Gå til innhold

Suppe?

Gjest uerfaren møy

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren møy
Skrevet

Hei...har ikke gått noen husmorsskole jeg og nettopp flytta for meg sjøl, så nå lurer jeg på en ting: hvordan lager man suppe fra bunnen av?

Ja, jeg tilhører posegenerasjonen...og eeeeeeeelsker suppe!

Hva trenger jeg? Mel, melk, hæ?

La oss si f.eks blomkålsuppe. Håper jeg får gode svar fra flinke suppekokker:)

Skrevet

Jeg deler opp blomkålen og koker den litt i vann+grønnsaksbuljong. Når den er nesten mør har jeg i mel utblandet i melk. For å sette en ekstra god smak på suppa har jeg en dæsj fløte i like før servering.

Fiskesuppe er samme framgangsmåte, men da bruker jeg fiskebuljong.

En god saus til kylling er kyllingbuljong med hvitløk og tomatpure. Tomatpureen gjør at sausen tykner.

Sånn ellers er kjøttkraft fint å bruke til supper og sauser.

Skrevet

Jeg gjør det på nesten samme måte som AveM, men jeg smelter smør og har i mel først, og sper med kraften. Men det har vel ikke så mye og si... Fløte eller rømme er bestandig godt i supper som skal ha melk.

Suppe er dødsgodt. Kan du grunntrinnene kan man lage det aller meste.

Skrevet

Jeg gjør det på nesten samme måte som AveM, men jeg smelter smør og har i mel først, og sper med kraften. Men det har vel ikke så mye og si... Fløte eller rømme er bestandig godt i supper som skal ha melk.

Suppe er dødsgodt. Kan du grunntrinnene kan man lage det aller meste.

Jeg brukte alltid smeltet margarin og hvetemel før, men har i senere tid testet det ut med bare hvetemel for å spare noen kalorier ;)

Rømmen glemte jeg, for det er også utrolig godt i enkelte supper :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...