Gå til innhold

noen her som bruker Mamut Business Software?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altfor uerfaren til å lage min egen hjemmeside, vet ikke hvordan det fungerer overhodet.

Jeg forstår egentlig ikke helt hvordan denne Mamut heller fungerer. Noen her som kan forklare til meg?

Problemstillingen er, hvordan skal jeg få solgt varer mest rimelig på internett, Qxl auksjon er jo et alternativ hvor jeg slipper å tenke på å lage hjemmeside selv, men det koster jo litt.

Derfor lurer jeg på om det er greiere å lage sin egen hjemmeside, men skjønner ikke hvordan dette Mamut programmet fungerer. Lager de siden for deg, eller gjør du det selv med litt veiledning osv?? Må man kunne html koder f.eks?

Tar programmet deg gjennom hele prosessen til du har fått lagt ut siden? Hvor mye koster det omtrent tilsammen å bruke dette programmet?

Skrevet

De spørmålene der må da kunne besvares best på mammut sine sider?

"............................................."

Gjest trond-h
Skrevet

Aner ikke hva programmet koster. Kontaktinformasjon finner du på mamut.no.

Har du ikke kjente som kan hjelpe deg, må du nok få tak i fagfolk til å hjelpe deg.

Det finnes også greie gratis alternativer, f.eks. MySQL og PHP. (De må brukes sammen). Da må man gjøre noe programmering selv. Netthandelen kan du drive fra et webhotel. (Fast beskjeden månedlig kostnad).

Ellers finnes det nok av kommersielle (ikke datatekniske) feller å gå i for de som driver netthandel. Starter du egen virksomhet, kan boken "Bedrifts ABC'n" fra Adekvat Info. (adekvat.no) hjelpe deg. Kanskje finner du den på biblioteket. Den gir meget verdifull oversikt etablere trenger. Lykke til.:-)

Gjest Persille
Skrevet

Dersom det bare er websider du skal ha må du IKKE kjøpe Mamut, det er altfor dyrt!

www.b-one.net tilbyr relativt billige sider, der kan du både lage selv (ganske enkelt) eller bruke ferdige maler.

DOKTOR-GREG
Skrevet

Det kan være lurt å gå i dialog med en som kan sette opp og hoste en Unix publiseringsløsning. Betalingsløsning kan du kjøpe fra DNB/Nor for 400 kr/mnd.

Skrevet

Dersom det bare er websider du skal ha må du IKKE kjøpe Mamut, det er altfor dyrt!

www.b-one.net tilbyr relativt billige sider, der kan du både lage selv (ganske enkelt) eller bruke ferdige maler.

Takk! Jeg kikket på den siden, ser veldig bra ut. Hvis jeg f.eks. bestiller et slikt domenenavn, får jeg da et program som jeg installerer for å kunne opprette denne websiden? Tror du 1000-2000 MB vil være tilstrekkelig plass, hvis jeg skal ha med endel bilder, osv?

Følger denne malen på å lage webside alltid med?

Skrevet

Aner ikke hva programmet koster. Kontaktinformasjon finner du på mamut.no.

Har du ikke kjente som kan hjelpe deg, må du nok få tak i fagfolk til å hjelpe deg.

Det finnes også greie gratis alternativer, f.eks. MySQL og PHP. (De må brukes sammen). Da må man gjøre noe programmering selv. Netthandelen kan du drive fra et webhotel. (Fast beskjeden månedlig kostnad).

Ellers finnes det nok av kommersielle (ikke datatekniske) feller å gå i for de som driver netthandel. Starter du egen virksomhet, kan boken "Bedrifts ABC'n" fra Adekvat Info. (adekvat.no) hjelpe deg. Kanskje finner du den på biblioteket. Den gir meget verdifull oversikt etablere trenger. Lykke til.:-)

Takk for tips!

Skrevet

De spørmålene der må da kunne besvares best på mammut sine sider?

"............................................."

neisda, mye raskere her!

Skrevet

Det kan være lurt å gå i dialog med en som kan sette opp og hoste en Unix publiseringsløsning. Betalingsløsning kan du kjøpe fra DNB/Nor for 400 kr/mnd.

Njaa. Nå er jeg bare ute etter en hobby på si da, ikke noe sånn skikkelige greier. Jeg har en samarbeidspartner som kan hjelpe meg litt med rådgivning osv så jeg tror det går bra etterhvert.

Takk for hjelp!

Gjest Persille
Skrevet

Takk! Jeg kikket på den siden, ser veldig bra ut. Hvis jeg f.eks. bestiller et slikt domenenavn, får jeg da et program som jeg installerer for å kunne opprette denne websiden? Tror du 1000-2000 MB vil være tilstrekkelig plass, hvis jeg skal ha med endel bilder, osv?

Følger denne malen på å lage webside alltid med?

Vet ikke helt hva du mener nå?

Jeg vet ikke hva som følger med hos Mamut - jeg vet bare at der får du ikke _bare_ hjemmeside, der får du også Business programvare - og de koster mange nok tusen til at det ikke er verdt det bare for en hjemmeside.

Hos B-one skjer alt på nett, på deres web, der leier du bare plass (web-hotell) så der trenger du ikke noe programvare eller noe som helst - du jobber direkte på deres servere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...