Gå til innhold

Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest lillebjørg18
Skrevet

Kan ikke kvinner kjøre bil? Burde det kun være forbeholdt menn?

Støter stadig på denne "kjennsgjærningen".

Gjest togli
Skrevet

Mannen min synes jeg er kjempeflink å kjøre bil, så det der er bare tull!!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

HÆH? Hva prater du om?

Statistikken sier at kvinner småbulker mest, mens menn oftest er involvert i store ulykker.

Skal man liksom trekke den slutningen av det at menn er perfekte sjåfører??

Gjest pekka
Skrevet

tull! kvinnfolk kjører bra de, den strofen kan kanskje dukke opp når det gjelder motoren el.l Jeg innrømmer at jeg ikke er helt stødig på motor kunnskaper, men har ikke hatt motortrøbbel enda ;)

Gjest tintintin
Skrevet

Dette innlegget fikk meg til å se for meg en laaaaaaaang rekke deppa, middelaldrende kjørelærere med solbrillene på halv tolv og null unge damer å veilede ut i trafikkens vidunderlige verden.

Spørsmålet ditt orker jeg ikke svare på , dah!

Skrevet

Jeg anser meg selv som en rimelig ansvarbevisst sjåfør.

De jeg derimot har lagt spesielt merke til som fare i trafikken er spesielt menn i BMW eller Audi. De ligger jo nærmest kronisk for tett bilen foran, overholder sjelden fartsgrense eller bruker blinklys.

Dersom jeg kjører og en bil kommer utfra det blå i høy hastighet, opptrer egoistisk og arrogant er det som regel mannlige innehavere av slike biler. Det pussige er at jeg har snakket med mange som opplever det på samme måte!

Skrevet

I følge all statistikk er det mannfolk som står for de store, alvorlige ulykkene, der det er personskader eller dødsfall, mens kvinner står for de fleste bulkene. Så spørs det hva du synes er værst: småbulking eller personskader?

Skrevet

De jeg derimot har lagt spesielt merke til som fare i trafikken er spesielt menn i BMW eller Audi. De ligger jo nærmest kronisk for tett bilen foran, overholder sjelden fartsgrense eller bruker blinklys.

Dersom jeg kjører og en bil kommer utfra det blå i høy hastighet, opptrer egoistisk og arrogant er det som regel mannlige innehavere av slike biler. Det pussige er at jeg har snakket med mange som opplever det på samme måte!

BMW ja, Audi nei. ;o)

Vi kom en gang i vinter rundt en sving, da hadde vi hatt en bmw i ræva lenge, rett rundt svingen sto det ei stjerne parkert i veien! Den sto ved siden av en innkjørsel, men hadde ikke kjørt inn da, bare sto ved siden av liksom. Det kom en bil mot oss og det var glatt! Da var vi sikre på at det ville smelle både foran og bak! Heldigvis hadde bmw'n bak litt avstand til oss akkurat da og vi klarte å stoppe, men min kjære tenkte å slenge bilen i grøfta for å unngå å støte sammen med den motgående bilen. Hva tufsen i den parkerte bilen tenkte på lurer vi fremdeles på...

Gjest dobba
Skrevet

Jeg synes også at mange damer ikke kjører bil så bra. De er ofte redd for å kjøre på glatta, lukepakere, rygge osv. Det er mange rundt meg som har fortalt dette i samtaler om bilkjøring.

Og jo eldre damene er jo verre blir det. Mener også at pensjonerte menn og damer burde ha vært inne til kjørekontroll en gang i året. Der er det også mye idiotisk kjøring.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg synes også at mange damer ikke kjører bil så bra. De er ofte redd for å kjøre på glatta, lukepakere, rygge osv. Det er mange rundt meg som har fortalt dette i samtaler om bilkjøring.

Og jo eldre damene er jo verre blir det. Mener også at pensjonerte menn og damer burde ha vært inne til kjørekontroll en gang i året. Der er det også mye idiotisk kjøring.

Damer kjører mindre enn menn, og har derfor mindre kjøreerfaring.

Til gjengjeld kjører vi også mer forsiktig.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

*applaus*

Skrevet

Damer kjører mindre enn menn, og har derfor mindre kjøreerfaring.

Til gjengjeld kjører vi også mer forsiktig.

En annen årsak er at jenter også har dårligere romfølelse enn menn, derfor blir det problemer med f.eks. å lukeparkere og passere der det er trangt.

Gjest lillebjørg18
Skrevet

Mannen min synes jeg er kjempeflink å kjøre bil, så det der er bare tull!!

Menn sier vel nesten hva som helst for å bevare husfreden.

Gjest togli
Skrevet

Menn sier vel nesten hva som helst for å bevare husfreden.

Men _tror_ du virkelig på det at menn kjører så mye bedre bil enn kvinner?

Det høres ut som du har en anelse dårlig selvtillit...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

En annen årsak er at jenter også har dårligere romfølelse enn menn, derfor blir det problemer med f.eks. å lukeparkere og passere der det er trangt.

Mens enkelte menn derimot, kjører litt for offensivt. (jmf innlegget til mariamma under her.)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Menn og kvinner har vel hver sine styrker og svakheter - her som alle andre steder.

For øvrig varierer det vel fra sjåfør til sjåfør hvor rutinerte de er. (Men statistisk kjører altså damer mindre bil enn menn.)

Gjest lillebjørg18
Skrevet

"Men _tror_ du virkelig på det at menn kjører så mye bedre bil enn kvinner?"

Ja, de er nok bedre sjåfører, gjevnt over.

Skrevet

Mens enkelte menn derimot, kjører litt for offensivt. (jmf innlegget til mariamma under her.)

Ja, det er det nok ingen tvil om.

Gjest snill seriøs mann
Skrevet

Menn og kvinner har vel hver sine styrker og svakheter - her som alle andre steder.

For øvrig varierer det vel fra sjåfør til sjåfør hvor rutinerte de er. (Men statistisk kjører altså damer mindre bil enn menn.)

"Menn og kvinner har vel hver sine styrker og svakheter"

Kvinner er bedre til bl.a:

Baking,

Støvsuging,

Ved kjøkkenbenken og

Plukke poteter

(kanskje noen få ting til)

Men er best til:

Kjøre bil,

Jobbe,

Slappe av,

Lese avisen,

Ta styringen i senga

+ mange flere ting

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Menn og kvinner har vel hver sine styrker og svakheter"

Kvinner er bedre til bl.a:

Baking,

Støvsuging,

Ved kjøkkenbenken og

Plukke poteter

(kanskje noen få ting til)

Men er best til:

Kjøre bil,

Jobbe,

Slappe av,

Lese avisen,

Ta styringen i senga

+ mange flere ting

Ha-ha, nå var du morsom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...