Gå til innhold

varsel helsetilsynet- e.coli

Anbefalte innlegg

Gjest sofies verden
Skrevet

Nå er det kommet et nytt varsel for hva denne e-coli bakterien kan stamme fra. Jeg synes det er skremmende at de skifter mening i hytt og gevær.... kan vi vite at alt det andre vi har i frysen og kjøleskapet er fritt for e-coli?

Nå så jeg i kjøleskapet og der lå det jommen en spekepølse....

http://www.nesteklikk.no/20060320/87919.html

Gjest LucySky
Skrevet

Det er (har forskerne sagt) en bakterie som er uhyre vanskelig å finne tilbake til.

De "ombestemmer" seg ikke, de har bare nesten lett seg ihjel. Og prøvd å advare publikum som best de kunne mens det sto på.

Jeg leste nyheten på nettet fem over ett, ti minutter etter var jeg i butikken for å handle, og da var alle de omtalte spekepølsene borte og betjeningen var utrolig lettet.

Vi får håpe det stemmer skikkelig nå, da.

Skrevet

ups - jeg så ikke din før nå.... Nei dette er jo helt vanvittig!

Skrevet

Det er (har forskerne sagt) en bakterie som er uhyre vanskelig å finne tilbake til.

De "ombestemmer" seg ikke, de har bare nesten lett seg ihjel. Og prøvd å advare publikum som best de kunne mens det sto på.

Jeg leste nyheten på nettet fem over ett, ti minutter etter var jeg i butikken for å handle, og da var alle de omtalte spekepølsene borte og betjeningen var utrolig lettet.

Om de ikke vet så skal de heller si ;"HOLD DERE UNNA ALLE KJØTTPRODUKTENE VÅRE" - fanken, barn har jo dødd av dette her! - og de har kanskje holdt seg unna kjøttdeig og spist spekepølse i stedet.

Gjest Blondetopp
Skrevet

Om de ikke vet så skal de heller si ;"HOLD DERE UNNA ALLE KJØTTPRODUKTENE VÅRE" - fanken, barn har jo dødd av dette her! - og de har kanskje holdt seg unna kjøttdeig og spist spekepølse i stedet.

Ingen barn har dødd av denne skandalen. 4-åringen som døde i Oslo, hadde ikke E.coli viste det seg.

Skrevet

Ingen barn har dødd av denne skandalen. 4-åringen som døde i Oslo, hadde ikke E.coli viste det seg.

Ikke det ? Hvor har du det fra?

Gjest Shira12
Skrevet

Hva som var årsaken til at det barnet døde da?

Skrevet

Jeg synes hele saken uansett er litt mystisk. Hvorfor er det så få som blir syke, hvis bakterien finnes i matvarer som veldig mange har fått i seg?

Gjest Blondetopp
Skrevet

Hm.....Virker som de er usikre på dødsårsaken. De sier ikke at det IKKE er ecoli heller, da.

Det er vel sporing av bakterien som er problemet? Inte vet jag, jeg er heldigvis ikke midt oppi denne tragedien.

Skrevet

Hva som var årsaken til at det barnet døde da?

Det døde av total nyresvikt, men det kan nok skyldes andre ting enn e.coli og det var nok bare et sammentreff at det skjedde samtidig som disse andre tilfellene.

Gjest Shira12
Skrevet

Det døde av total nyresvikt, men det kan nok skyldes andre ting enn e.coli og det var nok bare et sammentreff at det skjedde samtidig som disse andre tilfellene.

OK.

Huff tragisk uansett årsak.

Må innrømme at jeg ble litt satt ut nå når det kan være spekepølse, når det gjelder kjøttdeig kan jeg iallefall ta forholdsregler, men spekemat putter man jo rett i munnen.

Blir jo litt ekstra på vakt når man har små barn i huset, selv om jeg er langt fra hysterisk.

Skrevet

Jeg synes hele saken uansett er litt mystisk. Hvorfor er det så få som blir syke, hvis bakterien finnes i matvarer som veldig mange har fått i seg?

Fordi vi andre har stekt det skikkelig...

Gjest sofies verden
Skrevet

De seks barna utviklet hemolytisk-uremisk syndrom (HUS) etter å ha hatt diarésymptomer. HUS er en alvorlig tilstand med nyresvikt og blodforandringer. Vanligste årsak til HUS er infeksjon med enterohemorragisk E.coli

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1787:1:0:0:4320;4349;::0:0:0&ContentArea_4498=4336:57052::1:4370:8:4320;4498;::10:0:0

Gjest sofies verden
Skrevet

Jeg har vært i flere butikker der ikke all kjøttdeig ble fjernet. Noen steder var det bare en anmerking/lapp ved siden av som ba folk holde seg unna varer med nr. 103.

Selv etter at helsetilsynet gikk ut og ba folk holde seg helt unna all kjøttdeig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns også det er skremmende at de gir nye produkter skylda selv om de ikke har funnet e.coli-bakterien i disse spekepølsene. Syns virkelig Mattilsynet har håndtert hele saken kritikkverdig.

Skrevet

Fordi vi andre har stekt det skikkelig...

Hmmm... steker du spekepølsa også?

Skrevet

Jeg syns også det er skremmende at de gir nye produkter skylda selv om de ikke har funnet e.coli-bakterien i disse spekepølsene. Syns virkelig Mattilsynet har håndtert hele saken kritikkverdig.

Det er jeg helt eing i. Og hvis Gilde ikke er smittekilden, så håper jeg virkelig at de saksøker..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...