Gå til innhold

Favorittkake?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg elsker (saftige) sjokoladekaker. Men ostekaken min er en svært god nr. 2... :-)

Sitrongele inni ostemassen, og jordbærgele oppå.

Ostekaken din er min faorittkake!

Jeg likte ikke ostekaker noe særlig før jeg prøvde din oppskrift.

Nå blir jeg alltid bedt om og lage ostekaker til diverse tilstelninger, siden jeg har den beste oppskriften.

Har skrytt av oppskriften din før, men gjør det gladelig igjen! :o)

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• Gemini

16

• flisa

8

• nilia

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest sarah bernard
Skrevet

Sjokoladekake har jeg alltid likt, men bløtkake, marsipankake og ostekake tok det lenger tid før jeg begynte å like. Ostekake er det bare få år siden jeg begynte å like. Det skyldes nok at jeg for mange år siden fikk smake en mindre god ostekake en gang (med kiwi som pynt, og dengang likte jeg ikke kiwi heller...).

Har fortsatt et sterkt barnehage-minne om at vi måtte spise opp maten for å få dessert. Og den eneste gangen som det var sjokoladekake som dessert, så var det blodklubb som hovedrett. Og jeg ville for alt i verden ikke gå glipp av den sjokoladekaken!!!

Jeg klarer den dag i dag ikke tanken på å skulle spise blodmat av noe slag...

hehe, huff, stakkars :)

Gjest sarah bernard
Skrevet

Det er forresten også veldig godt med fromagekake.

Gid, lurer på om jeg kan finne noe å feire snarest. Trenger påskudd for å bake kake.

Skrevet

Sukessterte er godt ja!

Hm - jeg ER egentlig ikke så veldig kakemons, men denne tråden er farlig fristende... Og så jeg som skal spise på IKEA etterpå, må prøve å styre unna kakene der...

Hva kjøpte du på IKEA?

hare1365380455
Skrevet

Jupp, men ikke her. Jeg går ut i fra en oppskrift, og har min egen variant av den (som endrer seg litt fra gang til gang:-), men jeg skal forsøke å skrive den ned til deg, om du ønsker. I morgen?

Ok:) Takk!

Skrevet

Ostekaken din er min faorittkake!

Jeg likte ikke ostekaker noe særlig før jeg prøvde din oppskrift.

Nå blir jeg alltid bedt om og lage ostekaker til diverse tilstelninger, siden jeg har den beste oppskriften.

Har skrytt av oppskriften din før, men gjør det gladelig igjen! :o)

Takk takk :-) Svigerinnen min er rå på kakebakst, men både hun og svigermor setter alltid pris på det, hvis jeg baker ostekake til div. anledninger.

Min kake er forresten en variant av en kakeoppskrift jeg fikk av Anki i sin tid.

Men en viktig faktor for min kake, i tillegg til det med gele, tror jeg er Bixit-kjeksen (og ikke Digestive). I alle fall er mannen min overbevist om at det er helt avgjørende.

Mormoren min, som heller ikke likte ostekake noe særlig, likte faktisk min. Og tro meg, hun sa ikke det bare fordi jeg er barnebarnet hennes... hehe

hare1365380455
Skrevet

I ambers by, er det ikke der hare også bor? Det var altså i en stor coop-butikk i rundkjøringsbyen.

Joda! Bor du også her i vest?

hare1365380455
Skrevet

Tror det var i en stor Coop-butikk jeg har kjøpt det.

Det finnes det, så jeg får se om jeg ser det. Men ikke før til helgen! :)

Skrevet

Hva kjøpte du på IKEA?

Jeg har ikke kjøpt noe, det er en kollega som har kjøpt en sofa, og vi skal ut og hente den etterpå. Og da tar vi middag på IKEA i samme slengen :-)

Men kanskje jeg skal unne meg en ny dundyne og litt annet der... Men - hm - må begrense meg litt, jeg har kjøpt mye på mammut-salg og litt annet i det siste, så det er ikke ubegrenset med penger på shoppingkontoen... (som om det noensinne er det...)

Skrevet

Sjokoladekake. Og en slags krydderkake ("hemmelig" familieoppskrift...:-))

Skrevet

Takk takk :-) Svigerinnen min er rå på kakebakst, men både hun og svigermor setter alltid pris på det, hvis jeg baker ostekake til div. anledninger.

Min kake er forresten en variant av en kakeoppskrift jeg fikk av Anki i sin tid.

Men en viktig faktor for min kake, i tillegg til det med gele, tror jeg er Bixit-kjeksen (og ikke Digestive). I alle fall er mannen min overbevist om at det er helt avgjørende.

Mormoren min, som heller ikke likte ostekake noe særlig, likte faktisk min. Og tro meg, hun sa ikke det bare fordi jeg er barnebarnet hennes... hehe

Jeg skal ha konfirmasjon i mai! :) *hint*

hare1365380455
Skrevet

Det er forresten også veldig godt med fromagekake.

Gid, lurer på om jeg kan finne noe å feire snarest. Trenger påskudd for å bake kake.

Du må feire vårjevndøgn!:)

Skrevet

Jeg har visst aldri smakt napoleonskake.

Hvor gammal er du da? 3? :()

hare1365380455
Skrevet

Tropisk Aroma! Ingen over og ingen ved siden av!

Ellers er jeg også glad i gulrotkake.

Den har jeg aldri hørt om....

Skrevet

Joda! Bor du også her i vest?

Jeg tør ikke å si noe om bosted og slikt.

hare1365380455
Skrevet

Å ja! Den er bare kjempegod.

Nam!

Nå har jeg lyst på eplekake med is eller krem! Hva er det med dol og godsaker?;)

Gjest sarah bernard
Skrevet

Du må feire vårjevndøgn!:)

Ja, tenkte på det, men tror jeg må ha noe mer "personlig". Litt hyggeligere da.

Kan feire kjærligheten, men pffff... venter til lørdag.

Takk for tips, iallefall!

hare1365380455
Skrevet

Hvor gammal er du da? 3? :()

32! Så du sier at jeg må på konditoriet i morgen og smake?

Skrevet

Den har jeg aldri hørt om....

En type sjokoladekake, om jeg ikke husker helt feil.

To lag, forholdsvis "tørr" sjokoladekake med sjokoladeglasur i mellom og oppå?

Med stort forbehold om mulig forveksling... hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...