Gå til innhold

Tips om hvem som kan legge gulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forferdelig stygt parkett gulv på stua og har nå lyst til å skifte det ut med laminat, da det tåler mer.

Jeg prøver å søke på nettet, men får stort sett opp tips om hvordan man kan legge gulv selv. Jeg har ikke tenkt det nei. Trenger fagfolk.

Kan derfor noen tipse meg om noe firma her i Oslo som påtar seg slike jobber?

Gjest Stressless
Skrevet

Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi.

Skrevet

Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi.

Ja, parkett er jo penere og mer levende, men det får jo så fort hakk og striper. Og det er stygt det.

Jeg har laminat i andre rom, og det synes det ikke på, selv om jeg drar møbler på det.

Skrevet

Vil tro at mange av forhandlerne kan sette deg i kontakt med håndtverker. Eller har du forsøkt gule sider?

Skrevet

Ser ikke ut som disse legger gulv, bare selger, så vidt jeg kan lese meg frem til. Men ellers takk.

Jeg VET at de også legger.

Skrevet

Jeg vil nok tro at dette er noe ethvert byggfirma påtar seg, men jeg har fått pappaen min til å gjøre det for meg...:-)

Gjest dobba
Skrevet

Alle seriøse fargeforhandlere som selger laminat og parkett pleier å ha faste gulvleggere i staben sin eller kan skaffe dem til dere.

Da forutser jeg at du ikke handler på obs eller liknende...for dem kan ikke hjelpe.

Skrevet

Jeg VET at de også legger.

Javel, da må jeg ta med dem i betrakningen også. Takk.

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med Stressless!

Om det er mulig å slipe og lakke parketten du har, bør du heller gjøre det. Velg en sterk lakk og mange strøk, så blir den slitesterk.

Skrevet

Antakelig blir det mye billigere om du bare får slipt den parketten du har da, enn å kjøpte nytt gulv. Men den er kanskje stygt lagt også, så det ikke nytter å slipe?

Skrevet

Antakelig blir det mye billigere om du bare får slipt den parketten du har da, enn å kjøpte nytt gulv. Men den er kanskje stygt lagt også, så det ikke nytter å slipe?

Har vurdert sliping ja, men er redd jeg da er like langt igjen om kort tid, med masse hakk og riper og stygt gulv.

Får høre hva gulvleggerne mener om gulvet, om det er noe vits i å slipe det, eller om det er ødelagt. Takk for innspill.

Gjest Mom33
Skrevet

... men stygg parkett drar prisen ned...

• 3 uker senere...
Skrevet

... men stygg parkett drar prisen ned...

Neida, stygg parkett som kan slipes er et pluss ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...