Gå til innhold

Penger viktigere enn helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig at de vil forby spilleautomater med begrunnelse at det ødelegger familier at en i familien blir avhengig.

Hvis vi skal følge forbudslinja for alt som ødelegger folk bør de vel også forby tobakk og alkohol. Det at en i en familie dør av kreft eller blir alkoholikere er da ikke noe bedre enn at en spiller vekk gård og grunn??

Men for all del, jeg putter aldri penger på en automat så for meg blir det ikke noe savn. Jeg synes bare det er så rart at når det er snakk om penger trår de til med hardt skyts.

Gjest soldier
Skrevet

Alkohol KAN medføre lidelser for de pårørende. Tobakk kan det ikke. Ihvertfall ikke dagens røykere, som er flinke til å ta hensyn.

Spillegale vil ALLTID ødelegge sitt og de pårørendes liv.

Skrevet

Alkohol KAN medføre lidelser for de pårørende. Tobakk kan det ikke. Ihvertfall ikke dagens røykere, som er flinke til å ta hensyn.

Spillegale vil ALLTID ødelegge sitt og de pårørendes liv.

Spillere KAN påføre sin familie store lidelser hvis de blir avhengig. Ikke alle som spiller er spilleavhengig.

Røykere KAN påføre sin familie store lidelser hvis de får kreft eller andre dødelige sykdommer pga sin røyking.

Alkoholikere påfører vel stort sett seg selv og sin familie store lidelser - men det er ikke bare alkoholikere som kjøper alkohol.

Skrevet

Spillere KAN påføre sin familie store lidelser hvis de blir avhengig. Ikke alle som spiller er spilleavhengig.

Røykere KAN påføre sin familie store lidelser hvis de får kreft eller andre dødelige sykdommer pga sin røyking.

Alkoholikere påfører vel stort sett seg selv og sin familie store lidelser - men det er ikke bare alkoholikere som kjøper alkohol.

La folk bestemme selv,ikke alle som spiller er spilleavhengig.

Ikke alle som røyker får kreft, bare de som har anlegg for det. Slutt å leke Kristelig folkeparti som skal overbeskytte alle untatt når det gjelder relgion.

Du er ikke alkoholiker om du drikker litt iblandt.

Ikke la overvåknigssamfunnet kvele deg, slutt å lage forbud mot alt DU IKKE LIKER.

Skrevet

Ikke alle som røyker får kreft, bare de som har anlegg for det. Slutt å leke Kristelig folkeparti som skal overbeskytte alle untatt når det gjelder relgion.

Ikke la overvåknigssamfunnet kvele deg, slutt å lage forbud mot alt DU IKKE LIKER.

Det er jo det jeg mener... hvorfor forbud mot spilleautomater når det ikke er forbud mot alt annet som kan være uheldig for enkelte??

Skrevet

Jeg synes ikke spilleautomater bør forbys. Men de bør kanskje puttes i egne spillehaller, og ikke være i enhver matbutikk eller kjøpesenter.

Dermed blir fristelsen mindre for de spillegale, hvis man ikke må gå forbi spilleautomater til daglig, man måtte faktisk selv akivt oppsøke spilleautomatene.

Man har jo tross alt vinmonopolet, og dette ville jo bli et tilsvarende konsept for spilleautomater.

bugge -jenta
Skrevet

Og så er det slik at de som trenger noe i hverdagen for å døyve ting, eller sprite opp tilværelsen, vil finne andre kanaler.

Mennesket søker balanse og ro i en vanskelig verden, gjennom shopping, rus, plastiske operasjoner, alkohol, ekstremsport, spising, selvskading, spillegalskap, sex og listen er uendelig. Fjern automatene, og problemet flytter seg i de fleste tilfeller til noe annet, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...