Gjest Fugl Føniks Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Jeg er lærer i vgs som tar videre studier i norsk-didaktikk. Skal etter hvert skrive oppgave. Finnes det noen som har gode tips til tema for en slik oppgave? Hva hadde det interessert deg å få vite mer om når det gjelder norskfaget/måter å lære bort faget på? 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Lære ungdommen til å koble kunnskapen til dagliglivet. La dem finne praktisk nytte ved kunnskapen. 0 Siter
Gjest spespedstudent i praksis Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Å finne måter å få elevene til å bli bevisst på at skrivingen handler om kommunikasjon. Å lære å reflektere over eget skriftlig budskap. Dette ble rotete skrevet, men jeg tenker på elever som sliter i norskfaget, som ikke kan fordra å skrive stiler, og spesielt stiler hvor de må drøfte og argumentere. De klarer rett og slett ikke å se et tema fra en annens synsvinkel. Derfor blir det umulig for dem å klare å drøfte noe. Skulle gjerne hatt noen lærebøker eller avhandlinger som kunne lære oss pedagoger mer om dette. 0 Siter
Gjest Fugl Føniks Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Å finne måter å få elevene til å bli bevisst på at skrivingen handler om kommunikasjon. Å lære å reflektere over eget skriftlig budskap. Dette ble rotete skrevet, men jeg tenker på elever som sliter i norskfaget, som ikke kan fordra å skrive stiler, og spesielt stiler hvor de må drøfte og argumentere. De klarer rett og slett ikke å se et tema fra en annens synsvinkel. Derfor blir det umulig for dem å klare å drøfte noe. Skulle gjerne hatt noen lærebøker eller avhandlinger som kunne lære oss pedagoger mer om dette. Tusen takk, nyttig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.