Gå til innhold

Falske blomster.

Anbefalte innlegg

Gjest pekka
Skrevet

Vet dere hvor de selger pene, rimelige, falske blomster?

Ja, jeg er håpløs på det punktet, klare ikke å holde mange av gangen....de får vann iblandt men..

Tips til en hardhaus av ekte plante mottas også med takk! ;)

Gjest pekka
Skrevet

Jeg kan anbefale deg planten Zamioculcas! Den overlever selv meg ;-)

http://www.pludge.com/~pussicat/visbilde.php?bilde=upload/0610004454.JPG&pages_ID=12&PHPSESSID=5ea0b7e52e09da39b24d7dbce269e474

Jeg tror jeg heller hadde droppa planter framfor å ha falske!

Det er nettop det jeg har gjort i flere år, levet uten blomster. Kjøper en gruppe til jul, en til påske, men nå kommer sommeren og plantene tørker fort.... Kjøper et par potteplanter på høsten, men alt dør etter et par tre uker, pga meg :(

Nå har jeg skrevet ut bildet på linken! Takk!! Skal se om jeg får tak i en i morgen :)

Gjest togli
Skrevet

Det er nettop det jeg har gjort i flere år, levet uten blomster. Kjøper en gruppe til jul, en til påske, men nå kommer sommeren og plantene tørker fort.... Kjøper et par potteplanter på høsten, men alt dør etter et par tre uker, pga meg :(

Nå har jeg skrevet ut bildet på linken! Takk!! Skal se om jeg får tak i en i morgen :)

Psst: Denne planten er litt dyr altså... Den finnes i ulike størrelser. Jeg tror en forholdsvis liten en ligger på rundt 100-lappen. De store koster langt mer.

Gjest pekka
Skrevet

Psst: Denne planten er litt dyr altså... Den finnes i ulike størrelser. Jeg tror en forholdsvis liten en ligger på rundt 100-lappen. De store koster langt mer.

Men vokser de greit til da? Avhenger vel kanskje av min innsats? :)

Gjest togli
Skrevet

Men vokser de greit til da? Avhenger vel kanskje av min innsats? :)

Mine vokser som bare det! Jeg hiver på litt vann en gang hver uke eller annenhver uke...

Gjest pekka
Skrevet

Mine vokser som bare det! Jeg hiver på litt vann en gang hver uke eller annenhver uke...

Den høres ut til å være noe for meg ;)

Takk for tipset!

Gjest Cezalion
Skrevet

Den heter Zamiakalla og de selger den 'overalt'. Kjøpte min på IKEA for 130 kr. Skal ha vann en gang i måneden (kan sikkert gå lenger tid også). De vokser ikke så veeldig fort, noe som egentlig er bra, for jeg synes de er penest når de ikke har blitt så veldig lange.

Gjest pekka
Skrevet

Den heter Zamiakalla og de selger den 'overalt'. Kjøpte min på IKEA for 130 kr. Skal ha vann en gang i måneden (kan sikkert gå lenger tid også). De vokser ikke så veeldig fort, noe som egentlig er bra, for jeg synes de er penest når de ikke har blitt så veldig lange.

Høres veldig grei ut den :) Men den skal ikke stå i sol lys? Kan jo spørre på butikken også ja ;)

Gjest Cezalion
Skrevet

Høres veldig grei ut den :) Men den skal ikke stå i sol lys? Kan jo spørre på butikken også ja ;)

Det er jeg ikke sikker på. Vet bare at den godt kan stå i et rom der det ikke er dagslys. Men mye mulig den trives like godt i sollys. :)

Gjest uten signatur
Skrevet

Silkeplanter får du på Plantasjen og i andre blomsterforretninger/gartnerier. Plantasjen har kjempeutvalg. I dag kjøpte jeg forresten ei silkeplante på Europris, de finnes jo også flere steder.

Jeg har en blanding av silke og ekte planter. Av og til er det faktisk ikke lett å se forskjell. Bruker silkeplanter her og der ute også jeg. Har en ikke grønne fingre, men liker grønt rundt seg, får en hjelpe seg som best en kan!

Skrevet

http://www.pludge.com/~pussicat/visbilde.php?bilde=upload/0610004454.JPG&pages_ID=12&PHPSESSID=5ea0b7e52e09da39b24d7dbce269e474

Den skriver jeg under på!

Har 3 stk. Den ene var en liten sak som sto i vinduskarmen. Den rekker meg nå til livet og er blitt så fin! De andre 2 følger etter. trenger minimalt med pleie, men en større potte er å anbefale etterhvert. Mine må pottes om til stooooore potter nå!

Skrevet

"Pengetre" (ser ut som et lite tre med tykke, runde blader) - tåler det meste, bortsett fra for mye vann. Kan stå i solsteika eller i skyggen.

Gullranke - tåler bestialsk mishandling (Har hatt en gullranke i 10 år nå, og har ennå ikke klart å ta knekken på det!)

Svigermors tunge - tåler også det meste!

Falske blomster synes jeg er grusomt!

Gjest blomsterløk
Skrevet

"Pengetre" (ser ut som et lite tre med tykke, runde blader) - tåler det meste, bortsett fra for mye vann. Kan stå i solsteika eller i skyggen.

Gullranke - tåler bestialsk mishandling (Har hatt en gullranke i 10 år nå, og har ennå ikke klart å ta knekken på det!)

Svigermors tunge - tåler også det meste!

Falske blomster synes jeg er grusomt!

Oj, det sier vel litt om mine _ikke_ grønne fingre.

En gullranke lever vel 6-9 mnd hjemme hos meg. Eller, den hadde vel levd lenger, men da er det bare lange 'stilker' uten blader igjen på den.

Tror jeg må huske å vanne blomster når jeg kommer hjem i dag.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Enig, det er den eneste blomsten som vokser og blir stor og fin hjemme hos meg.

Alt annet tørker inn eller dør av for mye vann. Enten eller.

Skrevet

Oj, det sier vel litt om mine _ikke_ grønne fingre.

En gullranke lever vel 6-9 mnd hjemme hos meg. Eller, den hadde vel levd lenger, men da er det bare lange 'stilker' uten blader igjen på den.

Tror jeg må huske å vanne blomster når jeg kommer hjem i dag.

He he he - dersom du klarer å ta livet av gullranker, så har jeg dessverre ingen råd til deg :-)

Men svigermors tunge og pengetre tåler faktisk mer enn gullranka. Mine får vann ca en gang i måneden, og de vokser og trives (tilsynelatende, i alle fall)

Gjest Mye rart, ja
Skrevet

Silkeplanter får du på Plantasjen og i andre blomsterforretninger/gartnerier. Plantasjen har kjempeutvalg. I dag kjøpte jeg forresten ei silkeplante på Europris, de finnes jo også flere steder.

Jeg har en blanding av silke og ekte planter. Av og til er det faktisk ikke lett å se forskjell. Bruker silkeplanter her og der ute også jeg. Har en ikke grønne fingre, men liker grønt rundt seg, får en hjelpe seg som best en kan!

Hehe, så flau over at du kjøper kunstige blomster at du ikke kan signere med nicket ditt?

Gjest blomsterløk
Skrevet

He he he - dersom du klarer å ta livet av gullranker, så har jeg dessverre ingen råd til deg :-)

Men svigermors tunge og pengetre tåler faktisk mer enn gullranka. Mine får vann ca en gang i måneden, og de vokser og trives (tilsynelatende, i alle fall)

Jeg har to potter hengende i et stort vindu. I de har jeg hatt gullranker. Men det ene bladet etter det andre blir gult og vissent.

Kanskje de ikke tåler all sola de får inn vinduet? For det er sol der fra sola står opp og til nesten middagstid.

Men svigermors tunge og pengetre overlever hos meg også, og den som togli referer til. Det er den eneste som vokser og trives godt. En slik har vi hatt i over 3 år nå, og det er ikke værst?

:-)

Skrevet

Elefantfot! Den tror jeg nesten ikke det går an å ta livet av. Jeg ble plutselig innlagt på sykehus for noen år siden, og planten fikk ikke vann på to måneder. Den var nesten like fin da jeg kom hjem:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...