Gunnhild1365380372 Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Har en jente på 16 år noen rettigheter under trygde/sosial stønad til livsopphold? Bor sammen med samboer, i hans leilighet. Går på yrkeskole, og mottar ca 1500 kr i stipend i halv året. Foreldre bidrar ikke med noe. Heller ikke barnetrydgen, som foreldrene mottar. Kan det hende hun kommer under en slags ordning med barnevernet? Er helt uvitende på dette området, trenger råd, da penger til livsopphold er nødvendig! 0 Siter
amerikafareren Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Foreldrene er pliktige til å forsørge sitt barn til det er 18 år. Hvis barnet bor et annet sted kan de ikke motta barnetrygd (det forutsetter at registrert adresse til barnet er på bostedet). Dette høres ut som komplisert. Jeg ville ikke likt tanken at min datter på 17 år bodde sammen med samboer i hans leilighet. I dette tilfellet tror jeg jeg ville anbefalt familiekontoret for å jobbe med forholdet datter-foreldre. 0 Siter
Gjest ikke uvanlig Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Foreldrene er pliktige til å forsørge sitt barn til det er 18 år. Hvis barnet bor et annet sted kan de ikke motta barnetrygd (det forutsetter at registrert adresse til barnet er på bostedet). Dette høres ut som komplisert. Jeg ville ikke likt tanken at min datter på 17 år bodde sammen med samboer i hans leilighet. I dette tilfellet tror jeg jeg ville anbefalt familiekontoret for å jobbe med forholdet datter-foreldre. Jøss, der jeg kommer fra er det slett ikke uvanlig at folk flytter sammen i små leiligheter når de flytter hjemmefra for å gå på videregående. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Jøss, der jeg kommer fra er det slett ikke uvanlig at folk flytter sammen i små leiligheter når de flytter hjemmefra for å gå på videregående. Kan ikke si at jeg liker det noe særlig for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.