Gjest ikke nick her Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Et familiemedlem har plutselig endret seg. Kjente ikke igjen en kjent vei. Språket går fint, men det er som om h*n bruker lengre tid og ikke får fram alt h*n vil si. Legene vet ikke helt hva det er. Takknemlig for svar. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Det høres absolutt ut som noe som kan komme etter et slag eller et drypp, ja. "............................................." 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Du spør i overskriften om slag/drypp kan påvirke språket slik du beskriver, og det mener jeg det kan. Men det finnes også andre tilstander som kan gi disse symptomene, f.eks. både andre tilstander som har med sykdom i hjernen å gjøre og også medikamenter kan til en viss grad ha slike bivirkninger. 0 Siter
Gjest spespedstudenten Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Ja det kan være et mildt form for drypp/slag, men jeg tenker også på epilepsi. Vet at epilepsi kan gi språkvansker og slike vansker som du beskriver, hos yngre barn. Muligens kan de gi samme plagene hos de eldre også. 0 Siter
Melissa Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Ja, ett slag/drypp kan helt klart påvirket språket på denne måten. Forstår igrunnen ikke at legene ikke vet grunnen, da dette er en av de "store" bivirkningene som kan komme av slag - helt normalt altså. De fleste vil få opptrening med logoped for å meste dette igjen. 0 Siter
Lucretia Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Farmora mi fikk slag i fjor, og i ettertid når hun snakket var det som om hun ikke helt hadde tunga med seg da hun snakket. Jeg har ikke snakket med henne på lenge nå, men har hørt at hun høres noe bedre ut nå. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Dersom du søker på "afasi" på google eller lignende, kan du lese om slike språkvansker. Det som er sikkert, er at språkvansker er vanlig å få etter slag/drypp. Men det er ikke dermed sagt at alle med språkvansker har hatt slag/drypp. Ikke slå dere til ro med at legene "ikke vet". Forlang nærmere utredning! 0 Siter
Gemini Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Det må ha vært svært inkompetente leger som ikke har kjent igjen dette symptomet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.