Gå til innhold

Hvor er det VAKREST i landet vårt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vakkert land med alt fra fjorder, fjell og svaberg til dype skoger, åkre og daler.

Jeg elsker sørlandet med hvite skipperhus og snille bølgeskvulp mot svabergene. Måkeskrik og sjølukt, busk og kratt. Jeg blir lykkelig bare av å tenke meg dit.

Hvilket sted i Norge elsker du og si litt om hva som gjør deg så glad i akkurat det stedet?

Skrevet

JEg blir alltid rørt over hvor nydelig det er når jeg kommer inn for landing til Gardermoen og vi kjører fra nord langs Mjøsa.

Flatbygdene er helt utrolig beroligende og nydelige - særlig i høstsol.

Skrevet

Jeg synes Stavanger er en vakker og koselig by.

Sørlandet er også flott :)

Gjest LucySky
Skrevet

Risør, sørlandet på sitt beste og vakreste.

Støtter McLoud på alle måter.

(second best er Valsøyfjord på Nord-Møre)

Gjest lengter til sommeren
Skrevet

Støtter McLoud på alle måter.

(second best er Valsøyfjord på Nord-Møre)

Tvedestrand - litt lenger sør for Risør er jeg mest glad i. Ikke spesielt byen, men skjærgården og alle de koselige menneskene!

Skrevet

Tvedestrand - litt lenger sør for Risør er jeg mest glad i. Ikke spesielt byen, men skjærgården og alle de koselige menneskene!

Joda, Tvedestrand, Arendal....flott der også. I det hele tatt, sørlandet på sommers tid. Blir ikke bedre enn det.

Skrevet

Ingenting er vakrere enn stedet der foreldrene mine har feriehus, rett ut mot havgapet på helgelandskysten :)

*hjemlengsel*

Gjest detblidesørland
Skrevet

Sørlandet er Norges perle:

http://www.sorlandet.com/index.php?menuid=26&expand=26

Jeg har tråkket mine barnesko på Sørlandet! Minnene fra den tid har virkelig festet seg. Husker alle sommerferiene hvor jeg satt nedenfor hytta og viftet med bena på bryggekanten, spiste krabbe, så på alle som badet, badet selv og alle båtene som tøffet forbi, båtturene med mine foreldre. For ikke å snakke om paradisiske steder med perlehvite hus og hytter på rekke og rad. Husker hvor herlig det var å ta meg en rotur med sol, måkeskrik og varm sommervind.

Livet er heeerlig på Sørlandet... :)

Snorkfrøken
Skrevet

Ingenting er vakrere enn stedet der foreldrene mine har feriehus, rett ut mot havgapet på helgelandskysten :)

*hjemlengsel*

Ja, helt klart helgelandskysten!

supermamman
Skrevet

Ja, helt klart helgelandskysten!

Ja- Helgelandskysten !!!! Ingen over, ingen ved siden.. *hjemlengsel*

Skrevet

Geiranger er et utrolig flott sted. Har vært der et par ganger, og mulig vi skal dit en tur til sommeren igjen, håper det.

http://www.norphoto.com/r/m.php?p=7728

Og høyt oppe til høyre ved Dei sju søstrene (fossene) ligger en gård som heter Knivsflå. Der bodde mine tipp-tipp-oldeforeldre med barn.

Denne tipp-tipp-oldefaren min avtalte faktisk i et bryllup å bytte gård med en annen (sannsynligvis etter å ha kikka ganske dypt i ølbollen). Og et ord var et ord, så etter bryllupet tok de med seg familiene og gikk over fjellet. Gården han overtok ligger adskillig bedre til og er i god drift den dag i dag.

Historien forteller at grunnen til at de to bøndene bytta var at begge påstod at den andre hadde den beste gården ...

Skrevet

Helgelandskysten og ytterst i Lofoten kommer på delt førsteplass.

I Rondane og Jotunheimen er det også fantastisk vakkert.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Og høyt oppe til høyre ved Dei sju søstrene (fossene) ligger en gård som heter Knivsflå. Der bodde mine tipp-tipp-oldeforeldre med barn.

Denne tipp-tipp-oldefaren min avtalte faktisk i et bryllup å bytte gård med en annen (sannsynligvis etter å ha kikka ganske dypt i ølbollen). Og et ord var et ord, så etter bryllupet tok de med seg familiene og gikk over fjellet. Gården han overtok ligger adskillig bedre til og er i god drift den dag i dag.

Historien forteller at grunnen til at de to bøndene bytta var at begge påstod at den andre hadde den beste gården ...

Den historien er så utrolig god :)

At den atpåtil er helt sann, er en ekstrabonus.

Skrevet

Den historien er så utrolig god :)

At den atpåtil er helt sann, er en ekstrabonus.

Ja, det kan du si!

(Du har sikkert et finere hus enn meg. Skal vi bytte?)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, det kan du si!

(Du har sikkert et finere hus enn meg. Skal vi bytte?)

Men ditt hus er mye større enn mitt, så ja, vi bytter!

SCHKÅLL!

Skrevet

Lofoten - helt klart!

Henningsvær, Stamsund, Reine, Ballstad, Nusfjord - mange flotte perler!

Liker Lofoten i både penvær (Hauklandsstranden er vakker!) og i uvær (Storm på Eggum er en opplevelse)

Ålesund synes jeg er den vakreste byen.

Men det er mange, flotte steder rundt om i hele norge.

Skrevet

Men ditt hus er mye større enn mitt, så ja, vi bytter!

SCHKÅLL!

*sover i nattmaten*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...