Gå til innhold

hvorfor er ikke livet mer som på film?

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

sitter og ser på pretty woman som jeg har sett hundre ganger før. such a sucker for happy endings.

Jeg vil at en kjekk ridder på hvit hest skal komme og redde meg og å gjøre meg stormende forelsket.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Våkn opp...

Du tror vel ikke nødvendigvis at Julia Roberts har et så mye lykkeligere liv enn du selv? Eller hun figuren hun framstiller? Hun viser bare en tenkt episode i en tenkt persons liv... Med litt ekstra glitter og glam...

Alle har sitt. Og hvis ikke også filmkarakterene hadde noen problemer, ville de blitt totalt uinteressante. Når du liker en film, så betyr vel det at det er noe der du identifiserer deg med?

Gjest vioola
Skrevet

Våkn opp...

Du tror vel ikke nødvendigvis at Julia Roberts har et så mye lykkeligere liv enn du selv? Eller hun figuren hun framstiller? Hun viser bare en tenkt episode i en tenkt persons liv... Med litt ekstra glitter og glam...

Alle har sitt. Og hvis ikke også filmkarakterene hadde noen problemer, ville de blitt totalt uinteressante. Når du liker en film, så betyr vel det at det er noe der du identifiserer deg med?

ja selvfølgelig vet jeg at julia roberts kun spiller en karakter.

Men på film er ofte ting mer romantiske og storslått enn det de er i virkeligheten.

og vi får jo aldri vite hva som skjedde etter den happy endingen.

Skrevet

Litt for mange jenter drømmer om å bli reddet av prinsen, og spesielt etter å ha sett Pretty woman.

Så en dokumentar om prostitusjonsmiljøet i Los Angeles, og der hadde faktisk denne filmen ført til enorm strøm av nye unge jenter som ønsket å begynne som prostituerte.

Ettersom filmen romantiserte dette "yrket" og mulighetene i det kom det masse desillusjonerte jentunger til byen, og en som arbeidet for å ta vare på disse jentene beskrev Pretty Woman som det verste som har skjedd byen noen sinne.

Hipp hurra for happy endings;-)

Gjest vioola
Skrevet

Litt for mange jenter drømmer om å bli reddet av prinsen, og spesielt etter å ha sett Pretty woman.

Så en dokumentar om prostitusjonsmiljøet i Los Angeles, og der hadde faktisk denne filmen ført til enorm strøm av nye unge jenter som ønsket å begynne som prostituerte.

Ettersom filmen romantiserte dette "yrket" og mulighetene i det kom det masse desillusjonerte jentunger til byen, og en som arbeidet for å ta vare på disse jentene beskrev Pretty Woman som det verste som har skjedd byen noen sinne.

Hipp hurra for happy endings;-)

det høres så sprøtt ut at jeg ikke klarer å tro det er sant. Men ikke heng deg så opp i pretty woman da. Amerikanske romantiske komedier er veldig preget av jenter som blir reddet av hvite riddere på hvit hest.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

ja selvfølgelig vet jeg at julia roberts kun spiller en karakter.

Men på film er ofte ting mer romantiske og storslått enn det de er i virkeligheten.

og vi får jo aldri vite hva som skjedde etter den happy endingen.

Det er i hvert fall bedre å gjøre noe for seg selv enn å sitte og vente...

Da kan du spille hovedrollen i ditt eget liv, og skape dine egne happy endings!

Kom deg ut av sofaen, jente... ;-)

Gjest vioola
Skrevet

Det er i hvert fall bedre å gjøre noe for seg selv enn å sitte og vente...

Da kan du spille hovedrollen i ditt eget liv, og skape dine egne happy endings!

Kom deg ut av sofaen, jente... ;-)

ja , men lettere å sitte her på dol og sutre : P

amerikafareren
Skrevet

Livet mitt har vært som film de siste årene. Jeg har opplevd mer enn mange andre i hele livet. Har fått mange kommentarer på at jeg burde skrive en bok om mine opplevelser. Det betyr også at jeg har hatt mye smerte og skuffelse samtidig med glede og store private oppløft. Jeg kan ikke avslutte boken med happy ending og ikke synes jeg at det er nødvendig heller. Livet mitt er ikke slutt;)

Skrevet

det høres så sprøtt ut at jeg ikke klarer å tro det er sant. Men ikke heng deg så opp i pretty woman da. Amerikanske romantiske komedier er veldig preget av jenter som blir reddet av hvite riddere på hvit hest.

Henger meg på ingen måte opp i Pretty Woman jeg.., hverken på godt eller vondt. Dette var bare en saksopplysnig, synd den ikke passet inn i din virkelighet ;-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

ja , men lettere å sitte her på dol og sutre : P

Ta noen byks ut i verden, og fortell om det på dol etterpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...