Gå til innhold

Bostøtte - avslag

Anbefalte innlegg

Gjest faramir
Skrevet

Jeg har søkt om bostøtte for dekning av husleie til en leilighet jeg leier av min onkel.Det er et gammelt hus , satt opp i 1916.

Jeg går på attføring og har dette som eneste inntekt.Kravet til boligen for å komme med i bostøtteordningen er ikke oppfylt.Jeg betaler 2500,- i husleie pluss utgifter til strøm i tillegg.De sier noe om krav til funksjonalitet, størrelse og finansiering for de som går på attføring.Kravet til størrelse og funksjonalitet oppfyller leilighten min, men kravet om finansiering skjønner jeg ikke.At det enten skal være -oppførings- eller utbedringslån fra husbanken eller innovasjon Norge, eller -grunn, -kjøps- eller etableringslån fra husbanken eller- etableringstilskudd fra husbanken gitt før 1. januar 1996 eller-utbedrings-, etablerings-eller startlån fra kommunen av midler lånt i husbanken.

Hvordan vet jeg at jeg ikke oppfyller krav om finansiering?

Gjest Saigon
Skrevet

Du må rett og slett spørre huseier om huset er husbank finansiert. Er det ikke det har du ikke rett på bostøtte.

Gjest faramir
Skrevet

Du må rett og slett spørre huseier om huset er husbank finansiert. Er det ikke det har du ikke rett på bostøtte.

ok, takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...