Gå til innhold

Svie

Anbefalte innlegg

Gjest er lei av dette

Jeg har en god stund nå vært plaget av at det svir i underlivet. Det startet etter min første fødsel (snart to år siden). Sexlivet ble aldri helt det samme igjen, da jeg hadde svie/sårhet under samleiet, spesielt etter sædavgang. Etter jeg fikk tilbake menstruasjonen ble det litt bedre, men ikke 100%.

Nå er jeg gravid igjen, og svien har tatt seg opp igjen. Da jeg ble undersøkt av legen i forbindelse med svangerskapet, sa han at jeg hadde sopp. Brukte da en canestenkur, uten å merke noen forskjell i ettertid. Sexlivet vårt har helt stagnert pga svien min, det svir også av og til når jeg tisser og når jeg tørker meg etter vask.

Hva kan dette være? Det virker som at jeg har blitt veldig ømfiendtlig etter jeg fikk barn. Jeg har ikke lyst til å bruke all slags medisiner/salver, finnes det noen naturlig lindring? Kan det hjelpe med yoghurt f.eks? Lurer også på om ubehaget mitt kan ha noen innvirkning på min forestående fødsel (1,5 mnd til), kan det gjøre at jeg lettere revner eller får annet ubehag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22354-svie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svien vil ikke ha noen innvirkning på fødselen, hvis det fortsetter etter fødselen synes jeg du skal få en sjekk hos en gynekolog. Jeg kan ikke si hva det skyldes uten å undersøke deg. Jeg synes det er lurt ikke å bruke Canesten hvis det ikke hjelper. Yoghurt kan ikke skade, men om det hjelper er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22354-svie/#findComment-95630
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...