Gå til innhold

Favorittkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fatet så spennendes ut du!

Du aner vel ikke sånn ca hva det koster?

Jeg strever også med det og få ostekaka til og se fin ut på ett fat.

Husker ikke hva jeg ga for det, men ser ut til at Christiania Glasmagasin har det på tilbud nå til 299 (før 499). Lurer på om det var 400 jeg betalte, eller 300.

http://www.christianiaglasmagasin.no/documents/kampanjer.asp

Men ellers har altså coop obs et lignende fat på tilbud nå, til en noe rimeligere pris.

Det er to minus med det til Porsgrund, det ene er at springformen som man altså setter på kakefatet ikke slutter hundre prosent tett rundt fatet, slik at man ikke bør ha flytende røre i bunn av formen. Men ostekaken kan man fint lage, så til det bruket er det en ideell pantent! Det andre minuset er at plastlokket ikke kan festes, man må enten holde på det, eller bruke en strikk/pakketape el.lign. om man skal transportere kaka. Men allikevel er det et bra kjøp, synes jeg :-)

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• Gemini

16

• flisa

8

• nilia

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det var ikke det jeg mente.

I min kakebunn er det også sjokolade, i selve bunne.

Men finnes sikkert mange forskjellige oppskrifter på denne kaka også.

Åja sånn sett, da skjønner jeg :)

(Denne kaken blir mer som en krydderkake, men det er sikkert kjempegodt med kakao i også:) Jeg er generelt veldig glad i kaker jeg...hehe).

Gjest Shira12
Skrevet

Husker ikke hva jeg ga for det, men ser ut til at Christiania Glasmagasin har det på tilbud nå til 299 (før 499). Lurer på om det var 400 jeg betalte, eller 300.

http://www.christianiaglasmagasin.no/documents/kampanjer.asp

Men ellers har altså coop obs et lignende fat på tilbud nå, til en noe rimeligere pris.

Det er to minus med det til Porsgrund, det ene er at springformen som man altså setter på kakefatet ikke slutter hundre prosent tett rundt fatet, slik at man ikke bør ha flytende røre i bunn av formen. Men ostekaken kan man fint lage, så til det bruket er det en ideell pantent! Det andre minuset er at plastlokket ikke kan festes, man må enten holde på det, eller bruke en strikk/pakketape el.lign. om man skal transportere kaka. Men allikevel er det et bra kjøp, synes jeg :-)

Takk for info.

Da spørs det om jeg ikke skal investere i ett av disse fatene.

Gjest sarah bernard
Skrevet

Men jeg fikk nettopp en ny oppskrift - og den måtte jeg bake ut av systemet!!!!!!

Så det gjorde jeg på søndag.

- Anledningen kan være at du har fått NY oppskrift.

hehe, ja, det er jo strengt tatt en god anledning for en husmor in spe ;)

Venter allikevel til lørdag, jeg - men takk for kreativt tips!

Gjest Mom33
Skrevet

Verdens beste. den har jeg faktisk aldri bakt selv! rart

Hvis du prøver deg, så kutt ut eggeplommene i bunnen. Da blir den helt sånn sinnsykt nydelig! Bunnen blir på en måte karamellisert, det er bare såååå godt!

Gjest Mom33
Skrevet

Det der er et helt umulig spørsmål for oss som er glad i kaker...

Ostekake, suksessterte, verdens beste, gulrotkake, kransekake, sjokoladekake, marsipankake, sjokella valnøttkake (herregud, den er det lenge siden jeg har bakt!), fromasjekaker, marengskaker, kaker med nøttebunner... Jeg klarer ikke å velge ut bare èn, jeg!

Skrevet

Kransekake!!!

Tett fulgt av min mors sjokoladekake! *nam nam*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...