Idéfix Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Vi har et vakkert land med alt fra fjorder, fjell og svaberg til dype skoger, åkre og daler. Jeg elsker sørlandet med hvite skipperhus og snille bølgeskvulp mot svabergene. Måkeskrik og sjølukt, busk og kratt. Jeg blir lykkelig bare av å tenke meg dit. Hvilket sted i Norge elsker du og si litt om hva som gjør deg så glad i akkurat det stedet? 0 Siter
McLoud Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Risør, sørlandet på sitt beste og vakreste. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 JEg blir alltid rørt over hvor nydelig det er når jeg kommer inn for landing til Gardermoen og vi kjører fra nord langs Mjøsa. Flatbygdene er helt utrolig beroligende og nydelige - særlig i høstsol. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Jeg synes Stavanger er en vakker og koselig by. Sørlandet er også flott 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Risør, sørlandet på sitt beste og vakreste. Støtter McLoud på alle måter. (second best er Valsøyfjord på Nord-Møre) 0 Siter
Gjest lengter til sommeren Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Støtter McLoud på alle måter. (second best er Valsøyfjord på Nord-Møre) Tvedestrand - litt lenger sør for Risør er jeg mest glad i. Ikke spesielt byen, men skjærgården og alle de koselige menneskene! 0 Siter
McLoud Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Tvedestrand - litt lenger sør for Risør er jeg mest glad i. Ikke spesielt byen, men skjærgården og alle de koselige menneskene! Joda, Tvedestrand, Arendal....flott der også. I det hele tatt, sørlandet på sommers tid. Blir ikke bedre enn det. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Geiranger er et utrolig flott sted. Har vært der et par ganger, og mulig vi skal dit en tur til sommeren igjen, håper det. http://www.norphoto.com/r/m.php?p=7728 0 Siter
mAd Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Ingenting er vakrere enn stedet der foreldrene mine har feriehus, rett ut mot havgapet på helgelandskysten *hjemlengsel* 0 Siter
Gjest detblidesørland Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Sørlandet er Norges perle: http://www.sorlandet.com/index.php?menuid=26&expand=26 Jeg har tråkket mine barnesko på Sørlandet! Minnene fra den tid har virkelig festet seg. Husker alle sommerferiene hvor jeg satt nedenfor hytta og viftet med bena på bryggekanten, spiste krabbe, så på alle som badet, badet selv og alle båtene som tøffet forbi, båtturene med mine foreldre. For ikke å snakke om paradisiske steder med perlehvite hus og hytter på rekke og rad. Husker hvor herlig det var å ta meg en rotur med sol, måkeskrik og varm sommervind. Livet er heeerlig på Sørlandet... 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Ingenting er vakrere enn stedet der foreldrene mine har feriehus, rett ut mot havgapet på helgelandskysten *hjemlengsel* Ja, helt klart helgelandskysten! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Geiranger er et utrolig flott sted. Har vært der et par ganger, og mulig vi skal dit en tur til sommeren igjen, håper det. http://www.norphoto.com/r/m.php?p=7728 Helt enig med deg!! 0 Siter
supermamman Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ja, helt klart helgelandskysten! Ja- Helgelandskysten !!!! Ingen over, ingen ved siden.. *hjemlengsel* 0 Siter
Gyda Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Geiranger er et utrolig flott sted. Har vært der et par ganger, og mulig vi skal dit en tur til sommeren igjen, håper det. http://www.norphoto.com/r/m.php?p=7728 Og høyt oppe til høyre ved Dei sju søstrene (fossene) ligger en gård som heter Knivsflå. Der bodde mine tipp-tipp-oldeforeldre med barn. Denne tipp-tipp-oldefaren min avtalte faktisk i et bryllup å bytte gård med en annen (sannsynligvis etter å ha kikka ganske dypt i ølbollen). Og et ord var et ord, så etter bryllupet tok de med seg familiene og gikk over fjellet. Gården han overtok ligger adskillig bedre til og er i god drift den dag i dag. Historien forteller at grunnen til at de to bøndene bytta var at begge påstod at den andre hadde den beste gården ... 0 Siter
Babette Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Helgelandskysten og ytterst i Lofoten kommer på delt førsteplass. I Rondane og Jotunheimen er det også fantastisk vakkert. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Og høyt oppe til høyre ved Dei sju søstrene (fossene) ligger en gård som heter Knivsflå. Der bodde mine tipp-tipp-oldeforeldre med barn. Denne tipp-tipp-oldefaren min avtalte faktisk i et bryllup å bytte gård med en annen (sannsynligvis etter å ha kikka ganske dypt i ølbollen). Og et ord var et ord, så etter bryllupet tok de med seg familiene og gikk over fjellet. Gården han overtok ligger adskillig bedre til og er i god drift den dag i dag. Historien forteller at grunnen til at de to bøndene bytta var at begge påstod at den andre hadde den beste gården ... Den historien er så utrolig god At den atpåtil er helt sann, er en ekstrabonus. 0 Siter
Gyda Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Den historien er så utrolig god At den atpåtil er helt sann, er en ekstrabonus. Ja, det kan du si! (Du har sikkert et finere hus enn meg. Skal vi bytte?) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ja, det kan du si! (Du har sikkert et finere hus enn meg. Skal vi bytte?) Men ditt hus er mye større enn mitt, så ja, vi bytter! SCHKÅLL! 0 Siter
KaVa Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Lofoten - helt klart! Henningsvær, Stamsund, Reine, Ballstad, Nusfjord - mange flotte perler! Liker Lofoten i både penvær (Hauklandsstranden er vakker!) og i uvær (Storm på Eggum er en opplevelse) Ålesund synes jeg er den vakreste byen. Men det er mange, flotte steder rundt om i hele norge. 0 Siter
Gyda Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Men ditt hus er mye større enn mitt, så ja, vi bytter! SCHKÅLL! *sover i nattmaten* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.