Gå til innhold

Mattilsynet og vurderinger

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg må si jeg synes litt synd på Mattilsynet i disse dager. Uansett hvordan de hadde håndtert E-colisaken ville de nok fått kritikk.

Med det samme de har hatt mistanke til smittet mat har dette kommet ut i media. Det har hele tiden vært sagt at uttalelsene er basert på "mistanke". Gilde har blitt påført betydelige tap og _kanskje_ uskyldige i hele greia.

Hvis Mattilsynet hadde valgt å holde all mistanke for seg selv i frykt for å påføre "uskyldige" firmaer tap, hadde i verste fall enda flere barn blitt syke.

Jeg tror Mattilsynet har gjort (og gjør) alt de kan i denne saken og jeg er faktisk imponert over at de har turt å gå ut med mistanker. Dette har antagelig blitt gjort i et forsøk på å beskytte forbrukerne.

Det kunne vært interessant å vite hva dere tenker om denne saken? Kanskje endrer jeg synspunkt?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns Mattilsynet har håndtert denne saken utrolig klønete. De sto f.eks på sitt angående kjøttdeigen fra anlegget på Rudshøgda alt for lenge, lite villige til å lete andre steder. De har skapt en helt unødvendig usikkerhet med uttalelsene sine uten å finne noe som helst.

Gjest togli
Skrevet

Jeg syns Mattilsynet har håndtert denne saken utrolig klønete. De sto f.eks på sitt angående kjøttdeigen fra anlegget på Rudshøgda alt for lenge, lite villige til å lete andre steder. De har skapt en helt unødvendig usikkerhet med uttalelsene sine uten å finne noe som helst.

Okei... Mulig du har rett i det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...