Gå til innhold

Norsk Skole=Koseskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/byen/article588141.ece

Nesten hvert "år" legges skolen om for at elevene ikke skal bli skolelei men være mer interessert i å gå videre på skole etter ungdomsskolen.

Resultatet: Masse viktige ting prioriteres bort til fordel for "koseting" som skal gjøre at elevene trives på skolen. Elevene lærer mindre, dropper tidligere ut fra vgs fordi de ikke har fått lært det de trenger å lære på grunnskolen. "Flinke" elever visner bort, de mangler utfordringer.

Resultatet av dette igjen er dårligere kvalitet på lærerne, som bare vidererfører den dårlige sirkelen.

Jovisst er det for eksempel viktig med fysisk fostring, men det er da ærlig talt ikke skolen sitt problem at foreldre ikke greier å lære barna å bevege seg! Skolens tid skal ikke brukes på ting som er foreldres ansvar!

Unger og ungdom pakkes inn i bomull. Vel jeg synes det er på tide at unger lærer at de også må jobbe for sin egen framtid. Sånn som det er nå er det samfunnet som skal tilpasse seg til hver enkelt unge, det burde være omvendt!

Skolen blir med en gang en mer levelig plass om man kan det som forventes av en.

Gjest fjellogfjord
Skrevet

Vi har det altfor bra i dette landet. Det er ikke noe som driver elevene til å MÅTTE lære mer for å få et bedre liv.

Jeg tror vi har blitt late i de gode tidene...

Skrevet

Enig med du. Blir litt skremt av alt som skal "lekes" inn. Noen ting må bare pugges, f.eks. gangetabellen.

Skrevet

Jeg er så enig med deg!!!

Det er helt utrolig hvor lite man skal lære, for det er så kjedelig... Herlighet. Hvordan tror man livet etter skolen er da? Er det bare morsomt å jobbe? Er det bare morsomme ting man må gjøre på jobben? NEI, det er til tider kjempekjedelig å være på jobb. Man står overfor vanskelige utfordringer som krever at man gjør en innsats, og man har dager da man gjør det samme igjen og igjen og igjen.

Jeg synes det er mye bedre å forberede elevene på hvordan samfunnet faktisk er. Dvs. de må LÆRE det de trenger for å kunne studere videre og få seg en god jobb. De som ikke ønsker å ta en akademisk utdannelse må få slippe for mye teoretiske fag og få lov til å bli flinke håndverkere. Og vi må kreve mer av elevene - fra første stund.

Jeg synes det er viktig med gym på skolen - minst 3 timer i uka. Men det er også viktig med matte, norsk, engelsk, naturfag osv. Og, ikke minst er det viktig med gode og inspirerende lærere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...