Gå til innhold

Har dere hatt fordommer mot noen/noe, som dere ikke har i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest wilhelma
Skrevet

Da fetteren min sto frem som homofil i 99, så må jeg innrømme at jeg syntes det var forferdelig. I dag synes jeg det var rart at jeg kunne reagere slik på det.

Det var ok at andre var homofile, men når det kom til min egen familie...Og at min prektige fetter drev med sånt?, nei, den tanken gjorde meg søvnløs den natta.(Jeg var 18 år den gang)

Jeg grublet fælt, og lånte meg mange bøker om homofili og prøvde å forstå hva som hadde skjedd i hodet hans.. Det var rart for meg at jeg da hadde en homofil fetter. Var nok litt spesielt at tante og onkel er ganske så prektige mennesker også, som tok dette tungt.

Men i dag,så er det det helt vanlig for meg at min fetter er sammen med en gutt, og at de har inngått partnerskap. Jeg ser ikke min fetter først og fremst som homofil, men som det mennesket han er. han er en fantastisk flott gutt har jeg funnet ut. Og at han er lykkelig er det aller viktigste.

Har dere hatt tilsvarende opplevelser?.

Har dere hatt sterke menininger/fordommer mot mennesker som senere har endret seg?

Skrevet

Jeg hadde nok også endel fordommer mot homofile da jeg var yngre. Tror rett og slett det skyldtes uvitenhet, man er mye mer opplyst i dag enn man var den gangen.....huff nå høres jeg ut som en olding!

Ikke kjente jeg noen homofile heller, og da omsider ble kjent med en var jeg veldig skeptisk, helt til jeg oppdaget at de fleste homofile var veldig hyggelige mennesker.

I dag har jeg masse venner som er homofile og har overhodet ingen fordommer lenger.

Gjest sarah bernard
Skrevet

Kort: Måtte revudere min oppfatning av lesbiske som "traktorer" da jeg fann ut at jeg selv var lesbisk hehe :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har kanskje ikke hatt direkte fordommer mot homofili - altså at jeg skulle ha vært imot det på noen måte.

Men jeg har hatt angst for det. For det første var jeg usikker på hvordan jeg skulle oppføre meg "for ikke å virke fordomsfull" (kanskje en variant av fordommer, tross alt?), for det andre var jeg redd for at andre skulle tro jeg var lesbisk. DET ville liksom være det verste av det verste...

Sånn sett har jeg nok hatt lettere for å forholde meg til mannlige homofile enn kvinnelige.

Men idag er jeg langt mer trygg på meg selv, og synes det er helt i orden at noen er homofile eller lesbiske. Jeg har med tiden truffet en del homofile personer, og synes de er like normale som alle andre personer (noen av dem er til og med ekstra fargerike).

Og jeg kan trygt se en dame i øynene som jeg vet er lesbisk, uten å få tanker om at hun skulle komme til å misforstå...

Gjest sandex
Skrevet

Kort: Måtte revudere min oppfatning av lesbiske som "traktorer" da jeg fann ut at jeg selv var lesbisk hehe :)

Hehe :) Den der var god!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...