Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har et forferdelig stygt parkett gulv på stua og har nå lyst til å skifte det ut med laminat, da det tåler mer. Jeg prøver å søke på nettet, men får stort sett opp tips om hvordan man kan legge gulv selv. Jeg har ikke tenkt det nei. Trenger fagfolk. Kan derfor noen tipse meg om noe firma her i Oslo som påtar seg slike jobber? 0 Siter
Gjest tipset Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Alle som legger parkett og vinyl/linoleum. 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Noe her? http://www.startsiden.no/okonomi_og_naringsliv/bransjer/bygg_og_anlegg/boligbygging/gulv/ 0 Siter
Gjest Stressless Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi. Ja, parkett er jo penere og mer levende, men det får jo så fort hakk og striper. Og det er stygt det. Jeg har laminat i andre rom, og det synes det ikke på, selv om jeg drar møbler på det. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 http://www.berntzen-green.no Ser ikke ut som disse legger gulv, bare selger, så vidt jeg kan lese meg frem til. Men ellers takk. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Noe her? http://www.startsiden.no/okonomi_og_naringsliv/bransjer/bygg_og_anlegg/boligbygging/gulv/ Takk, har funnet en mulig kandidat her, som jeg sender en mail til. 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Vil tro at mange av forhandlerne kan sette deg i kontakt med håndtverker. Eller har du forsøkt gule sider? 0 Siter
collins Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Ser ikke ut som disse legger gulv, bare selger, så vidt jeg kan lese meg frem til. Men ellers takk. Jeg VET at de også legger. 0 Siter
MsSophie Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Jeg vil nok tro at dette er noe ethvert byggfirma påtar seg, men jeg har fått pappaen min til å gjøre det for meg...:-) 0 Siter
Gjest dobba Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Alle seriøse fargeforhandlere som selger laminat og parkett pleier å ha faste gulvleggere i staben sin eller kan skaffe dem til dere. Da forutser jeg at du ikke handler på obs eller liknende...for dem kan ikke hjelpe. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Jeg VET at de også legger. Javel, da må jeg ta med dem i betrakningen også. Takk. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi. Enig med Stressless! Om det er mulig å slipe og lakke parketten du har, bør du heller gjøre det. Velg en sterk lakk og mange strøk, så blir den slitesterk. 0 Siter
ekte nick Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Antakelig blir det mye billigere om du bare får slipt den parketten du har da, enn å kjøpte nytt gulv. Men den er kanskje stygt lagt også, så det ikke nytter å slipe? 0 Siter
Gjest rota Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Antakelig blir det mye billigere om du bare får slipt den parketten du har da, enn å kjøpte nytt gulv. Men den er kanskje stygt lagt også, så det ikke nytter å slipe? Har vurdert sliping ja, men er redd jeg da er like langt igjen om kort tid, med masse hakk og riper og stygt gulv. Får høre hva gulvleggerne mener om gulvet, om det er noe vits i å slipe det, eller om det er ødelagt. Takk for innspill. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Har du parkettgulv så skift det ikke ut til laminat, laminat er simplere og styggere. Parkett kan slipes, lakkes og bli rålekkert. Parket gir boligen større verdi. ... men stygg parkett drar prisen ned... 0 Siter
Spenning Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 ... men stygg parkett drar prisen ned... Neida, stygg parkett som kan slipes er et pluss ;-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.