Gå til innhold

Viktig viktig

Anbefalte innlegg

Gjest angelina999
Skrevet

Hvordan er det med penicilin-kur når man nettopp er blitt gravid?

Er dette skadelig for my child to be?

Jeg innbiller meg ganske sterkt at jeg har en bolle i ovnen nå.

Gjest angelina999
Skrevet

Hvilken type penicilin er det du har fått?

Det er det, jeg har ikke fått noe enda.

Jeg skal til legen i morgen og sjekke meg for alt det underlivet kan ha å by på. Bare for å ha det gjort, selv om jeg veit ganske sikkert at jeg er helt frisk sånn sett.

Det er bare det at jeg har helt angst for at det skal f.eks komme et resultat som viser chlamydia. Og jeg da må på kur..... :((

Ekkelt å tenke på at jeg kan skade fosteret nå, når jeg evt. kunne fått unna denne undersøkelsen før.

P.S Hadde ingen plan om å bli gravid nå.

Gjest angelina999
Skrevet

Det er det, jeg har ikke fått noe enda.

Jeg skal til legen i morgen og sjekke meg for alt det underlivet kan ha å by på. Bare for å ha det gjort, selv om jeg veit ganske sikkert at jeg er helt frisk sånn sett.

Det er bare det at jeg har helt angst for at det skal f.eks komme et resultat som viser chlamydia. Og jeg da må på kur..... :((

Ekkelt å tenke på at jeg kan skade fosteret nå, når jeg evt. kunne fått unna denne undersøkelsen før.

P.S Hadde ingen plan om å bli gravid nå.

Så det jeg lurer på er om det er noen som veit om denne medisinen som brukes på dette området vil være skadelig for et foster?

Gjest howhow
Skrevet

Så det jeg lurer på er om det er noen som veit om denne medisinen som brukes på dette området vil være skadelig for et foster?

Jeg skjønner ikke problemet her? Skal du ikke til lege da?

Gjest det går helt greit
Skrevet

Hvor er du i syklusen? Venter du mensen i disse dager, kan du ta med en urinprøve til legen, så vet du jo om du er gravid før du får medisiner.

Om det er mindre enn et par uker siden evt befruktning, kan du jo bare gi beskjed til legen om at du kan være gravid, så får du antibiotika som ikke skader fosteret (hvis du har infeksjoner som trenger behandling).

Skrevet

Be legen om en type anitbiotika som ikke er farlig for fosteret.

Gjest Mom33
Skrevet

Dersom du skal ha en penicillinkur må du jo opplyse dette med graviditet til legen du er til. Du får sannsynligvis spørsmålet også, om du er gravid eller ei. Og da må du være ærlig!

Skrevet

Flere antibiotika er helt ufarlige ved graviditet. Men ikke alle kan brukes. Legen vil vite hvilken type du skal ha, i så fall.

Forresten: For noen år siden var typen "Ery-max" vanlig å gi ved graviditet, f.eks. hvis man hadde bihulebetennelse. Vet ikke hvordan det er nå, men det var en avisartikkel om Ery-max for et års tid siden hvor det fremgikk at kanskje den ikke var så ufarlig likevel.Den kunne føre til en statistisk sett bitteliten økt risiko for hjertefeil hos fosteret, visstnok.

Selv om man bør stole på legen sin, så er det greit å følge med selv også.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...