Gå til innhold

Falske blomster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, det sier vel litt om mine _ikke_ grønne fingre.

En gullranke lever vel 6-9 mnd hjemme hos meg. Eller, den hadde vel levd lenger, men da er det bare lange 'stilker' uten blader igjen på den.

Tror jeg må huske å vanne blomster når jeg kommer hjem i dag.

Har du prøvd å klippe de lange stilkene av, dele dem i passe lengder og så satt dem i vann?

Det blir fine avleggere av dem :) Kan legges i den samme potten igjen når de har fått røtter for å fylle tomrommene.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har en fredslilje på kontoret. Når jeg ser den henger skikkelig med hue, pøser jeg på en halvliter vann, så holder det en måneds tid. :)

Gjest midia
Skrevet

Falske blomster er ALDRI pent.....

De kan være utrolig levende noen av dem, jeg har vannet Lurvelines falske plante flere ganger en sommer jeg.

Den hadde ikke drukket noe så potta var full av vann når ferien deres var over. :))

Skrevet

Jeg har to potter hengende i et stort vindu. I de har jeg hatt gullranker. Men det ene bladet etter det andre blir gult og vissent.

Kanskje de ikke tåler all sola de får inn vinduet? For det er sol der fra sola står opp og til nesten middagstid.

Men svigermors tunge og pengetre overlever hos meg også, og den som togli referer til. Det er den eneste som vokser og trives godt. En slik har vi hatt i over 3 år nå, og det er ikke værst?

:-)

Det er nok sola den ikke tåler, ja.

Men pengetre og svigermors tunge er jo fine planter, det :-)

Fredslilje er også en plante som tåler mye - og den viser _veldig_ tydelig når den trenger vann - henger med bladene.

Så dersom du har den et sted du ser den, så er det en god plante for oss med fingre som er alt annet en grønne!

Skrevet

Jeg har en fredslilje på kontoret. Når jeg ser den henger skikkelig med hue, pøser jeg på en halvliter vann, så holder det en måneds tid. :)

Fredslilja er en masete plante som ofte henger med hue. Men heldigvis reiser den seg fort igjen etter litt vann :)

Min krever vann oftere enn en gang pr mnd - gjerne 2-3 ganger pr uke.

Verre er det med en jeg fikk for noen dager siden som vil ha påfyll to ganger pr dag.

mariaflyfly
Skrevet

Fredslilja er en masete plante som ofte henger med hue. Men heldigvis reiser den seg fort igjen etter litt vann :)

Min krever vann oftere enn en gang pr mnd - gjerne 2-3 ganger pr uke.

Verre er det med en jeg fikk for noen dager siden som vil ha påfyll to ganger pr dag.

Som sagt - en halvliter gjør susen i 3-4 uker. ;)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Har du prøvd å klippe de lange stilkene av, dele dem i passe lengder og så satt dem i vann?

Det blir fine avleggere av dem :) Kan legges i den samme potten igjen når de har fått røtter for å fylle tomrommene.

Har ikke prøvd det.

Men det skal jeg jammen prøve på nå. Har nemlig to stykke med lange stilker på hjemme nå. He, he.

Takk for tipset. Skal prøve å ta noen avleggere derfra i dag.

:-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er nok sola den ikke tåler, ja.

Men pengetre og svigermors tunge er jo fine planter, det :-)

Fredslilje er også en plante som tåler mye - og den viser _veldig_ tydelig når den trenger vann - henger med bladene.

Så dersom du har den et sted du ser den, så er det en god plante for oss med fingre som er alt annet en grønne!

Ok, takk for tipset.

Men gullranke var egentlig en fin plante å ha i det vinduet, for når de var nye og store så hang de så pent der. For det er nemlig snakk om et stort vindu. Blir så tomt uten :(

Har du noe annet tips til hengeplanter som tåler sol og varme fra et stort vindu så tar jeg gjerne i mot det.

:)

Gjest togli
Skrevet

Enig, det er den eneste blomsten som vokser og blir stor og fin hjemme hos meg.

Alt annet tørker inn eller dør av for mye vann. Enten eller.

Godt vi er flere uten grønne fingre ;-)

Gjest togli
Skrevet

Den skriver jeg under på!

Har 3 stk. Den ene var en liten sak som sto i vinduskarmen. Den rekker meg nå til livet og er blitt så fin! De andre 2 følger etter. trenger minimalt med pleie, men en større potte er å anbefale etterhvert. Mine må pottes om til stooooore potter nå!

Problemet mitt er at jeg ikke gidder å potte dem om :-(

Jeg driver skikkelig plantemishandling tror jeg....

Gjest Det er litt in faktisk.
Skrevet

Det er faktisk mange stilige, falske planter i blomsterbutikkene for tiden.

Gjest pekka
Skrevet

Kjære alle sammen, tusen tusen takk for alle tips! De er notert!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...