Gå til innhold

Favorittkake?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg tør ikke å si noe om bosted og slikt.

Ok, jeg sier bare at jeg bor i ville vesten...;)

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• Gemini

16

• flisa

8

• nilia

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe, det er en kollega som har kjøpt en sofa, og vi skal ut og hente den etterpå. Og da tar vi middag på IKEA i samme slengen :-)

Men kanskje jeg skal unne meg en ny dundyne og litt annet der... Men - hm - må begrense meg litt, jeg har kjøpt mye på mammut-salg og litt annet i det siste, så det er ikke ubegrenset med penger på shoppingkontoen... (som om det noensinne er det...)

Bare husk at dynene på IKEA har egne mål.

En "standard" dyne er 140 cm bred, mens på IKEA er de 150. Det kan jo være deilig med litt mer bredde, men da må du huske å kjøpe alle dynetrekk til den dyna på IKEA også. De er jo da også 150 cm brede ...

Skrevet

Jeg skal ha konfirmasjon i mai! :) *hint*

Vil du ha oppskrifta? ;-)

Skrevet

Bare husk at dynene på IKEA har egne mål.

En "standard" dyne er 140 cm bred, mens på IKEA er de 150. Det kan jo være deilig med litt mer bredde, men da må du huske å kjøpe alle dynetrekk til den dyna på IKEA også. De er jo da også 150 cm brede ...

Å, det visste jeg ikke...! Huff så dumt da...

Takk for at du sa ifra!

Visste bare at sprinkelsengene der har egne mål jeg.

hare1365380455
Skrevet

Ja, tenkte på det, men tror jeg må ha noe mer "personlig". Litt hyggeligere da.

Kan feire kjærligheten, men pffff... venter til lørdag.

Takk for tips, iallefall!

Da får det bli kake på lørdag, da!:)

Skrevet

32! Så du sier at jeg må på konditoriet i morgen og smake?

Her bryter jeg inn og svarer - men jeg tror nok det er på tide at du smaker en napoleonskake nå. ;-)

Skrevet

Ostekake, men da må det være gele både inni kaka, og som et lokk oppå. Sitrongele, selvsagt.

Den oppskriften kunne jeg tenkt meg.. For å glede mannen min..

Den jeg laget hadde sitrongele inni ostemassen og appelsingele oppå.

Det var kjeks i bunnen, oppsmulet og blandet med smør.

Like greit å lage kaker en selv ikke liker, så sparer man de kaloriene ;)

Skrevet

...der har de en kake - som smaker som skolebrød - og den kan du hive i fryseren og den smkaer altså fersk gjærbakst når du tiner den på benken.

Utrolig.

Jeg lot den stå udekket på benken over natten og tenkte derfor å kaste den dagen etter - men den var like myk og god! hehe

med sånn gult i midten og melis på.

Ser ut som kanelsnurrer som er satt tett i tett - - let etter den! Billig og vuttu!

hare1365380455
Skrevet

Her bryter jeg inn og svarer - men jeg tror nok det er på tide at du smaker en napoleonskake nå. ;-)

Hm.... Og jeg som prøver å spise mindre søtsaker.. Vel, om du sier det så! Jeg får smake det en av dagene. :D

Skrevet

...der har de en kake - som smaker som skolebrød - og den kan du hive i fryseren og den smkaer altså fersk gjærbakst når du tiner den på benken.

Utrolig.

Jeg lot den stå udekket på benken over natten og tenkte derfor å kaste den dagen etter - men den var like myk og god! hehe

Ser ut som kanelsnurrer som er satt tett i tett - - let etter den! Billig og vuttu!

Hvis den holder seg SÅ godt framme på benken, så er den kanskje fullstappa av alskens skumle tilsetningsstoffer?

Skrevet

Å, det visste jeg ikke...! Huff så dumt da...

Takk for at du sa ifra!

Visste bare at sprinkelsengene der har egne mål jeg.

Ja, det er litt dumt. For vanlige dynetrekk er jo 140 cm, og da blir det trangt inni der for en IKEA-dyne.

Jeg har én (ekstradyne), og ett sengesett som passer til den. Det er litt slitsomt å alltid passe på at det skal stemme.

Forresten så har de jo egne mål på vanlige senger også. De har 80 cm bredde i stedet for 75 cm som er vanlig ellers. Og de har dobbeltsenger som måler 160 og ikke 150.

Svensker? Ja, de skal jo alltid gjøre det litt sært. ;-)

Skrevet

Hm.... Og jeg som prøver å spise mindre søtsaker.. Vel, om du sier det så! Jeg får smake det en av dagene. :D

Lurt. :o)

Skrevet

Vil du ha oppskrifta? ;-)

Må gjerne rable den ned :o)

hare1365380455
Skrevet

Utrolig.

Jeg har aldri vært på Lidl, jeg. Handler i butikken som er nærmest helst.

Gjest sarah bernard
Skrevet

Da får det bli kake på lørdag, da!:)

Det får det bli, vettu :)

Mary Poppins
Skrevet

Den har jeg aldri hørt om....

Men den er veldig god! ;)

Gjest sarah bernard
Skrevet

Nå har jeg lyst på eplekake med is eller krem! Hva er det med dol og godsaker?;)

stillesitting er stikkordet

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

32! Så du sier at jeg må på konditoriet i morgen og smake?

Før du smaker på napoleonskake, så må du lese den Tommy og Tigeren stripen der Tommy utfyllende beskriver hvordan han har klippet en sneile i to.

Deretter skyver moren hans bort napoleonskaken og sier :"Og så lurer venninnene mine på hvordan jeg holder meg slank!"

ikke fast nick
Skrevet

Mjølgamp!

Bare så forbaska synd jeg ikke greier å finne noen oppskrift på den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...