Gå til innhold

Et rødvinsglass kl. fire om ettermiddagen

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Har hentet meg et glass rødvin nå, selvom jeg sitter og jobber ved datamaskinen og må bli ferdig med en god del i dag og i morgen. Mens jeg var gift ville min eksmann reagert sterkt hvis jeg begynte å drikke "så tidlig på dagen". Jeg er ikke gift lenger, jeg er helt alene og jobber hele tiden når det passer meg. Først var det fristende med litt for mye og litt for ofte siden vin er lett tilgjengelig og billig, men nå har jeg satt meg begrensninger. I dag er det lov;) Skål!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er aldri for tidlig å kose seg med vin eller øl.

Her har vi noe å lære av danskene.

amerikafareren
Skrevet

Jeg har bodd i Danmark og husker at da ble grensene flyttet veldig. Det er vel bare der jeg kunne finne på å ta en dram til frokost når jeg er på besøk hos danske venner. Jeg kan umulig tenke meg at det skjer her i USA.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har med glede tillært meg kontinentale drikkevaner - selvfølgelig uten å gi slipp på de norske ;)

Skrevet

Dette lover ikke bra. Du trenger en mann;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jeg har med glede tillært meg kontinentale drikkevaner - selvfølgelig uten å gi slipp på de norske ;)

Hvis jeg er i byen og handler en dag, og jeg ikke senere skal trene, kjøre bil eller jobbe, kjøper jeg meg alltid en avis og setter meg på en pub eller bar og koser med meg en halvliter.

Om klokka er 12:00 eller 16:00 er av mindre relevans.

Men hvis det er fredag eller lørdag og jeg likevel skal noe som innebærer alkohol senere på kvelden, kan det fort bli mer enn 1 halvliter.

Spesielt om sommeren er det utrolig deilig å sette seg på et utebord med en iskald øl og en avis. Da unner jeg meg til og med en røyk. :)

amerikafareren
Skrevet

Dette lover ikke bra. Du trenger en mann;)

Nei for all del;) En mann ville forstyrre meg mere ved studiene enn vinglassene;)

thinkerbell
Skrevet

Kl 16 om ettermiddagen finnes det ikke noe mer vettugt å gjøre enn å ta seg et glass vin.

Bortsett fra å ta et glass champagne klokken 17.

:-)

amerikafareren
Skrevet

Kl 16 om ettermiddagen finnes det ikke noe mer vettugt å gjøre enn å ta seg et glass vin.

Bortsett fra å ta et glass champagne klokken 17.

:-)

Nåja champagne har jeg ikke, men jeg har en skvett brandy et sted som jeg skal drikke når jeg er ferdig med diktet jeg holder på med:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Eller av meg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...