Gå til innhold

hvor mye kaster du av klær?

Anbefalte innlegg

Gjest hvor mye kaster du?
Skrevet

Ryddet klesskapenene mine i går og kastet ca en søppelsekk med klær etter meg selv. Kaster gjennomsnittlig en søppelsekk annen hvert år.

Bruker gensrer i alt fra 2-4 år.

Kaster du klær jevnlig og hvor mange sesonger har du gensrene? Kaster du de fordi de erslitt eller fordi du er lei av dem?

Skrevet

Hvis jeg er lei av et plagg, gir jeg det til Frelsesarmeen. Hvis det er utslitt, hiver jeg det i søppelbøtta. Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg hiver, men jeg tror ikke det er så mye som en søppelsekk annenhvert år.

Gjest dobba
Skrevet

Kaster mye klær, noen ganger gir jeg bort det fineste til hjelpesendinger som går til østblokklandene.

Jeg nekter å kjøpe fler klesskap, så hver gang jeg kjøper noe nytt klesplagg så har jeg en regel om at jeg skal kaste et gammelt plagg. Feks. en gammel utslitt t-skjorte. De blir det mange av etter hvert.

Ellers så har jeg storrydding en gang i året og da kaster eller gir jeg bort klær fra min familie som er for små,slitte eller ikke brukt på et år. Etter et år så er det ofte utrendy og hvis jeg da ikke har brukt det i tillegg så er det unødvendig å la det bli liggende. Det blir jo en del bomkjøp innimellom så disse plaggene går først ut.

Men når det er sagt så kjøper jeg aldri merkeklær. Kjøper klær i billige butikker og på salg, så det er ikke så store kostnader som blir kastet.

Skrevet

Hvis jeg er lei av et plagg, gir jeg det til Frelsesarmeen. Hvis det er utslitt, hiver jeg det i søppelbøtta. Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg hiver, men jeg tror ikke det er så mye som en søppelsekk annenhvert år.

Og når vi snakker om gensere, så har jeg gensere i skapet som jeg har hatt mye lenger enn 2 år. Men det kommer jo an på kvaliteten, da. Noen plagg blir fortere utslitt enn andre.

Skrevet

Aldri, med mindre det er ødelagt eller veldig slitt. Alt av klær går i fretex containeren.

Gjest gi det bort
Skrevet

Du kaster det vel ikke? Jeg gir til noen som kjører buss til øst-europa med klær.

Skrevet

Jeg kaster sjelden klær, men gir dem til Fretex el. Er klærne fullstendig hullete og utslitt kaster jeg.

Men av prinsipp tenker jeg at det fins folk i verden som hadde tatt til takke med det jeg ikke trenger lenger.

Skrevet

Jeg kaster sjelden klær, men gir dem til Fretex el. Er klærne fullstendig hullete og utslitt kaster jeg.

Men av prinsipp tenker jeg at det fins folk i verden som hadde tatt til takke med det jeg ikke trenger lenger.

Og: Det meste av det jeg har av klær i skapet mitt, er klær jeg har arvet av venninner som går fort lei. Så man kan si klærne er godt resirkulert i utgangspunktet ;o)

Gjest nevee
Skrevet

Klarer nesten ikke å kvitte meg med klær, så nå må snart garderoben utvides - igjen. Plagg som fremdeles passer og som ikke er slitt ser jeg ikke poenget med å kvitte seg med. Typisk moteklær kan komme tilbake, de som er litt store/små kan brukes igjen når man går opp/ned i vekt og når jeg går igjennom garderoben finner jeg alltid "gamle skatter" jeg har glemt jeg hadde og da blir det som et nytt plagg igjen :)

Så jeg syns det er bedre å utvide garderoben, enn å kvitte seg med klær!

Gjest Blondetopp
Skrevet

Jeg sorterer og sender masse til Hviterussland.

Utslitte ting kastes.

Skrevet

Kaster aldri klær som er brukanes, for jeg har fretex-kontainer på nærbutikken, og den blir brukt ofte. En halv bærepose annenhver mnd kanskje.

Det som er hullete eller på andre måter ødelagt kastes.

Skrevet

Hvis jeg kaster klær er det fordi de er slitt.

Skrevet

Kaster klær bare om de er utslitte, hull i eller misfarget etter mye vasking

Skrevet

Jeg kaster ting som er så slitt at ingen overhodet kan få glede av dem.

Ellers gir jeg bort/dumper i fretex/uff-kontainer klær jeg ikke har brukt på 2 år og ikke kan se for meg at jeg noen sinne kommer til å bruke igjen, og klær som ikke lengre passer og neppe kommer til å passe flere ganger.

Skrevet

Jeg kaster kun klær når de er ødelagte. Gir bort det som enten er for smått eller plagg jeg vet at jeg ikke kommer til å bruke. Har gitt bort via finn.no og nybaktmamma.com

Skrevet

Jeg kaster klær som er slitt men det jeg er lei gir jeg til dattera mi. Hm, det hender jeg gir henne klær jeg ikke er lei av også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...