Gå til innhold

Svigerfar...syteinnlegg

Anbefalte innlegg

Gjest svigerfar arg........
Skrevet

Snart fyller jenta vår ett år, og i den forbindelse har vi invitert besteforeldrene som er 2 timers kjøretur unna.

svigerfar sier at nå har de hatt så mange invitasjoner rundt omkring at vi kunne ikke regne med han. Begynte å snakke om at han har høyt kolestrol og at han skal sklanke seg etc. De var invitert bort også dagen før i ett annet selskap........

Veldig synd fordi bestemoren ville veldig gjerne komme, men hun kan ikke kjøre bil, så dermed kommer ingen pga denne egoisten.

Kan legge til at det er aktive mennesker som er mye på tur og ferier både lang helger og ferier. Hun jobber, mens han er pensjonist.

Ble litt paff jeg, men tror det er siste gangen jeg inviterer han på besøk til oss. Føler meg rimelig nedprioritert ja:( Skulle jeg sagt det?

De vil gjerne se oss, men da er det alltid vi som må komme til dem. Arggg, det blir lenge til jeg gidder å dra til dem igjen å.....

Gjest sol etter regn
Skrevet

Kan hun ikke ta en buss da? Dersom hun virkelig VIL komme, er ikke det noe hindring vel?

Skrevet

Kan hun ikke ta en buss da? Dersom hun virkelig VIL komme, er ikke det noe hindring vel?

jo da, tror hun kommer til å sette seg på toget å komme, og det er ikke første gangen at hun kommer alene for å si det sånn. Buss går ikke og med tog vil hun bruke 4 timer i stedet for to. Det blir 8 timer reisevei på en dag det... Men det er han som irriterer meg. arggg. Det er faktisk nesten like greit at han ikke kommer:) Hyggeligere uten..Men dårlig stemnig, det får han til..

Skrevet

Huff da, det var synd:-(

Ikke alle besteforeldre lever opp til "idealet" om å være alltid tilgjengelige, blide, imøtekommende og helt gærne etter barnebarna sine. Mange besteforledre har et liv fullt av aktiviteter og en hektisk hverdag, de lever ikke opp til bildet av den snille bestefaren i gyngestol som alltid har god tid. Kanskje han virkelig er sliten ? Syk ? Lei? Deppa? Hvem vet. Også besteforledre må få lov til å ha en dårlig periode.

Men nå høres det ut som om dere ikke har et godt forhold og at dette ikke var et enkelttilfelle.

Hva sier partneren din til sin fars oppførsel ?

Gjest sol etter regn
Skrevet

jo da, tror hun kommer til å sette seg på toget å komme, og det er ikke første gangen at hun kommer alene for å si det sånn. Buss går ikke og med tog vil hun bruke 4 timer i stedet for to. Det blir 8 timer reisevei på en dag det... Men det er han som irriterer meg. arggg. Det er faktisk nesten like greit at han ikke kommer:) Hyggeligere uten..Men dårlig stemnig, det får han til..

Jeg skjønner at dere blir lei dere når han stadig vekk ikke kommer, eller lager dårlig stemning. Det er ikke noe hyggelig når folk kommer, med en holdning som om de slepes til galgen heller. Synd for svigermor at hun får så lang reisevei.. Kanskje du kan ymte frempå om at hun kan komme en-to dager før? Så får dere litt mer tid sammen? Så får sure svigerfar sitte og sulte ved kjøkkenbenken og syns synd på seg selv... ;)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Godt at hun kommer seg av gårde, da. Godt at hun er såpass selvstendig at den surpompen ikke får ødelagt for det...

Og som du sier slipper dere jo han som evt. ville kunne grinebite seg gjennom selskapet.

Så da har det kanskje løst seg, tross alt..?

Svigermoren din er sikkert ergerlig på ham, men det får jo bli hennes sak - sikkert litt slitsomt å leve med en som virker såpass lite hensynsfull.

Skrevet

Huff da, det var synd:-(

Ikke alle besteforeldre lever opp til "idealet" om å være alltid tilgjengelige, blide, imøtekommende og helt gærne etter barnebarna sine. Mange besteforledre har et liv fullt av aktiviteter og en hektisk hverdag, de lever ikke opp til bildet av den snille bestefaren i gyngestol som alltid har god tid. Kanskje han virkelig er sliten ? Syk ? Lei? Deppa? Hvem vet. Også besteforledre må få lov til å ha en dårlig periode.

Men nå høres det ut som om dere ikke har et godt forhold og at dette ikke var et enkelttilfelle.

Hva sier partneren din til sin fars oppførsel ?

Han synes han er en dust og at det var godt den dagen han kunne flytte ut av huset. Når jeg sier jeg ikke forstår hvorfor de ikke kan overnatte hos oss - for de sover jo borte hos alle andre- sier han bare han er glad for å slippe å tilbringe mer enn en dag av gangen med han.

Men han vil ikke si han i mot- noe han aldri har gjort. Veldig respekt for foreldrene sine. Tar heller avstand fra han.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg skjønner at dere blir lei dere når han stadig vekk ikke kommer, eller lager dårlig stemning. Det er ikke noe hyggelig når folk kommer, med en holdning som om de slepes til galgen heller. Synd for svigermor at hun får så lang reisevei.. Kanskje du kan ymte frempå om at hun kan komme en-to dager før? Så får dere litt mer tid sammen? Så får sure svigerfar sitte og sulte ved kjøkkenbenken og syns synd på seg selv... ;)

He-he, det var jammen et godt forslag, jeg henger meg på den!

Skrevet

He-he, det var jammen et godt forslag, jeg henger meg på den!

Jeg henger bak deg! :o)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Han synes han er en dust og at det var godt den dagen han kunne flytte ut av huset. Når jeg sier jeg ikke forstår hvorfor de ikke kan overnatte hos oss - for de sover jo borte hos alle andre- sier han bare han er glad for å slippe å tilbringe mer enn en dag av gangen med han.

Men han vil ikke si han i mot- noe han aldri har gjort. Veldig respekt for foreldrene sine. Tar heller avstand fra han.

Men har han noe imot at mor overnatter en dag eller to? Jeg syns det høres ut som om dere får pleie forholdet til HENNE, og drite i han. La døren stå åpen for han også. Om han vil så kommer han, men vil han ikke, så bare vær lettet for at han ikke skal forsure DERES tilværelse også.

Prøv å legg de såre følelsene bak dere. Støtt og overbevis hverandre om at det er HANS problem, ikke deres. Noen er ikke skapt til å være foreldre selv om de er det, ei heller besteforeldre....

Skrevet

Jeg henger bak deg! :o)

Problemet er bare det at de har takket ja til en invitasjon dagen før hjemme hos dem selv. HVis ikke hadde hun nok kommet dagen før.

Hun har tidligere feiert to juler med oss hun, uten han og da har han sittet igjen hjemme alene. Han var vel invitert bort til andre julaften da.

Så hun er jo uavhengig av han.

Jo vi får pleie forholdet til henne, og som dere sier la døren stå åpen for han, om han ønsker det.

Skrevet

Problemet er bare det at de har takket ja til en invitasjon dagen før hjemme hos dem selv. HVis ikke hadde hun nok kommet dagen før.

Hun har tidligere feiert to juler med oss hun, uten han og da har han sittet igjen hjemme alene. Han var vel invitert bort til andre julaften da.

Jo vi får pleie forholdet til henne, og som dere sier la døren stå åpen for han, om han ønsker det.

Wow. Snakker om gammel grinebiter når ikke engang hans kone feirer jul med ham!

Gjest Siddisen
Skrevet

Hvis din svigermor jobber, så er hun vel frisk og førlig? Hvorfor kan ikke hun komme alene da? Det er jo noe som heter offentlige transportmidler.

Skrevet

Hvis din svigermor jobber, så er hun vel frisk og førlig? Hvorfor kan ikke hun komme alene da? Det er jo noe som heter offentlige transportmidler.

Hun kan jo det. Har du lest de andre innleggene?

Skrevet

Høres ikke ut som noen hyggelig mann.

Kanskje dere er like happy uten så mye kontakt med ham ? Det er jo vanskelig å forandre mennesker til å bli slik man helst vil ha dem.

Prøv å opprettholde en god kontakt med bestemor, iallfall, for barnets skyld.

Skrevet

Synes du virkelig litt urimelig. Besteforeldre er da ikke forpliktet til å alltid prioritere barnebarn,,,

Skrevet

Gurimalla for en surpomp!! Sitter alene hjemme på julaften fordi han ikke vil reise bort!!

Makan!

Skrevet

Synes du virkelig litt urimelig. Besteforeldre er da ikke forpliktet til å alltid prioritere barnebarn,,,

vel, jeg er kanskje urimelig, men det er ikke bare at jeg vil de skal prioritere barna, men kanskje oss også. Han vil jo aldri komme på besøk til oss, og tenkte at en 1 års dag ville være mulighet til igjen å invitere de.

Det er ikke det at han har for mye og gjøre, og at han må gi slipp på noe annet enn sin egen stue for å komme. Han er jo mye på farten ellers så det at han ikke vil komme tar jeg som et tegn på at han ikke liker seg hos oss. Er litt skuffet over det ja.

Derimot forventer han at vi skal komme på besøk til dem med jevne mellomrom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...