Gå til innhold

Ny mobil og lading

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Har bestandig hørt at første gangen man skal lade en ny mobil bør den lades i 16 timer, er dette egentlig bare en myte?

Har kjøpt ny mobil idag og kribler etter å prøve den ut :)) Den har stått å ladet seg nå i 4 timer og jeg vurderer å slå den på, mens den står til lading, er det dumt?

Skrevet

Jeg har alltid brukt min nye mobil selv om den har stått til lading. Har ikke klart å holde meg unna :)

12-16 timer lading er hva jeg også har hørt. Sist jeg kjøpte mobil fikk jeg det rådet av selgeren.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan slå på mobilen, men la den stå til lading videre mens du leker deg.

Hva endte du opp med? Ble det en sort lekker sak?

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har alltid brukt min nye mobil selv om den har stått til lading. Har ikke klart å holde meg unna :)

12-16 timer lading er hva jeg også har hørt. Sist jeg kjøpte mobil fikk jeg det rådet av selgeren.

Flott takk :)

*går å slår den på*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg spurte om nesten det samme for ikke så lenge siden.. Klarte ikke å holde meg jeg heller. Batteriet døde ut ganske fort.. Jeg burde kanskje ha holdt meg :/

=)

Mary Poppins
Skrevet

Du kan slå på mobilen, men la den stå til lading videre mens du leker deg.

Hva endte du opp med? Ble det en sort lekker sak?

Oi nytt nick.. kult! :)

Det ble en sort liten sak ja :)

Jeg ødela jo mobilen min på byen for et par uker siden, men etter at jeg lot den ligge et par dager så var den "fit for fight" igjen. Så var jeg på byen igjen, og samme greie skjedde. To dager etterpå var det liv i den igjen. Så nå har jeg konstatert at mobilen min også blir fyllssyk, og bruker to dager på å komme seg hehe.

Men jeg kan ikke fly rundt med en fyllesyk mobil så derfor måtte jeg gå til innkjøp av en ny mobil idag :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg spurte om nesten det samme for ikke så lenge siden.. Klarte ikke å holde meg jeg heller. Batteriet døde ut ganske fort.. Jeg burde kanskje ha holdt meg :/

=)

Men lot du den stå til lading selv om den var skrudd på? Eller tok du den ute etter bare noen timer?

*litt usikker nå*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men lot du den stå til lading selv om den var skrudd på? Eller tok du den ute etter bare noen timer?

*litt usikker nå*

Jeg lot den lade. Skrudde den på etter noen timer, mens den ladet videre..

Mary Poppins
Skrevet

Jeg lot den lade. Skrudde den på etter noen timer, mens den ladet videre..

Hmm..

Jeg går å skrur den på uansett jeg, klarer rett og slett ikke å vente :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hmm..

Jeg går å skrur den på uansett jeg, klarer rett og slett ikke å vente :)

He he..skjønner deg godt!

Grattis med ny mobil!

For å være litt positiv, det med at mobilen gikk raskt tom for strøm, kan jo være at jeg brukte den ekstra mye siden den var nye! :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ødela jo mobilen min på byen for et par uker siden, men etter at jeg lot den ligge et par dager så var den "fit for fight" igjen. Så var jeg på byen igjen, og samme greie skjedde. To dager etterpå var det liv i den igjen. Så nå har jeg konstatert at mobilen min også blir fyllssyk, og bruker to dager på å komme seg hehe.

Men jeg kan ikke fly rundt med en fyllesyk mobil så derfor måtte jeg gå til innkjøp av en ny mobil idag :)

"Oi nytt nick.. kult! :)"

Takk! Jeg fant ut at det var på tide at jeg tok steget fullt ut og kuttet "Lurulf"-delen :-)

Jeg ser jo at de er trøblete å ha en mobil som blir like fyllesyk som en selv. EN av dere bør holde formen ;-)

Lykke til med "den lille sorte"! Den kler deg nok helt utmerket.

Skrevet

Oj. Kjøpte ny mobil før helgen og leste grundig i bruksanvisningen, men det sto ingenting om førstegangs lading. Så jeg ladet den til det sto på displayet at den var full-ladet bare. Brukte den under lading også. Foreløbig har batteriert vart i 4 døgn (ca. 60 tekstmeldinger mottatt og like mange sendt) og har fremdeles 4 av 7 prikker igjen.

Mary Poppins
Skrevet

Oj. Kjøpte ny mobil før helgen og leste grundig i bruksanvisningen, men det sto ingenting om førstegangs lading. Så jeg ladet den til det sto på displayet at den var full-ladet bare. Brukte den under lading også. Foreløbig har batteriert vart i 4 døgn (ca. 60 tekstmeldinger mottatt og like mange sendt) og har fremdeles 4 av 7 prikker igjen.

Høres ut som batterikapasiteten er bra hos din, så ingen grunn til å beskymre seg :)

Har tatt min i burk nå jeg også, men den står fortsatt i laderen.

Skrevet

ja å nå da med ny mobil?tar du den med på byn da så får du være edru å sjenke mobilen eller så mobilen være edru,forstår at begge ikke kan feste samme kvelden,hva med å sende mobilen ut på byn alene??

hehe

Skrevet

Høres ut som batterikapasiteten er bra hos din, så ingen grunn til å beskymre seg :)

Har tatt min i burk nå jeg også, men den står fortsatt i laderen.

Den har stått på hele tiden også, selv om natten. :o) Flinke lille Nokia 6020'en min.

Gjest pekka
Skrevet

En ting jeg stusset over da jeg ladet en ny mobil, var at den viste full-ladet etter en drøy time.

Jeg tok ut og inn igjen støpselet, men det stod: batteriet er full ladet. Kontakten stod i endel timer før bruk. Håper ikke vi ladet for lite. Stod ingenting om ladetid. hmmm....

Skrevet

En ting jeg stusset over da jeg ladet en ny mobil, var at den viste full-ladet etter en drøy time.

Jeg tok ut og inn igjen støpselet, men det stod: batteriet er full ladet. Kontakten stod i endel timer før bruk. Håper ikke vi ladet for lite. Stod ingenting om ladetid. hmmm....

Samme her, full ladetid er ca. 90 min (tror jeg det var).

Mary Poppins
Skrevet

ja å nå da med ny mobil?tar du den med på byn da så får du være edru å sjenke mobilen eller så mobilen være edru,forstår at begge ikke kan feste samme kvelden,hva med å sende mobilen ut på byn alene??

hehe

Jeg tror vi satser på at mobilen holder seg edru og jeg holder meg ikke fult så edru :)

Skrevet

Det jeg har hørt er at man de første gangene skal lade den helt ut og helt opp.

Jeg har også kjøpt meg ny mobil for noen uker siden, men jeg er veldig skuffet over batteriet. Har en nokia 6230i som visstnok skulle ha opptil 300 timer standby tid. Får jo selvfølgelig aldri sjekket det helt, men at den skal gå ned et par hundre timer pga noen få tekstmeldinger er rart.

Skrevet

Man behøver ikke lade nye telefoner.

De tar ikke skade uansett hvordan i helvete du lader de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...