Gå til innhold

Nei, der også?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Liker det jeg da, er kjempefornøyd med min frisyre. Kort og sporty, blond med lyse striper.

Så folk som ikke liker hår i trynet og derfor barberer seg jevnlig, bør barbere skallen også?

Herregud for vås.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Lillemus

4

• Babette

3

• jubalong70

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Skallede menn fryser ikke mer på hodet enn folk med hår?

Kvinner som mister håret pga sykdom/cellegiftkurer fryser mye mer på hodet enn de gjorde før.

Men som er (naturlig) skallede mister håret gradvis, og venner seg til å være uten den ekstra isolasjonen.

Gjest hår til besvær
Skrevet

Døh.

Hårstrå er alle sammen laget av dødt materiale (kitin), og hårsekken som lager dem vet ikke at håret den fostrer blir klippet. Håret har ingen sirkulasjon eller kontakt med kroppen.

Du får ikke fler eller færre hår av å klippe dem. No way.

Du forveksler dem kanskje med en trestamme eller en blomsterstilk, men det er far away, not in sight.

Sorry mam.

At håret ikke "lever" osv, vet jeg godt.

"Du får ikke fler eller færre hår av å klippe dem."

Nå tenkte ikke jeg og klippe kroppshåret da, men barbere. Det er to vidt forskjellige ting.

Man får da ikke flere hår, men de hårene som er helt lyse, våkser helt stive og mørke ut igjen etter bare et par ganger med barbering (særlig hvis man bruker barberhøvel). Dermed får man flere mørke hår (men ikke flere hår i mengden).

Dette er bl.a grunnen til at man aldri skal nappe på oversiden av øyenbrynene, bare på undersiden. Napper du på oversiden, og du får med lyse hår, så vil disse etterhvert bli mørke, og det vil se ut som øyenbrynet vokser oppover i panna.

Gjest Ganske hårløs
Skrevet

Så folk som ikke liker hår i trynet og derfor barberer seg jevnlig, bør barbere skallen også?

Herregud for vås.

Her er det misforståelser så ser meg ferdig med diskusjonen, mulig jeg har uttrykt meg for dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...