Gå til innhold

E Coli - krydder og barnebarnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, hørte på radioen i går:

http://wap.db.no/nyheter/2006/03/17/460963.html

Og det kan jo være mulig at det er Taco-pulver?

og i dag har barnebarnet mitt diaré -hun er 4 år - jeg maser om at de skal reise på legevakten med henne. Hun spiste Taco av svensk kjøttdeig i går sier mora.

Fanken man blir jo helt hysterisk av dette greiene her.

Hvorfor kan de ikke fortsette å bestråle det hersens krydderet da?

Skrevet

Men man koker jo tacokjøttet ganske lenge etter at pulveret er tilsatt - det skulle da drepe e.coli?

Hvordan skulle bakterien ha havnet i krydderet i utgangspunktet forresten? Og hvordan klarer den å overleve?

Skrevet

Men man koker jo tacokjøttet ganske lenge etter at pulveret er tilsatt - det skulle da drepe e.coli?

Hvordan skulle bakterien ha havnet i krydderet i utgangspunktet forresten? Og hvordan klarer den å overleve?

Det har jeg da hørt før at krydder er "urent" - og når de nå ikke stråler det lenger også da så.

Gjest mirakel*2
Skrevet

hva kan vi spise nå??!! Jeg blir gal! Hadde det bare vært meg å ta hensyn til hadde det vært en annen sak, men jeg må tenke på den lille i magen og 3-åringen min.

Skrevet

Bakterier i krydder har jeg hørt om tidligere.

Historien var noe slik som at krydderurtene ble soltørket. Etterpå ble krydderet samlet sammen med rusk og rask og rottebæsj og puttet på krydderglass. Bon apetit ?

Gjest togli
Skrevet

Jeg leste at man ikke blir syk før tidligst tre dager _etter_ at man har fått i seg smitten, men vi leser jo så mye rart om dagen...

Det er også mange som har omgangssyka for tiden!

Minsten min spiste kjøttdeig kjøpt på Meny (husker ikke merket) i Oslo ca fem dager før hun ble syk med kraftig diare. Hun bæsja rett og slett brunt vann og hadde litt blod i urinen. Dessuten drakk hun masse, men hadde veldig lite urin. Hun spydde en gang hver dag, men var ellers i fin form. Vi dro til legen samtidig som formen (og bæsjen..) plutselig begynte å bli bedre. Legen sa det var teoretisk mulig at det kunne være E-colismitte, men at de færreste ble så syke at det var farlig.

Selv synes jeg _alle_ barn med diare uansett burde vært sjekket for E-coli. Da hadde man kanskje lettere kommet fram til smittekilden!

Skrevet

Jeg leste at man ikke blir syk før tidligst tre dager _etter_ at man har fått i seg smitten, men vi leser jo så mye rart om dagen...

Det er også mange som har omgangssyka for tiden!

Minsten min spiste kjøttdeig kjøpt på Meny (husker ikke merket) i Oslo ca fem dager før hun ble syk med kraftig diare. Hun bæsja rett og slett brunt vann og hadde litt blod i urinen. Dessuten drakk hun masse, men hadde veldig lite urin. Hun spydde en gang hver dag, men var ellers i fin form. Vi dro til legen samtidig som formen (og bæsjen..) plutselig begynte å bli bedre. Legen sa det var teoretisk mulig at det kunne være E-colismitte, men at de færreste ble så syke at det var farlig.

Selv synes jeg _alle_ barn med diare uansett burde vært sjekket for E-coli. Da hadde man kanskje lettere kommet fram til smittekilden!

Ja, helt enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...