Gå til innhold

er 750 kroner vanlig pris for time hos tannlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest fattig student
Skrevet

Har fått innkalling til tannlegen. Ringte og hørte hva det kostet. 750 fikk jeg høre. Og det var visst bare for en vanlig kontroll med røntgen. Skulle jeg borre eller gjøre noe annet ble det visst dyrere skjønte jeg.

Og hvis de gir meg råd om å bruke en bestemt tannkrem, er det vanlig at de tar betalt for å gi rådet?. En jeg kjenner fikk fakturert 50 kroner ekstra for råd om å bruke en spesiell tannkrem, et råd han heller ikke hadde spurt om.

Må jeg betale 750?. Er virkeligheten så brutal?

Skrevet

Det synes jeg høres dyrt ut. Ring litt rundt til andre tannleger og hør hva de tar. Ikke gå til en som krever ekstra for gode råd. Jeg betalte ca. 250 kr sist. Riktignok i Danmark, men tannlegen skal visstnok være dyrere her enn i Norge.

Skrevet

Jeg betalte 600kr for det du beskrev. Tror de fleste tannleger tar seg så godt betalt!

Skrevet

Ta vare på tennene dine!

Vil du ikke heller ha en tannlege som er fornøyd med lønnen enn en som er misfornøyd og sur?!

Tennene er jo en av de viktigste delene av kroppen vi har, ta vare på de, ellers må du betale!

Synes det er helt rett jeg.

Men angående ditt spørsmål, synes jeg det hørtes helt ok ut.

750 for en sjekk, det er greit det!

Skrevet

Prisene varierer voldsomt fra tannlege til tannlege. Du finner helt sikkert noe billigere. Jeg har inntrykk av de små kontorene med eldre tannleger er de som har snillest pris.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det var en dyr tannlege, synes jeg. Hos min betaler jeg 450 for det samme.

Gjest fattig student
Skrevet

Ta vare på tennene dine!

Vil du ikke heller ha en tannlege som er fornøyd med lønnen enn en som er misfornøyd og sur?!

Tennene er jo en av de viktigste delene av kroppen vi har, ta vare på de, ellers må du betale!

Man kan vel ta vare på tennene sine, selv om man ønsker å betale mindre enn 750?.

Jeg har ikke tannlegeskrekk og kan gjerne gå til en sur gretten tannlege som sjekker tennene mine hvor jeg betaler mindre, enn å gå til en hyggelig tannlege som tar blodpris.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ta vare på tennene dine!

Er du tannlege?

Gjest tanngarden
Skrevet

Det var rimelig. Hvilken tannlege har du?

Gjest fattig student
Skrevet

Sender en sms til en fetter som har ett år igjen av tannlegestudiet. Kanskje jeg kan bruke tannlegehøyskolen?

Gjest fattig student
Skrevet

Det sa min fetter også. Så han skal prøve å snike meg inn hos tannlegene på tannlegehøyskolen.Det blir iallefall MYE billigere.

Mulig han må sjekke tennene mine, det blir iallefall en ny erfaring.

Bra å ha kontakter gitt:)

Skrevet

Å ta seg betalt for råd når man allerede betaler for tiden til tannlegen høres helt vanvittig ut spør du meg.

Jeg var akkurat hos tannlegen og betalte da 700kr for bilder, sjekk og litt fjerning av tannsten. Jeg bor i Oslo og jeg tror det er omtrent den prisen det ligger på her.

Hun er en veldig dyktig, behagelig og "snill" tannlege, og tok seg IKKE betalt for å anbefale tannkrem til meg;-)

Skrevet

Jeg betalte nesten 900 kr sist gang for de tingene du beskrev,så det er helt vanlig pris vil jeg tro :(

Gjest fattig student
Skrevet

Å ta seg betalt for råd når man allerede betaler for tiden til tannlegen høres helt vanvittig ut spør du meg.

Jeg var akkurat hos tannlegen og betalte da 700kr for bilder, sjekk og litt fjerning av tannsten. Jeg bor i Oslo og jeg tror det er omtrent den prisen det ligger på her.

Hun er en veldig dyktig, behagelig og "snill" tannlege, og tok seg IKKE betalt for å anbefale tannkrem til meg;-)

Det sto på fakturaen "anbefalt bruk av Denovit", kr 50

Må man si med en gang at man ikke vil ha råd?. Ser for meg at regningen blir diger med en gang tannlegen kommer med råd om elektrisk tannbørste, tannkrem, tanntråd, generelle munnhygiene.

jo de kan jo tjene mye på disse rådene;)

Skrevet

Finnes billigere steder i Oslo, men man skal vel ikke reklamere her inne.

Gjest tanngard
Skrevet

Finnes billigere steder i Oslo, men man skal vel ikke reklamere her inne.

du kan da hviske noen til oss, for det er så dyrt at det ikke er annen mulighet enn å ta imot tips om billige tannleger, for oss som har ekstremt lite å leve av.

Skrevet

Det sto på fakturaen "anbefalt bruk av Denovit", kr 50

Må man si med en gang at man ikke vil ha råd?. Ser for meg at regningen blir diger med en gang tannlegen kommer med råd om elektrisk tannbørste, tannkrem, tanntråd, generelle munnhygiene.

jo de kan jo tjene mye på disse rådene;)

Skulle tro at tannlegen var pliktig i å opplyse om at råd ville bli fakturert.

Tror dette hadde vært en artig sak for "TV2 Hjelper deg";-)

Skrevet

Man kan vel ta vare på tennene sine, selv om man ønsker å betale mindre enn 750?.

Jeg har ikke tannlegeskrekk og kan gjerne gå til en sur gretten tannlege som sjekker tennene mine hvor jeg betaler mindre, enn å gå til en hyggelig tannlege som tar blodpris.

Okei, kom til meg, jeg er ikke tannlege, men jeg kan gledelig sjekke tennene dine!

Skrevet

Er du tannlege?

Nei, jeg har tannlegeskrekk.

Men jeg synes tannlegene fortjener betalingen de får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...