Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På andre dagen stikker det vondt i det ene øret mitt om jeg hikker, småraper eller gjesper stort.

Innimellom føles det som jeg har dott i det øret, men som regel kjennes det helt vanlig ut.

Noen kloke hoder som skjønner hva dette kan være?

Gjest Trainis
Skrevet

Vann i øret? En god gammeldags "propp",som sannsynligvis går over snart? (du har vel ikke vært på flytur eller i litt høyder?

Hvis det derimot er mer vondt enn ubehagelig kan det minne om en liten ørebetennelse...

Skrevet

Vann i øret? En god gammeldags "propp",som sannsynligvis går over snart? (du har vel ikke vært på flytur eller i litt høyder?

Hvis det derimot er mer vondt enn ubehagelig kan det minne om en liten ørebetennelse...

Det er vondt ja, men altså kun ved trykkforandringer, som ved gjesping, raping og hikking.

Gruer meg for å hikke i grunn. Har ikke vært i høyden og ikke badet siste ukene. Har heller ikke hatt ørebetennelse før.

Vann i øret eller ørevoks e.l kan det jo være, men da ville kanskje det vært lettere nedsatt hørsel hele tiden?

hare1365380455
Skrevet

Kanskje begynnende ørebetennelse? Jeg har hatt det slik og så har det gått over (eller blitt MYE verre). Ha på deg lue om det blåser kaldt ute.

Skrevet

Bøtt innpå med saltvannsspray eller bruk nesespray etter anvisning på pakken.

Mest sannsynlig er det øresting. Vondt, men med nesespray skal det gå over.

Skrevet

Bøtt innpå med saltvannsspray eller bruk nesespray etter anvisning på pakken.

Mest sannsynlig er det øresting. Vondt, men med nesespray skal det gå over.

Øresting! *fnis*

Hva i alle dager er det?

Skal bøtte innpå med saltvannsspray. Otrivin kan selvfølgelig brukes av gravide, ja?

Skrevet

Du bad meg svare på dette (i en tråd lengre oppe), men dette har jeg absolutt ingen peiling på.

Kanskje en tur til legen kan gi deg et bedre svar (hvis det er plagsomt nok) ...

:o)

Skrevet

Du bad meg svare på dette (i en tråd lengre oppe), men dette har jeg absolutt ingen peiling på.

Kanskje en tur til legen kan gi deg et bedre svar (hvis det er plagsomt nok) ...

:o)

Jammen, jeg ville at du skulle vite hva det var.

Kanskje det ER øresting da.

Skrevet

Øresting! *fnis*

Hva i alle dager er det?

Skal bøtte innpå med saltvannsspray. Otrivin kan selvfølgelig brukes av gravide, ja?

Vet ikke om Otrivin kan brukes av gravide. Har du pakningsvedlegget?

Øresting - det er når det stikker i øret, det. Forløperen til ørebetennelse.

Forøvrig et trøndersk uttrykk. :-)

Skrevet

Øresting! *fnis*

Hva i alle dager er det?

Sjekket felleskatalogen nå:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser."

Men saltvannsspray - kjøpt eller hjemmelaget - vet jeg at du kan bruke.

Skrevet

Vet ikke om Otrivin kan brukes av gravide. Har du pakningsvedlegget?

Øresting - det er når det stikker i øret, det. Forløperen til ørebetennelse.

Forøvrig et trøndersk uttrykk. :-)

Pøh - på trøndersk heter det ØRSCHTØNG -og er det samme som ørebetennelse - det vet jeg, fordi det var det ordet som gjorde at jeg ville lære meg å snakke "mossing" som de andre unga -da de holdt på å le seg ihjel av min beskrivelse av min sykdom - da var jeg 5 år.

Skrevet

Pøh - på trøndersk heter det ØRSCHTØNG -og er det samme som ørebetennelse - det vet jeg, fordi det var det ordet som gjorde at jeg ville lære meg å snakke "mossing" som de andre unga -da de holdt på å le seg ihjel av min beskrivelse av min sykdom - da var jeg 5 år.

Joda, flisa, men ØRSCHTØNG så ikke bra ut på trykk...

Skrevet

Er det det samme som øresting?

Kanskje bare forskjellige dialektord. Jeg har ikke hatt det selv men minstemann hadde det da han var liten. 1/2 time og så var det over.

Skrevet

Kanskje bare forskjellige dialektord. Jeg har ikke hatt det selv men minstemann hadde det da han var liten. 1/2 time og så var det over.

Det høres ut til å være det samme, ja.

Skrevet

Jammen, jeg ville at du skulle vite hva det var.

Kanskje det ER øresting da.

"Jammen, jeg ville at du skulle vite hva det var."

*s* Jeg takker så veldig for tilliten, men kompetansen min strekker dessverre ikke til.

Men hvis det er greit for deg, så sier jeg at jeg tror det er øresting. Det går snar over (i skrivende/lesende stund har det helt sikkert gjort det også). :o)

Skrevet

Dette har vart tredje dagen på rad, så det er slett ikke noe halvtime her, nei.

Skrevet

"Jammen, jeg ville at du skulle vite hva det var."

*s* Jeg takker så veldig for tilliten, men kompetansen min strekker dessverre ikke til.

Men hvis det er greit for deg, så sier jeg at jeg tror det er øresting. Det går snar over (i skrivende/lesende stund har det helt sikkert gjort det også). :o)

Niks.

Det har kanskje blitt litt bedre, men det stikker i øret mitt ved hikk og gjesp og sånt enda.

Skrevet

Joda, flisa, men ØRSCHTØNG så ikke bra ut på trykk...

tro meg - Øresting fikk meg til å tenke på Øver Singsaker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...