Gå til innhold

Farligere å bo på bygda enn i byen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har i hvertfall bedre luftkvalitet enn dem som bor midt i Oslogryta.

Gjest blomsterløk
Skrevet

De har i hvertfall bedre luftkvalitet enn dem som bor midt i Oslogryta.

Ja, det er klart. Luftkvaliteten er mye bedre.

Men enkelte ting er litt merkelig. Jeg har en kompis, han, kona og de to barna flyttet fra en drabantby i oslo for et par år siden. De flyttet til ca. midt i landet, et liten bygd. Han er derfra. Så skjønner så klart veldig godt at de ville flytte tilbake dit han kom fra. Skulle også overta en gård.

Men det som er så merkelig nå, er at alt er så utrlolig farlig i denne drabantbyen nå. Når de er på besøk hos venner (av foreldrene) der, får ikke ungene (14 og 15 år) lov å besøke gamle venner der. Det er altfor farlig å være ute på dette stedet nå.

Og når de flyttet derfra for 2 år siden, var jo ungene ute der fra morgen til seine kvelden støtt.

Men, men.

Skrevet

Ja, det er klart. Luftkvaliteten er mye bedre.

Men enkelte ting er litt merkelig. Jeg har en kompis, han, kona og de to barna flyttet fra en drabantby i oslo for et par år siden. De flyttet til ca. midt i landet, et liten bygd. Han er derfra. Så skjønner så klart veldig godt at de ville flytte tilbake dit han kom fra. Skulle også overta en gård.

Men det som er så merkelig nå, er at alt er så utrlolig farlig i denne drabantbyen nå. Når de er på besøk hos venner (av foreldrene) der, får ikke ungene (14 og 15 år) lov å besøke gamle venner der. Det er altfor farlig å være ute på dette stedet nå.

Og når de flyttet derfra for 2 år siden, var jo ungene ute der fra morgen til seine kvelden støtt.

Men, men.

Ja, det høres merkelig ut. Vi får håpe de ikke vokser opp og blir redde for alt.

Selv drømmer jeg om å bo i landlige omgivelser i bynært område.. :-) Jeg liker ikke å bo i leilighet.

petter smart
Skrevet

"Forklaringen på utviklingen er blant annet at tettsteder er blitt mer byaktige. "

Det skulle jo tyde på at det er farligst i byen. Så lenge småstedene er små og ikke har bytrekk er de ufarlige.

Gjest M.Angelica
Skrevet

"For 20 år siden ble 2,1 prosent av befolkningen på steder med færre enn 20.000 innbyggere utsatt for vold, mot 4,4 prosent i storbyene.

- Tallene i dag er henholdsvis 2,7 prosent og 3,2 prosent."

Altså, for 20 år siden var det 2,1% på bygdene, nå er det 2,7%? Ikke akkurat så veldig stor forskjell..

Mener de at det er bygd når det er færre enn 20 000? Jeg ser mer for meg at ei bygd består av 1000 - 3000 mennesker. Sånn er det iallfall der jeg er oppvokst. Høres litt rart ut med ei bygd på 19 000 innbyggere :P

Skrevet

"For 20 år siden ble 2,1 prosent av befolkningen på steder med færre enn 20.000 innbyggere utsatt for vold, mot 4,4 prosent i storbyene.

- Tallene i dag er henholdsvis 2,7 prosent og 3,2 prosent."

Altså, for 20 år siden var det 2,1% på bygdene, nå er det 2,7%? Ikke akkurat så veldig stor forskjell..

Mener de at det er bygd når det er færre enn 20 000? Jeg ser mer for meg at ei bygd består av 1000 - 3000 mennesker. Sånn er det iallfall der jeg er oppvokst. Høres litt rart ut med ei bygd på 19 000 innbyggere :P

Det synes jeg også høres merkelig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...