skal ta det opp med kollegaen min?

Syns dere det er grunn for meg til å føle meg lumpent behandlet?

Eller forstår dere kollegaen?

Skrevet

Skjønner ikke hva kollegaene har med dette å gjøre. Dette er som du skriver, en avtale mellom deg og arbeidsgiver.

Om de ønsker lignende ordninger selv så får de ta opp dette med arbeidsgiver ikke surmule og mumle "urettferdig" til deg.

Barnslig holdning fra kollegaene.

Hev deg over det..

Gjest Wolverina
Skrevet

Slapp av... hvem ville ikke gått hjem en time tidligere om de fikk det tilbudt?

Hadde ikkje sjefen din syns det var greit så hadde h*n vel aldri sagt noe heller.

Syns ikke dette er noe mer å dvele over.

Hva kollegaene dine mener er helt irrelevant.

Skrevet

Jeg hadde konfrontert vedkommende med det. Det er to muligheter: Enten skjønner ikke vedkommende tegningen. Eller så er vedkommende rett og slett dum. Det finner du neppe ut før du snakker med vedkommende.

"............................................"

Gjest sarah bernard
Skrevet

Jeg forstår deg.

Hvis du har et ok forhold til dem, så kan du kanskje si til dem at du ble litt lei deg fordi du fikk fri, og så forklare hvorfor det var nødvendig for deg? Har de normal, god empati, så må de da forstå det?

Gjest fjellogfjord
Skrevet

Jeg forstår deg.

Hvis du har et ok forhold til dem, så kan du kanskje si til dem at du ble litt lei deg fordi du fikk fri, og så forklare hvorfor det var nødvendig for deg? Har de normal, god empati, så må de da forstå det?

Det var en fin fremgangsmåte. Jeg er glad for at dere ser på det på samme måte som meg. Da er det ikke jeg som overreagerer.

Takk til alle svar, det hjelper!

Gjest sarah bernard
Skrevet

Det var en fin fremgangsmåte. Jeg er glad for at dere ser på det på samme måte som meg. Da er det ikke jeg som overreagerer.

Takk til alle svar, det hjelper!

Tipper at magefølelsen din sa det til deg, før du fikk bekreftelse fra oss?

Stol på magefølelsen din, du :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vet de at du sliter og det er derfor du fikk gå?

Jeg tror jeg hadde lurt litt hvis en kollega av meg gikk en time før hver dag uten å få noe grunn for det..

Gjest sandex
Skrevet

Kollegaende dine er SMÅLIGE! - men dessverre ikke uvanlig. PS: Alle dere kjerringer som må følge med på arbeidstiden til kollegaende deres: DRIT OG DRA! Pass på dere selv, det gjør jeg. Jeg gir f.. i arbeidstiden til kollegaene mine, og forventer at dere gjør det samme!

:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kollegaende dine er SMÅLIGE! - men dessverre ikke uvanlig. PS: Alle dere kjerringer som må følge med på arbeidstiden til kollegaende deres: DRIT OG DRA! Pass på dere selv, det gjør jeg. Jeg gir f.. i arbeidstiden til kollegaene mine, og forventer at dere gjør det samme!

:)

Det spørs vel hvor en jobber!

På noen arbeidsplasser er man mer avhengig av de andre. Da blir man tvunget til å følge litt med =)

Gjest sandex
Skrevet

Det spørs vel hvor en jobber!

På noen arbeidsplasser er man mer avhengig av de andre. Da blir man tvunget til å følge litt med =)

Tja... i 2% av tilfellene kan det være nødvendig. Ellers ikke :) Rett og slett misunnelse og faenskap :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tja... i 2% av tilfellene kan det være nødvendig. Ellers ikke :) Rett og slett misunnelse og faenskap :)

Det er jeg uenig i. Det er mange flere yrker der man må samarbeide og jobbe i team for å få gjort arbeidet. Da er det klart at man må "bry" seg med hva kollegaen driver med.

Men jobber man feks på et kontor der ting kun går utover seg selv om man ikke er til stede, så er jeg sef. helt enig =)

Gjest sandex
Skrevet

Det er jeg uenig i. Det er mange flere yrker der man må samarbeide og jobbe i team for å få gjort arbeidet. Da er det klart at man må "bry" seg med hva kollegaen driver med.

Men jobber man feks på et kontor der ting kun går utover seg selv om man ikke er til stede, så er jeg sef. helt enig =)

Det er forskjell på å bry seg - og å blande seg!! - hvorfor legger kollegaer seg opp i om en annen går 1 time tidligere en dag - eller går et ærend ut en dag... Det er rein og skjær faenskap :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...