Gå til innhold

Nytt spørsmål til damene

Anbefalte innlegg

Gjest sarah bernard

I den andre tråden om samme tema skrev jeg at jeg likte de små tingene i hverdagen, og kunne se romantikken i det han gjør for familien vår, for barna. Måten han ser barna våre på, elsker barna, ser meg i barna våre.... Må legge til at vi hadde en stormfull start på forholdet vårt og måtte gå gjennom "ild og vann" for å få hverandre, med sterk lidenskap involvert. Vil heller si "ta meg hardt" (he.he) enn "gi meg blomster".

Jeg setter imidlertid pris på slik klassisk mannlig oppmerksomhet av f.eks. mannlige kolleger, som åpner dører og holder jakker. Det er ikke romantikk, men mannlig galanthet som får meg til å føle meg feminin og kvinnelig.

Er romantikk heterofenomen ? Det blir stereotypiene igjen, da. Jeg ser ikke for meg at hun går ned på kne overfor dama si, vil du gifte deg med meg, med en blomsterbukett og en ring opp av jakkelomma.....mulig jeg må utfordres der, gitt!! Er homofil romantikk lik/ulik heretofil ? Interessant!

Takk for svar. Kort svar tilbake her, det er litt sent nå.

"Er romantikk heterofenomen ? Det blir stereotypiene igjen, da. Jeg ser ikke for meg at hun går ned på kne overfor dama si, vil du gifte deg med meg, med en blomsterbukett og en ring opp av jakkelomma.....mulig jeg må utfordres der, gitt!! Er homofil romantikk lik/ulik heretofil"

(kan du se for deg at en kvinne går ned på kne foran sin mannlige kjæreste, og frir til ham?)

Vi går ikke ned på kne. Vi leier en lakei til å gjøre det for oss ;)

Fra spøk til alvor. Det er vel ikke store forskjeller. Eneste forskjell er vel at det ikke er et kvinnepar ikke har tradisjoner/rollemodeller å støtte seg til. For mann/kvinne-forhold er det f.eks ofte en uutalt forventning om at det er mannen som skal bære de tyngste handleposene og kjøre bilen. Sånn er det gjerne når det kommer til romantikk også, noe dine tanker illustrerer.

Fortsetter under...

Gjest sarah bernard

"Gratulerer med nytt nick. Fint. Finere..."

Takk :-)

Da jeg så tråden din om sex mellom kvinner, var jeg helt sikker på at meningen var at du ville fortelle oss det riktige til slutt, etter å ha fått alle oppfatningene.

Det er naturligvis greit at du ønsker å holde det for deg selv, men da burde du ha fortalt det i trådstarten.

Mange er jo veldig åpne om sexlivet sitt på det forumet, så jeg antok at du også ville være det.

Åh, ok, nei, jeg hadde ingen intensjon om å skrive hvordan det er. Da ville jeg nok innledningsvis nevnt det.

Her er jo flere damer som har vært sammen med damer her inne. Kanskje skriver de om det en gang.

Ha en fin dag!

Gjest sarah bernard

Jeg går ut fra at jeg hadde hatt forskjellige forventninger ut fra hvem partneren min var uansett kjønn. Min nåværende er MYE mer romantisk mot meg enn noen ekser har vært, og derfor forventer jeg mer blomster, gaver, døråpning, jakkeholding og slikt fra ham enn fra noen andre. Tenker meg at hvis jeg skulle vært sammen med ei jente, ville vi begge måtte finne ut av det der med dører og jakker, da hadde jeg sikkert gjort mer slikt for henne.

Min nåværende synes jo at det mest romantiske jeg kan gjøre for ham er å hive meg over ham og suge ham, så det prøver jeg å få lagt inn av og til. Begge er således strålende fornøyde, andre ville sikkert hatt det annerledes.

Vi skriver ALDRI små lapper i lommer og matpakker!

Ok, takk for svar!

:)

Gjest sarah bernard

Jeg er nok mindre romantisk enn samboer. Om han fikk velge, så hadde vi nok gjort mer slike klisjeefylte romantikk-ting. Men jeg blir flau. Så det er nok heller han som har justert ned sitt behov.

Jeg gjør andre ting, da. Tror jeg. Kanskje jeg burde bli flinkere?

Det kan jo du spørre kjæresten din om :)

Eventuelt være litt mer romantisk en dag og se hvordan han reagerer - og hva du i dag synes om det.

Ha en fin dag!

Mvh

Jeg kan være ganske romantisk av meg - men får brekninger av påtatt klissethet og dryppende følerier.

Men jeg kan godt gi og få komplimenter, jeg kan godt sitte i armkroken til min kjære og bare kose meg, jeg kan godt stryke han varsomt over nakken og fortelle han hvor glad jeg er i han.

Men dersom han skulle bryte ut i en kjærlighetsserenade full av klisjeer, ville jeg nok syntes det var merkelig, ja.

:-)

Gjest sarah bernard

Jeg kan være ganske romantisk av meg - men får brekninger av påtatt klissethet og dryppende følerier.

Men jeg kan godt gi og få komplimenter, jeg kan godt sitte i armkroken til min kjære og bare kose meg, jeg kan godt stryke han varsomt over nakken og fortelle han hvor glad jeg er i han.

Men dersom han skulle bryte ut i en kjærlighetsserenade full av klisjeer, ville jeg nok syntes det var merkelig, ja.

:-)

Er visst få som forstår hva jeg egentlig spør om.

Hvis du leser spørsmålet mitt, som nok er noe klønete formulert..., ser du sikkert hva jeg lurer på.

Uansett: takk for svar!

...og god natt :)

Mvh

Annonse

Er visst få som forstår hva jeg egentlig spør om.

Hvis du leser spørsmålet mitt, som nok er noe klønete formulert..., ser du sikkert hva jeg lurer på.

Uansett: takk for svar!

...og god natt :)

Mvh

Jeg var trøtt da jeg leste det, så jeg leste helt sikkert feil - ikke første gangen :-)

OK - nå har jeg lest spørsmålet ditt i våken tilstand, og tror jeg skjønner spørsmålet. Dersom jeg hadde vært sammen med ei dame, ville jeg da ha andre forventninger til romantikk enn nå? (omtrent)

Svaret er nei. Jeg forventer i ethvert forhold det du omtaler som "romantiske handlinger" (Med romantikk mener jeg å gi komplimenter, å prate om hvor godt man har det sammen, å gi hverandre oppmerksomhet i løpet av dagen (ikke hver dag, men noen ganger i uka, .eks en hyggelig/erotisk sms, en hyggelig gest som å åpne døra for kjæresten, eller hjelpe ham/henne med å ta på ytterjakka... slike ting).)

Jeg synes det er viktig å gi hverandre oppriktig oppmerksomhet, at man forteller den man er glad i at man er det (og gjerne hvorfor) og så videre. Og det vil ikke være annerledes dersom jeg data ei dame, i stedet for å være gift med en mann.

mvh

Koselige sms'er med søte ord sender vi hverandre opptil flere ganger om dagen. :o) Og vi koser og nusser en god del når vi er sammen, men vi er vel ikke så flinke med måneskinnsturer, blomsterbuketter og veldige komplementer kanskje...

Gjest sarah bernard

Jeg tror jeg ville ha forventet det samme fra en damekjæreste som fra en mannekjæreste.

Kanskje rent bortsett fra at jeg ikke ville ha forventet av en damekjæreste at hun bar inn den tynsgte kofferten fra bilen! ;-)

Ok. Hmmm, jeg tror faktisk jeg ville hatt litt andre forventninger om jeg hadde mannekjæreste. Tror at hvis han hadde vært stereotyp da..., mandig og med lite evner til å prate om følelser..., så hadde jeg endret mine behov for dette. Jeg måtte selvsagt funnet ut hvordan han kommuniserte, og prøvd å endre mine behov for å prate/få bekreftelse og romantikk/omsorg ut fra hans språk. Og selvfølgelig prøvd å få ham til å nærme seg meg litt.

-

Trenger ikke handler om menn/kvinner dette, men om personlighetstyper... For all del. Har selv vært "vitne til" at damer ikke kan/vil/tør gi romantiske bekreftelser og ikke ser verdien i f.eks blomster.

Mulig min vektlegging på stereotyper virket veldig forvirrende.

Ok. Hmmm, jeg tror faktisk jeg ville hatt litt andre forventninger om jeg hadde mannekjæreste. Tror at hvis han hadde vært stereotyp da..., mandig og med lite evner til å prate om følelser..., så hadde jeg endret mine behov for dette. Jeg måtte selvsagt funnet ut hvordan han kommuniserte, og prøvd å endre mine behov for å prate/få bekreftelse og romantikk/omsorg ut fra hans språk. Og selvfølgelig prøvd å få ham til å nærme seg meg litt.

-

Trenger ikke handler om menn/kvinner dette, men om personlighetstyper... For all del. Har selv vært "vitne til" at damer ikke kan/vil/tør gi romantiske bekreftelser og ikke ser verdien i f.eks blomster.

Mulig min vektlegging på stereotyper virket veldig forvirrende.

Nå er ikke jeg blant dem som forventer blomster etc (er inne i en annne tråd om dette som tema akkurat nå! *he he*). Jeg ser ikke på det som et slags minstekrav av romantikk - "om han ikke presterer å gjøre noe annet, så må han ihvertfall kunne prestere det"!

Akkurat det med blomster er jo litt stereotypisk - "når ga De Deres kone blomster sist?" het det på gamle reklameplakater.

Og det henger nok litt igjen,

Og kanskje nettopp fordi det å kjøpe blomster ikke krever så veldig mye oppfinnsomhet eller romantikk, så mener kanskje en del damer at om ikke mannen klarer å være mer "kreativ" i sin romantiske tilbærming til henne, så må han da vel i det minste klare å kjøpe en kvast i ny og ne.

Ut fra et slikt perspektiv ville man kanskje ikke så lett ha forventet disse botsgang-blomstene fra en kjæreste av samme kjønn.

(Ga dette noen mening??*S*)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...