Trulte27 Skrevet 17. mars 2001 Skrevet 17. mars 2001 Jeg lurer på om jeg lider av tvangsspising, eller om jeg rett og slett mangler viljestyrke...? For tiden har jeg fødselspermisjon så jeg går hjemme alene hver dag, og mye av dagen går med til spising. Jeg gjemmer unna (f.eks. i klesskapet) godsakene for de andre og spiser bare når jeg er alene så andre ikke skal se hvor mye jeg egentlig spiser. Når andre er tilstede så spiser jeg normalt eller mindre enn normalt. Jeg hadde det på samme måte for ca. 5 år siden. Da gikk jeg arbeidsledig og var hjemme alene hver dag og spiste og spiste... Og nå har det altså begynt igjen... 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 17. mars 2001 Skrevet 17. mars 2001 Kjære Trulte27! Tvangsspising kan ha mange forskjellige årsaker og hos deg får jeg kanskje inntrykk av at det ikke primært er tanker og følelser knyttet til mat, vekt og utseende, men kanskje mer sekundært til en mulig depressiv tilstand? Du beskriver samme symptomer da du var arbeidsledig. Mange kvinner opplever en såkalt fødselsdepresjon. Jeg vil råde deg til å ta dette opp på helsestasjonen eller med legen din, lykke til! 0 Siter
izzy Skrevet 19. mars 2001 Skrevet 19. mars 2001 hei ög om du ikke får noe hjelp der, noe som jeg aldri har fått da jeg har kommet med min spisefortyrrelse (tvangsspising) å ring ned til IKS og snakk litt med de der. Man kan godt ringe til de selv om man ikke har er spiseforstyrrelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.