Gjest uten kondis her Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Har tenkt å kjøpe ergometersykkel. Den vil vel bare bli brukt av og til men det går greit, har god plass, også til oppbevaring av den. Noe spesielt man må ta hensyn til på en sånn sykkel? Har aldri sett sånne og vil kjøpe brukt, men så lange den virker så vet ikke jeg mer.... 0 Siter
Gjest Sykler foran TV Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Jeg kjøpte en for ca.2 år siden og har faktisk brukt den mye. Jeg kjøpte en til 4000 kr og kunne ikke tenkt meg en av de billige. De er veldig lette og ustabile å sykle på. Min har 12 forskjellig programmer som jeg bruker når jeg sykler. Anbefaler deg å ta en tur i butikken for å prøve deforskjellige modellene. 0 Siter
Aryane Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ergometersykkel er helt pyton, vil absolutt anbefale deg i å investere i en spinningsykkel, da får du mer "feelingen" av å være på en ekte sykkel. De er ikke så dyre, og du får sikkert kjøpt det brukt også. Jeg betalte ca 5.000 for min for et par år siden og den er helt på høyde med de de har på treningsstudioet. 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ergometersykkel er helt pyton, vil absolutt anbefale deg i å investere i en spinningsykkel, da får du mer "feelingen" av å være på en ekte sykkel. De er ikke så dyre, og du får sikkert kjøpt det brukt også. Jeg betalte ca 5.000 for min for et par år siden og den er helt på høyde med de de har på treningsstudioet. På høyde med det treningssenteret har i spinningsalen?? Pføy... For et treningssenter.. :-P 0 Siter
Gemini Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Skulle jeg kjøpt meg et treningsapparat ville jeg heller valgt en eliptikal enn en trimsykkel. En sånn fx http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/product_info.php?cPath=1_56&products_id=468 0 Siter
Speak Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ikke kjøp en ergometersykkel, men en spinningsykkel. Denne er det mye mer "driv" i og er mye enklere å sykle på i lengden. (Forskjellen er at en spinningsykkel har et tungt drivhjul. Det har ikke en ergometersykkel.) 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 På høyde med det treningssenteret har i spinningsalen?? Pføy... For et treningssenter.. :-P Syklene som et senter har i salen er forskjellig fra rimeligere "hjemmesykler" på to hovedområder: 1. De er mer slitesterke. Logisk, iom. at de brukes uendelig mye mer. 2. De har tyngre hjul, noe som gjør de mer stabile. Jeg kjøpte selv en rimelig en til i underkant av 2000,-, og jeg ser ikke for meg at den skal begrense meg med det første. "..........................................." 0 Siter
Gjest magtor Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ønsker du å se på tv mens du sykler så ikke kjøp spinningsykkel. De bråker. Du får ikke en god sykkel til under 2000 kroner. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Ønsker du å se på tv mens du sykler så ikke kjøp spinningsykkel. De bråker. Du får ikke en god sykkel til under 2000 kroner. Tull og tøys. Du får gode spinningssykler til ikke-profft bruk til under 2000,-. Spesiellt hvis du kommer over et tilbud. Og det sier seg selv at en spinningssykkel bråker; en ergometersykkel har magnetisk motstand, mens en spinningssykkel som regel har mekanisk (reim) motstand. ".............................................." 0 Siter
Aryane Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 På høyde med det treningssenteret har i spinningsalen?? Pføy... For et treningssenter.. :-P Kan jo hende det var meg som gjorde et kupp da? Sykkelen på SATS kostet 25.000,-, men jeg vil påstå at min er fullt på høyde med den ja! 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Syklene som et senter har i salen er forskjellig fra rimeligere "hjemmesykler" på to hovedområder: 1. De er mer slitesterke. Logisk, iom. at de brukes uendelig mye mer. 2. De har tyngre hjul, noe som gjør de mer stabile. Jeg kjøpte selv en rimelig en til i underkant av 2000,-, og jeg ser ikke for meg at den skal begrense meg med det første. "..........................................." Er meget vel klar over disse forskjellene, Prozak, er aktiv triatlet. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.