Gå til innhold

kompliment..

Gjest frustrated jente

Anbefalte innlegg

Gjest frustrated jente
Skrevet

Altså, fra jeg var 13-14 år har jeg fått komplimenter for rumpa mi, folk(gutter) har sagt den er fin osv.. nå har det gått noen år og jeg har nok lagt på meg noen kilo, noe som også vises igjen på rumpa...med andre ord, jeg er ikke fornøyd lenger..og nettopp fikk jeg bekreftet at det ikke bare er jeg selv som ikke er helt fornøyd med forandringen... fikk ett "kompliment" av en mannlig bekjent,han innrømmet å ha kikket på rumpa mi og tenkt at den så skikkelig bra ut e.l,husker ikke hvilket uttrykk han brukte.. etterpå sa han "men jeg vet ikke om den er litt for svær eller om det er buksa du går i som gjør det..." Dette var vel i utgangspunktet ment som ett kompliment, men var det nødvendig å tilføye ordet "svær" etterpå? Har en tendens til å ta ting ille opp, og når jeg selv er missfornøyd i utgangspunktet og som mange andre jenter, bruker alt for mye tid på å bekymre meg for hvordan kroppen ser ut osv... jeg vet ikke, synes bare ikke gutter burde slenge rundt seg med slike kommentarer.. fordi jeg oppfatter det ikke positivt.

Alt som er lite,nett og slankt blir sett på som pent, og folk får foretrekke det de vil, men jeg, og sikkert mange andre jenter, blir litt oppgitt over dette. Jeg har skrevet ett innlegg her tidligere om noen guttevenner av meg som påpekte/tullet med valkene på magen min, men som etterpå sa at de var gode å ta på e.l... er det slik at gutter tenker at jeg, som av de fleste blir sett på som normalt pen, sikkert ikke kan ta meg nær av slike kommentarer, at det ikke kan virke sårende fordi jeg liksom bør vite at jeg ikke er stygg, og at de heller ikke mener at jeg er det...de bare sier det for å..ja for å hva? For å gjøre meg oppmerksom på at selv om jeg er pen,faktisk ikke er HELT perfekt?Som om jeg trenger påminnelse om det..

Tror ikke disse guttene hadde tårt å påpeke "svakhetene" til så mange andre jenter, har ei veninne som er litt overvektig, og til henne sier de ingenting...(noe jeg selvfølgelig er glad for..) Men hva får dem til å tro at det er helt i orden å gjøre narr av(ja jeg oppfatter det sånn..!) alt det som ikke er perfekt ved meg?? Eksen min uttalte forresten også en gang at jeg hadde gule tenner..mens vi lå og koste og lo.. hva f... er poenget med å komme med slike uttalelser? Det holder at jeg VET at de tenker det, men har ingen behov for å få det bekreftet! Aaargh...

Skrevet

Jeg skjønner problemet. Jeg får stadig høre at jeg har lagt på meg. Jeg har alltid vært tynn og på grunn av medisiner ligger jeg nå i det øvre skiktet av normalvekt. Jeg ler det bort, men inni meg sitter kommentarene likevel.

Skrevet

Det er noen mennesker som plumper ut med dumme uttalelser rett som det er. Det er sikkert ikke vondt ment, og de tenker ikke over at det kanskje sårer noen. Drit i det!

Skrevet

Stakkars deg... Jeg får bare høre positive ting jeg.. Er det noe negativt evt, så holder de kjeft :o)

Guttene har tendens til å fokuserer på det positive og ikke si noe om det negative. F.eks du har fin rygg, muskler, deilig rompe, store fine pupper som er så faste, søt, men bulken på magen sier de ikke noe om:o)

Kanskje er du og dine menn veldig ung?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det vil si at du ikke hadde bedt om noen tilbakemelding, det kom helt uoppfordret??

I så fall synes jeg det er helt unødvendig og ufint av dem. Hvorfor i h... tillater de seg det?

At kjærester sier sånne ting til hverandre er kanskje mer vanlig - men egentlig burde det ikke være noen grei ting, det heller - med mindre det er noe man i utgangspunktet er åpen om eller har en slags humor på sammen.

Håper likevel du klarer å heve deg over det - ut ifra hva du forteller, antar jeg at du har mer enn god nok grunn til å være fornøyd med utseendet!

Ingen er perfekte, og ingen skal forvente at vi skal være modeller.

Gjest bitsch
Skrevet

Jeg var 25 år før jeg fikk ordentlig selvtillit. Fra da av bestemte jeg meg for at jeg er akkurat passelig pen, slank og ung og vakker. Nå er jeg 47 og fortsatt fornøyd. Det som slo meg ut, var bl. a. at jeg fikk høre at jeg så så streng ut! når jeg ikke var det, og at jeg var for tynn (noe jeg ikke kan noe for) og særlig de med flere kilo for mye kunne finne på å si sånt.

Du må definere ditt selvbilde selv! Basta! Og ikke la andre sende deg i kjelleren pga idiotiske kommentarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...