mammaløve Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har hatt to keisersnitt, ett i 1997 og ett i 1999. I begge tilfeller var jeg gjennom hele fødselsforløpet fram til full åpning. Jeg fikk drypp fordi prosessen tok lang tid og kunne se ut til å stoppe opp da det nærmet seg pressfasen. Den første fødselen ble vakum forsøkt før beslutningen om keisersnitt ble tatt. Jeg fikk i ettertid forklart at bekkenet mitt er slik at barnet ikke klarer å snu seg slik det skal på vei ut fødselskanalen. Etter det siste keisersnittet sa gynekologen som opererte meg (dansk kvinne)at jeg hadde dannet veldig hardt arrvev etter den første operasjonen og at elastisiteten i livmoren min var nedsatt. Hun mente at jeg burde være fornøyd med å ha fått to friske barn og kanskje unngå flere graviditeter. Der og da var jeg svært fornøyd med mine to barn, og jeg spurte ikke mer om saken, men nå begynner lysten på en ny baby å melde seg... Har dere noen erfaringer i forhold til det jeg beskriver? Hvilke risikofaktorer bør vi vurdere? Jeg er 32 år gammel og er ellers frisk som en fisk. Røyker ikke. Mammaløve 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223466-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.