Gjest vil så gjerne bli mamma igjen Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Heia ! Skrev innlegg tidligere om manglende mens og bmi på 36. Samme dagen som du svarte, fikk jeg tilbake mensen - etter 6 mnd. ! Men - nå lurer jeg på noe igjen: Når du skriver at manglende mens kan forårsake "ukonrtollert" vekst i slimhinner eller noe sånt - er det veldig sannsynlig at det har skjedd siden august, og at det vil påvirke muligheter for å bli gravid igjen ? Jeg synes blødningen er veldig kraftig denne gangen, og har omtrent samme smertenivå som før jeg fikk barn i fjor vår (forholdsvis svake, murrende smerter nederst i magen + ryggen), mens de to menstruasjonene jeg hadde etter fødsel - før den forsvant - var helt smertefrie, og så vidt jeg husker ikke med så sterke blødninger. Betyr dette noe ? På slutten av svangerskapet og etter har jeg også fått smerter under samleie -spesielt ved "støt" mot livmortappen bakfra. Bekymrer meg for endometriose. Jeg tror egentlig jeg hadde eggløsning for 2 uker siden - karakteritisk "trådtrekkende" utflod, så det er neppe derfor mensen er sterk. Men hvordan kan jeg finne ut sikkert om jeg hadde det ? Har lyst på et barn til og er 34 år. Hvor viktig er det at jeg går ned i vekt først ? Var plaget med migrene og høyt blodtrykk under svangerskapet. Vil det kunne bli bedre ved neste svangerskap dersom jeg har en bmi på feks 30 (det er så innmari lenge til bmi'en er mellom 20 og 25)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22321-heia-mette-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Hvis det var eggløsning før menstruasjonen må vi gå utfra at det er renste opp i livmoren og evt 'ukontrollerte' celler er borte. Var det ikke eggløsning kan de fremdels være til stede. Det at du hadde slim og smerter tyder på at det var eggløsning. Hvis man vil være sikker på at slimhinnen er i orden, er det mulig å ta en prøve (det gjøres av gynekolog på en enkel måte). Hvis du har uregelmessige blødninger og overvekt tyder det på PCOS (se under tema). Man kan stimulerte til eggløsning, men det er vanskeligere ved overvekt. Migrene er ikke påvirkelig av vekten, men det er høyt blodtrykk. Overvekt er en risikofaktor i svangerskap for svangerskapsforgiftning, høyt blodtrykk, åreknuter, sukkersyke, stort barn mm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22321-heia-mette-igjen/#findComment-95628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.