Gå til innhold

Reductil - pusteproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Summaren
Skrevet

Har gått på Reductil i 9 dager nå og har begynt å få problemer med å puste. Det står i Felleskatalogen at man skal slutte på de hvis man får den bivirkningen, men ønsker så langt det er mulig å slippe å slutte på den! Noen som vet hva pusteproblemene skyldes? Skjønner ikke at man skal få problemer med å puste pga en medisin?

Er forresten i slutten av 20-årene og har god helse, bortsett fra overvekt...

Skrevet

Ja, det rådet i pakningsvedlegget er sikkert bare no' tull, tror du ikke? ;-)

Skrevet

Får ikke hjelpe om du slutter å puste bare du blir tynn! Stå på!

Må bare anbefale deg filmen "A requiem for a dream", i samme slengen.

Gjest reductil
Skrevet

Jeg har gått på denne medisinen med veldig god effekt, men fikk kun munntørrhet og treg mage som bivirkning.

Alle alvorlige skal rapporteres til din lege, følger legen instruksene, skal du på kontrol hver 2 uke i 3 mnd for å ta puls, blodtrykk etc.

Disse pillen er ikke til å leke med, man kan og ble deppresive hvis man har slitt med det tidligere.

Jeg ville sluttet med de, og tatt det opp med legen.

Eventuelt ta en ukes pause ogprøve igjen.

Hvis du får 15 mg dose ville jeg gått ned til 10mg.

Kjenner ei som begynte å skjelve, og ble helt dårlig, hun delte opp 10mg dosen i 2 og tok halve dosen pr dag i noen dager for så ta full dose, da gikk det fint.

Men anbefaler deg og stoppe og ta kontakt med legen, eller vent til neste kontroll.

(ikke bry deg med de useriøse svarene du har fått her.)

Gjest Summaren
Skrevet

Får ikke hjelpe om du slutter å puste bare du blir tynn! Stå på!

Må bare anbefale deg filmen "A requiem for a dream", i samme slengen.

Jeg vil ikke bli tynn for enhver pris, men synes det er dumt hvis jeg må slutte på de. Det jeg spør om er ikke om jeg skal slutte eller ikke eller om det er farlig eller ikke. Jeg spør om noen vet hva pusteproblemene skyldes.

Takk for seriøs og konstruktiv tilbakemelding...

Gjest Summaren
Skrevet

Ja, det rådet i pakningsvedlegget er sikkert bare no' tull, tror du ikke? ;-)

Jeg tror ikke at det er noe tull. Jeg lurer på om noen vet _hvorfor_ man får pusteproblemer av dette legemiddelet.

Hørt om at man skal holde kjeft om man ikke har noe konstruktivt å si?

Skrevet

Jeg tror ikke at det er noe tull. Jeg lurer på om noen vet _hvorfor_ man får pusteproblemer av dette legemiddelet.

Ok, her er en konstruktiv tilbakemelding:

Kanskje du bør ta opp problemstillingen med lege?

Eller har du kanskje kjøpt pillen på nettet?

Gjest Summaren
Skrevet

Takk for konstruktivt spørsmål :)

Jeg har fått medisinen av lege og skal til henne på fredag så det er klart at jeg må fortelle henne om pusteproblemene, men frykter at hun kommer til å si at jeg må slutte på de... Jeg slutter selvsagt på de om de er farlige, bare skjønner ikke helt hva probelemene kommer av. Får spørre legen på fredag!

Gjest Summaren
Skrevet

Ok, her er en konstruktiv tilbakemelding:

Kanskje du bør ta opp problemstillingen med lege?

Eller har du kanskje kjøpt pillen på nettet?

Svaret øverst er til deg... bare trykka litt feil.

Gjest Summaren
Skrevet

Jeg har gått på denne medisinen med veldig god effekt, men fikk kun munntørrhet og treg mage som bivirkning.

Alle alvorlige skal rapporteres til din lege, følger legen instruksene, skal du på kontrol hver 2 uke i 3 mnd for å ta puls, blodtrykk etc.

Disse pillen er ikke til å leke med, man kan og ble deppresive hvis man har slitt med det tidligere.

Jeg ville sluttet med de, og tatt det opp med legen.

Eventuelt ta en ukes pause ogprøve igjen.

Hvis du får 15 mg dose ville jeg gått ned til 10mg.

Kjenner ei som begynte å skjelve, og ble helt dårlig, hun delte opp 10mg dosen i 2 og tok halve dosen pr dag i noen dager for så ta full dose, da gikk det fint.

Men anbefaler deg og stoppe og ta kontakt med legen, eller vent til neste kontroll.

(ikke bry deg med de useriøse svarene du har fått her.)

Takk for svar :) Får drøfte hva jeg kan gjøre med legen.

Skrevet

Hørt om kommentarer sagt i en spøkefull tone?

Derav smiley'en!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...