Gå til innhold

Nytt spørsmål til damene

Anbefalte innlegg

Gjest sarah bernard

Altså, ser at mange av dere føler at dere ikke er så veldig romantiske, at kjæresten ikke er det og at dere gjerne betrakter romantikk som unødvendig/klisjeaktig.

Med romantikk mener jeg å gi komplimenter, å prate om hvor godt man har det sammen, å gi hverandre oppmerksomhet i løpet av dagen (ikke hver dag, men noen ganger i uka, .eks en hyggelig/erotisk sms, en hyggelig gest som å åpne døra for kjæresten, eller hjelpe ham/henne med å ta på ytterjakka... slike ting).

Altså. Hvis vi skal snakke ut fra stereotyper... så liker de fleste damer slikt, mens menn gjerne ikke ser noen praktisk verdi i det ;)

Hvis dere damer, som er sammen med menn, hadde hatt en oppfatning av at menn også liker slikt, ville dere da vært mer innstilt på romantikk, at det er en fin og positiv element i et parforhold, og ikke bare klisjeaktig og unødvendige bekreftelsesformer for kjærligheten?

Hvis vi forestiller oss at dere hadde vært sammen med damer, ville dere hatt andre forventninger og ønsker om romantikk da?

(håper dette ble forståelig)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223434-nytt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-damene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clue1365380406

Vi har det sånn vi, at vi gir hverandre mye oppmerksomhet osv, stort sett det meste av det du nevnte foregår jevnlig hjemme hos oss.

Men vi mener i grunnen at vi ikke er særlig romantiske, og det er fordi vi tenker klisjeer. Her er det ikke lapper på hodeputa, eller valentinskort. Ikke er det blomster og gaver annet enn til jul og bursdag heller.

Etter min mening er slike ting oppskrytt som tegn på kjærlighet, og mye mer "standard" enn den daglige oppmerksomheten et par kan gi hverandre. Jeg vil mye heller at min mann gjør ting som er naturlig for ham, enn at han kommer med blomster fordi det er det menn BØR gjøre.

Gjest sarah bernard

Vi har det sånn vi, at vi gir hverandre mye oppmerksomhet osv, stort sett det meste av det du nevnte foregår jevnlig hjemme hos oss.

Men vi mener i grunnen at vi ikke er særlig romantiske, og det er fordi vi tenker klisjeer. Her er det ikke lapper på hodeputa, eller valentinskort. Ikke er det blomster og gaver annet enn til jul og bursdag heller.

Etter min mening er slike ting oppskrytt som tegn på kjærlighet, og mye mer "standard" enn den daglige oppmerksomheten et par kan gi hverandre. Jeg vil mye heller at min mann gjør ting som er naturlig for ham, enn at han kommer med blomster fordi det er det menn BØR gjøre.

Takk for svar.

Skal jeg være ærlig, så tror jeg kanskje at du ikke har oppfattet spørsmålet helt?

Handler ikke om hva dere praktiserer, men om egne behov/ønsker endres ihht det som er naturlig for partneren. Merk: det er snakk om stereotopier.

Gjest jente på26år

For oss begge er det naturlig med romantikk. Daglige SMS/MMS/mail med pusemeldinger og komplimenter. Jeg får blomster ganske ofte, og vi gir hverandre andre smågaver. Skriver lapper til hverandre, gjør ting for hverandre. Elsker foran peisen med stearinlys, bader med champagne og lys osv.

Sånt er da med på å krydre hverdagen, og vi har det kjempefint sammen. Begge synes sånt er like kos, og like naturlig. Vi gjør det ikke fordi vi må det men fordi vi liker det sånn.

Annonse

Gjest sarah bernard

dette hørtes interessant ut, men dessverre oppfattet jeg ikke spørsmålet.

beklager,asså

:-)

hehe, ok. Takk for din ærlighet :)

En gang til:

Til dere damer som ikke er romantiske som har likesinnede (ikke-romantiske) partnere:

Tror du din ikke-romantiske holdning kan skyldes at din partner ikke er det, at du har justert dine forventninger, ønsker og _behov_ ihht hvordan partneren er?

Hvis vi forestiller oss at dere hadde vært sammen med damer, hvilke jo stereotypt "elsker" romantikk, ville dere hatt andre forventninger, ønsker og opplevde behov for romantikk da?

Gjest Ulvinnen

En gang til:

Til dere damer som ikke er romantiske som har likesinnede (ikke-romantiske) partnere:

Tror du din ikke-romantiske holdning kan skyldes at din partner ikke er det, at du har justert dine forventninger, ønsker og _behov_ ihht hvordan partneren er?

Hvis vi forestiller oss at dere hadde vært sammen med damer, hvilke jo stereotypt "elsker" romantikk, ville dere hatt andre forventninger, ønsker og opplevde behov for romantikk da?

Denne problemstillingen var litt for oppkonstruert syns jeg.

Dessuten er jeg fortsatt skuffet over at du ikke gav meg "fasiten" etter at jeg fortalte deg om min oppfatning om sex mellom kvinner.

Så da gidder jeg ikke engang å prøve å forestille meg hvilke romantiske behov jeg skulle hatt med en kvinnelig partner.

Clue1365380406

Takk for svar.

Skal jeg være ærlig, så tror jeg kanskje at du ikke har oppfattet spørsmålet helt?

Handler ikke om hva dere praktiserer, men om egne behov/ønsker endres ihht det som er naturlig for partneren. Merk: det er snakk om stereotopier.

Jaha, skjønte vel ikke helt hva du mente....

Men vi har ikke endret oss. Jeg har aldri vært "romantisk" anlagt, har aldri tenkt på blomster eller gaver som noe "bevis" på kjærlighet, så jeg og mannen var i utgangspunktet veldig like der.

Gjest sarah bernard

Denne problemstillingen var litt for oppkonstruert syns jeg.

Dessuten er jeg fortsatt skuffet over at du ikke gav meg "fasiten" etter at jeg fortalte deg om min oppfatning om sex mellom kvinner.

Så da gidder jeg ikke engang å prøve å forestille meg hvilke romantiske behov jeg skulle hatt med en kvinnelig partner.

Gratulerer med nytt nick. Fint. Finere...

Oida, men, hmmmm, det var aldri min intensjon å fortelle hva jenter gjør i senga. Det blir faktisk litt for privat, synes jeg. Kan prate litt generelt om det, men det som er best forblir privat. Lurte bare på hvor mye folk visste, uten å ha prøvd det selv.

Glemte nok å takke for svaret ditt, og det var synd.

Oppkonstruert tenker jeg ikke at spørsmålet mitt er. Å se ting fra uvanlige perspektiver kan få en til å se ting klarere. Enten tankene nå avkrefter eller bekrefter det man funderte over.

Gjest sarah bernard

Jaha, skjønte vel ikke helt hva du mente....

Men vi har ikke endret oss. Jeg har aldri vært "romantisk" anlagt, har aldri tenkt på blomster eller gaver som noe "bevis" på kjærlighet, så jeg og mannen var i utgangspunktet veldig like der.

Tror jeg må begynne å kladde og redigere før jeg sender inn mine impulsive tankespill...

Mulig jeg vender tilbake med et redigert spm en dag jeg har tid igjen.

En gang til:

Ja, jeg har nok undertrykt et visst behov for klisjefylt romantikk. Men man kan ikke få både i pose og sekk, sier nå jeg.

Jeg ser etter andre egenskaper og ønsker en mann som er "MANN".

Jeg forbinder romantikk med litt klissent tøys. Min eks. var en romantiker, med blomster,gaver, kyss, klem, søte brev, jeg elsker deg 100 ganger i uka, men han var til gjengjeld mindre "mandig" enn min nåværende sambo.Jeg forbinder ikke er "rå" mann med sånt.

Men en blomsterkvast kunne ikke skadet, det blir et slags ytre symbol på at han setter pris på meg.

Hvis det var tale om en dame, så ville vedkommende (rent hypotetisk) vært lik meg selv i sinn og skinn. jeg ville ikke drevet med mer romantikk, nei, heller mindre ? Kan ikke forestille meg at to damer i et forhold driver med blomster og "klisjefylt" romantikk. Mulig det er en fordom, eller forutinntatthet, men klisjepreget romantikk er liksom så....hetero ? Eh ?

Annonse

Gjest Ulvinnen

Gratulerer med nytt nick. Fint. Finere...

Oida, men, hmmmm, det var aldri min intensjon å fortelle hva jenter gjør i senga. Det blir faktisk litt for privat, synes jeg. Kan prate litt generelt om det, men det som er best forblir privat. Lurte bare på hvor mye folk visste, uten å ha prøvd det selv.

Glemte nok å takke for svaret ditt, og det var synd.

Oppkonstruert tenker jeg ikke at spørsmålet mitt er. Å se ting fra uvanlige perspektiver kan få en til å se ting klarere. Enten tankene nå avkrefter eller bekrefter det man funderte over.

"Gratulerer med nytt nick. Fint. Finere..."

Takk :-)

Da jeg så tråden din om sex mellom kvinner, var jeg helt sikker på at meningen var at du ville fortelle oss det riktige til slutt, etter å ha fått alle oppfatningene.

Det er naturligvis greit at du ønsker å holde det for deg selv, men da burde du ha fortalt det i trådstarten.

Mange er jo veldig åpne om sexlivet sitt på det forumet, så jeg antok at du også ville være det.

Gjest sarah bernard

Ja, jeg har nok undertrykt et visst behov for klisjefylt romantikk. Men man kan ikke få både i pose og sekk, sier nå jeg.

Jeg ser etter andre egenskaper og ønsker en mann som er "MANN".

Jeg forbinder romantikk med litt klissent tøys. Min eks. var en romantiker, med blomster,gaver, kyss, klem, søte brev, jeg elsker deg 100 ganger i uka, men han var til gjengjeld mindre "mandig" enn min nåværende sambo.Jeg forbinder ikke er "rå" mann med sånt.

Men en blomsterkvast kunne ikke skadet, det blir et slags ytre symbol på at han setter pris på meg.

Hvis det var tale om en dame, så ville vedkommende (rent hypotetisk) vært lik meg selv i sinn og skinn. jeg ville ikke drevet med mer romantikk, nei, heller mindre ? Kan ikke forestille meg at to damer i et forhold driver med blomster og "klisjefylt" romantikk. Mulig det er en fordom, eller forutinntatthet, men klisjepreget romantikk er liksom så....hetero ? Eh ?

Jeg tenker at en kombinasjon av macho og myk/romantisk må være det ideelle? Kan vel være tøff og hard som fy, men samtidig vise at han er glad i deg, symbolisert ved hjelp til påkledning eller en liten skriftlig "påminnelse" om dette.

Utdyp gjerne hvorfor romantikk er et "heterokonsept" i dine øyne. Det var interessant og nytt for meg.

Gjest falaffel

Jeg går ut fra at jeg hadde hatt forskjellige forventninger ut fra hvem partneren min var uansett kjønn. Min nåværende er MYE mer romantisk mot meg enn noen ekser har vært, og derfor forventer jeg mer blomster, gaver, døråpning, jakkeholding og slikt fra ham enn fra noen andre. Tenker meg at hvis jeg skulle vært sammen med ei jente, ville vi begge måtte finne ut av det der med dører og jakker, da hadde jeg sikkert gjort mer slikt for henne.

Min nåværende synes jo at det mest romantiske jeg kan gjøre for ham er å hive meg over ham og suge ham, så det prøver jeg å få lagt inn av og til. Begge er således strålende fornøyde, andre ville sikkert hatt det annerledes.

Vi skriver ALDRI små lapper i lommer og matpakker!

Gjest falaffel

Jeg går ut fra at jeg hadde hatt forskjellige forventninger ut fra hvem partneren min var uansett kjønn. Min nåværende er MYE mer romantisk mot meg enn noen ekser har vært, og derfor forventer jeg mer blomster, gaver, døråpning, jakkeholding og slikt fra ham enn fra noen andre. Tenker meg at hvis jeg skulle vært sammen med ei jente, ville vi begge måtte finne ut av det der med dører og jakker, da hadde jeg sikkert gjort mer slikt for henne.

Min nåværende synes jo at det mest romantiske jeg kan gjøre for ham er å hive meg over ham og suge ham, så det prøver jeg å få lagt inn av og til. Begge er således strålende fornøyde, andre ville sikkert hatt det annerledes.

Vi skriver ALDRI små lapper i lommer og matpakker!

Glemte å si: et homofilt vennepar jeg har er de mest romantiske jeg har vært borte i, langt over the top for min (og de fleste jeg kjenners) smak. Der er det kosebamser og lapper og roser levert på jobben, hjerrteformet julekalender og champagne klart på hotellrom ustanselig. De er jo to menn og man kunne kanskje forvente at de skulle vært mindre klissete etter din hypotese to jenter= mer romantikk?

Jeg tenker at en kombinasjon av macho og myk/romantisk må være det ideelle? Kan vel være tøff og hard som fy, men samtidig vise at han er glad i deg, symbolisert ved hjelp til påkledning eller en liten skriftlig "påminnelse" om dette.

Utdyp gjerne hvorfor romantikk er et "heterokonsept" i dine øyne. Det var interessant og nytt for meg.

I den andre tråden om samme tema skrev jeg at jeg likte de små tingene i hverdagen, og kunne se romantikken i det han gjør for familien vår, for barna. Måten han ser barna våre på, elsker barna, ser meg i barna våre.... Må legge til at vi hadde en stormfull start på forholdet vårt og måtte gå gjennom "ild og vann" for å få hverandre, med sterk lidenskap involvert. Vil heller si "ta meg hardt" (he.he) enn "gi meg blomster".

Jeg setter imidlertid pris på slik klassisk mannlig oppmerksomhet av f.eks. mannlige kolleger, som åpner dører og holder jakker. Det er ikke romantikk, men mannlig galanthet som får meg til å føle meg feminin og kvinnelig.

Er romantikk heterofenomen ? Det blir stereotypiene igjen, da. Jeg ser ikke for meg at hun går ned på kne overfor dama si, vil du gifte deg med meg, med en blomsterbukett og en ring opp av jakkelomma.....mulig jeg må utfordres der, gitt!! Er homofil romantikk lik/ulik heretofil ? Interessant!

Jeg er nok mindre romantisk enn samboer. Om han fikk velge, så hadde vi nok gjort mer slike klisjeefylte romantikk-ting. Men jeg blir flau. Så det er nok heller han som har justert ned sitt behov.

Jeg gjør andre ting, da. Tror jeg. Kanskje jeg burde bli flinkere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...