Gå til innhold

Flatbrødet Skjenning er sabla dyrt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen bare MÅTTE jeg på OBS! på Mosseporten og kjøpe et spann med Innherredssodd -det er jo så godt da. Og ved siden av SKAL det være et flatbrød som heter Skjenning -og det har de også der -veldig rart egentlig at de selger SÅ EKTE TRØNDERSKE saker i Østfold.

Vel, i alle fall kjølpte jeg et spann - kostet 65 kr for 2 kg, det er ingen ublu pris akkurat.

Reagerte på sluttsummen i kassa, og ble veldig forundret over at flatbrødet var slått inn med kr.99,-!! "jøssenam" sa jeg - det kan da ikke stemme - for FLATBRØD! Jentungen i kassa syn sogså det hørtes helt vamvittig ut -og ringte ferskvareavdelingen -men joda -det kostet kr.99,- for pakka. Hun kunne gjerne ta de tilbake sa hun, -"nei -guri", sa jeg, "man kan ikke spise Innherredssodd uten skjenning, kan du skjønne"

Det skjønte hun nok ikke....

Velvel - da har vi billige Jelly Beans i Moss da - men vi tar det igjen på flatbrødet! :)

Det var verdt hver en krone!

Gjest Flystripa
Skrevet

Har aldri brukt annet en Ideal Gullsprø til Innherredssodd, jeg. Har jeg gått glipp av noe, nå (igjen)?

Og sodden _må_ være den fra Ternia. Den som heter Inderøy-sodd, er grufull. Stinker fåre-bailla av den ;o)

Skrevet

Har aldri brukt annet en Ideal Gullsprø til Innherredssodd, jeg. Har jeg gått glipp av noe, nå (igjen)?

Og sodden _må_ være den fra Ternia. Den som heter Inderøy-sodd, er grufull. Stinker fåre-bailla av den ;o)

Den jeg kjøpte var fra TrønderMat.og skjenning må det være.http://www.odin.no/lmd/norsk/tema/naeringsutvikling/nyheter/049051-211536/dok-bn.html

http://www.matmerk.no/?menu=-1&a=1699

Det er tradisjon!

hare1365380455
Skrevet

Det flatbrødet har jeg ikke smakt, men flatbrød er godt til lapskaus! Sodd er ikke så vanlig her.

Gjest Persille
Skrevet

Nå har jeg faktisk kjentfolk på slakteriet der de produserer Inderøysodd - som er det beste uten tvil. De har selvfølgelig kjentfolk på Skjenningbakeriet på Røra...

Skal ta med noen pakker til deg neste gang jeg er innom, jeg :)

Skrevet

Nå har jeg faktisk kjentfolk på slakteriet der de produserer Inderøysodd - som er det beste uten tvil. De har selvfølgelig kjentfolk på Skjenningbakeriet på Røra...

Skal ta med noen pakker til deg neste gang jeg er innom, jeg :)

Nei fysj - Inderøysodd skal jeg ikke ha - INHERREDS skal det være :)

Men takk skal du likevel ha! :)

Gjest Persille
Skrevet

Nei fysj - Inderøysodd skal jeg ikke ha - INHERREDS skal det være :)

Men takk skal du likevel ha! :)

Det var Skjenningen jeg skulle ta med da - innherredssodden kan du ha for deg selv!

Skrevet

Skjenning er kjempedyrt - også her i Trøndelag. 99,- for ei pakke på MEGA her også.

Skrevet

Loff er også godt til sodd :-)

Det er sånn nattmatsodd det - hjembrent-karsk og sodd som man super i seg ved hjelp av loff som suger opp godt - hehe

Skrevet

Skjenning er kjempedyrt - også her i Trøndelag. 99,- for ei pakke på MEGA her også.

Da er det jo derfor det er dyr festmat likevel - hvor mye sodd beregner man? - vi hadde mat i 2 dager av et spann - 2 voksne og 1 barn.

Gjest midia
Skrevet

Da er det jo derfor det er dyr festmat likevel - hvor mye sodd beregner man? - vi hadde mat i 2 dager av et spann - 2 voksne og 1 barn.

oi da spiser dere lite?

Hos oss rekker det såvidt med ett spann på 2 voksne og 1 barn.

Skrevet

Vi bruker Innherredsodd som kommer ibøtter på 1,9 liter (tror jeg det er). Vi beregner 4-5 porsjoner per bøtte. Dvs. til 2-3 persjoner når vi har det til festmat. Vi putter i tillegg oppi ekstra kjøttboller og ekstra gulrot og så serveres det med kokte poteter. (Men vi bruker loff til vi da...)

Skrevet

oi da spiser dere lite?

Hos oss rekker det såvidt med ett spann på 2 voksne og 1 barn.

Jeg blir sjelden beskyldt for å spise lite - hehe, men gubben og datra spiser som mus...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...