Gå til innhold

Jobbsøking på mail, ettersende karakterer?

Anbefalte innlegg

Gjest usiker
Skrevet

De fleste ledige stillinger vil ha søknader på mail, men tanken på å scanne inn vitnemålet mitt er jeg litt skeptisk til, så hva gjør jeg? Ettersender karakterene og skriver det i søknaden, eller scanner de inn og håper på det beste? Hva hadde du gjort? Råd og tips mottas med takk :)

Skrevet

Jeg sender kun søknad med CV som vedlegg.

Med beskjed om at hvis de er interessert, så skal de få resten.

Fikk jobb jeg :-)

Skrevet

Du sender bare søknaden og CVen din. Vitnemål, attester osv. tar du med på intervjuet.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er vanlig å sende kun søknad med cv. Dersom du blir innkalt til intervju, tar du med vitnemålene, originaler og kopier til å legge igjen.

Gjest usiker
Skrevet

Det er vanlig å sende kun søknad med cv. Dersom du blir innkalt til intervju, tar du med vitnemålene, originaler og kopier til å legge igjen.

Står i stillingsannonsen at vitnemål og attester skal sende med..

Gjest usiker
Skrevet

Du sender bare søknaden og CVen din. Vitnemål, attester osv. tar du med på intervjuet.

Gjest usiker
Skrevet

Jeg sender kun søknad med CV som vedlegg.

Med beskjed om at hvis de er interessert, så skal de få resten.

Fikk jobb jeg :-)

Skrevet

Så kan du ettersende det med vanlig post (husk og skrive det i søknaden). Avskrift av vitnemålet synes jeg høres litt rart ut. Ring evt. og spør hva de foretrekker.

amerikafareren
Skrevet

Et godt råd til deg er å være nøye med rettskrivning;) For all del ikke skriv jobbsøknad hvor du skriver f.eks. "usiker". Da hadde ikke jeg ansatt deg. Tror det er mye viktigere enn om du ettersender karakterene.

Gjest Aimabel
Skrevet

...og at det skal sendes på mail? Hmm, det har jeg aldri vært borti...

skorpion1975
Skrevet

...og at det skal sendes på mail? Hmm, det har jeg aldri vært borti...

Det kommer an på hvor du søker. Mange som vil ha det på mail ja.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det kommer an på hvor du søker. Mange som vil ha det på mail ja.

jeg har sendt masse søknader på mail, men ingen av dem har bedt om å få tilsendt kopi at attester og vitnemål på mail!?!

Arbeidsgiverene som henger litt etter pleier å be om sånt, men da ønsker de også søknad pr post...

Gjest ring og spør
Skrevet

Det er veldig lurt å ringe kontaktpersonen, særlig hvis du har et konkret spørsmål som du har her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...