Gå til innhold

Jeg blir KVALM!

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn
Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article587626.ece

Hvordan er det mulig...jeg fatter det bare ikke?! For et MOTBYDELIG menneske... Og stakkars jente..

Heldigvis fikk han "streng" straff, 14 år er egentlig alt for lite spør du meg.... Lurer på hvilken straff tilsvarende forhold hadde fått i Norge..? Har mistet troen på rettferdig straffeutmåling. Når overgrepssaker stort sett får 2-3 år i værste fall, og annen kriminalitet får flere år...? Fatter det bare ikke.......

Skrevet

Grusomt!

Du har så rett mht norske strafferammer. Overgrep mot småbarn blir jo satt til et par år i fengsel. Og skjer det innen familien skal jo helst familien ordne opp selv.

Skulle tro det satt en del overgripere rundt dommernes bord. Og hva slags signaler gir man?

Raner du en bank får du lang straff, men ødelegger du et menneske for livet feies det nærmest under teppet. Noe er forferdelig galt her!

Skrevet

Helt utrolig! Og at 14 år skal være streng straff?!? Jenta har levd i et helvete nesten hele livet sitt, han burde fått livstid.

Jeg har ingen tillitt til rettsvesenet og straffeutmålinger. Det virker som om man tenker mer på den som gjør noe galt enn den som får noe galt gjort mot seg.

Skrevet

Grusomt!

Du har så rett mht norske strafferammer. Overgrep mot småbarn blir jo satt til et par år i fengsel. Og skjer det innen familien skal jo helst familien ordne opp selv.

Skulle tro det satt en del overgripere rundt dommernes bord. Og hva slags signaler gir man?

Raner du en bank får du lang straff, men ødelegger du et menneske for livet feies det nærmest under teppet. Noe er forferdelig galt her!

Det er ikke _strafferammene_ som er hovedproblemet - det er straffeutmålingene.

"........................................."

Skrevet

En kan begynne å lure på barnehagen, skolen og andre offentlige instanser også..

"Til tross for flere anmeldelser og mistanker om incest helt siden jenta var tre år gammel, har ikke misbruket blitt oppdaget."

Hvordan kan man ha mistanker og anmeldelser uten at noe er "oppdaget". Det er noe som ikke stemmer her.

Skrevet

Det er ikke _strafferammene_ som er hovedproblemet - det er straffeutmålingene.

"........................................."

Du har så rett så rett! Takk for korrigeringen!

Gjest sol etter regn
Skrevet

En kan begynne å lure på barnehagen, skolen og andre offentlige instanser også..

"Til tross for flere anmeldelser og mistanker om incest helt siden jenta var tre år gammel, har ikke misbruket blitt oppdaget."

Hvordan kan man ha mistanker og anmeldelser uten at noe er "oppdaget". Det er noe som ikke stemmer her.

Huff, det er ikke så lett når man kan ha en antagelse, men ikke bevis.. I barnehagen har man ikke så mye man skal ha sagt/gjort, bortsett fra det man _faktisk_ observerer og kan dokumentere..

Man kan begynne å lure på hvem samfunnet er ute etter å beskytte..! Jeg blir sint på alle barnas vegne... De blir jo alene med alt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...