Gå til innhold

Hvorfor har ikke @ egen tast?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste?

Men nå er jeg en sånn særing som foretrekker amerikansk tastatur, selv om jeg skriver norsk. Og det er ikke på grunn av @, men /.

Hehe! Er du sånn som synes primtall er fine tall også? :P

Skrevet

Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste?

Men nå er jeg en sånn særing som foretrekker amerikansk tastatur, selv om jeg skriver norsk. Og det er ikke på grunn av @, men /.

"Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste?"

Det er mulig. Selv synes jeg forskjellen er minimal. Men det kommer sikkert an på om man skriver touch eller ikke.

"............................................."

Skrevet

Primtall er fine tall :-)

Men enda morsommere er perfekte tall: Tall hvor tallet er lik summen av de tallene tallet er delelig på. :-)

".............................................."

mariaflyfly
Skrevet

Primtall er fine tall :-)

Men enda morsommere er perfekte tall: Tall hvor tallet er lik summen av de tallene tallet er delelig på. :-)

".............................................."

Du er en n*e*r*d.

Nå datt jeg ut... ;)

Skrevet

Du er en n*e*r*d.

Nå datt jeg ut... ;)

Det der hadde ikke jeg heller peiling på, men hva man ikke kan finne via google... ;-)

6 og 28 er et par eksempler på perfekte tall :-)

6 er delelig med 1, 2 og 3. Hvis du legger sammen 1+2+3 så får du 6. Altså er 6 et "perfekt tall".

Tilsvarende med 28, som er delelig med 1, 2, 4, 7, 14, og dermed: 1+2+4+7+14 = 28

mariaflyfly
Skrevet

Det der hadde ikke jeg heller peiling på, men hva man ikke kan finne via google... ;-)

6 er delelig med 1, 2 og 3. Hvis du legger sammen 1+2+3 så får du 6. Altså er 6 et "perfekt tall".

Tilsvarende med 28, som er delelig med 1, 2, 4, 7, 14, og dermed: 1+2+4+7+14 = 28

Ah, det var oppklarende. :)

Skrevet

Du kjenner vel meg :)

Skrevet

Men tilde er beskrevet der da. :-)

Hmmja.. men tastekomboen som sto der virket ikke. Jeg prøvde alt+alle de andre tastene uten å finne tilde. Jeg får søke litt mer...

(jeg fant derimot en tastekombo for ellipse, og det er jo ganske kult)

Skrevet

Hmmja.. men tastekomboen som sto der virket ikke. Jeg prøvde alt+alle de andre tastene uten å finne tilde. Jeg får søke litt mer...

(jeg fant derimot en tastekombo for ellipse, og det er jo ganske kult)

Er det i e-mail du prøver å få frem tilde?

Her står det at mange av tastekombinasjonene ikke funker i mail (?)

http://www.ehow.com/how_9306_tilde-mac.html

Skrevet

Er det i e-mail du prøver å få frem tilde?

Her står det at mange av tastekombinasjonene ikke funker i mail (?)

http://www.ehow.com/how_9306_tilde-mac.html

Jeg fant den til slutt, den ligger på alt+circumfleks. Egentlig litt logisk. Da må jeg bare få mappet om ' og @, så er jeg fornøyd.

Skrevet

Du er en n*e*r*d.

Nå datt jeg ut... ;)

Nei, jeg er en geek :-)

Det er klart, en type tall som man bare har oppdaget litt over 600 av, er interessant i seg selv :-)

"........................................"

Skrevet

Jeg hadde en programmeringsoppgave i første klasse, tror jeg, hvor man skulle se hvor mange perfekte tall man klarte å regne ut. Det var ikke mange :-)

"..................................................."

Skrevet

Du er en n*e*r*d.

Nå datt jeg ut... ;)

Forøvrig - når det gjelder virkelig interessante tall, så er jo fibonaccitall og Det Gyldne Snitt (phi) det aller mest interessante :-)

"............................................."

Skrevet

Nei, jeg er en geek :-)

Det er klart, en type tall som man bare har oppdaget litt over 600 av, er interessant i seg selv :-)

"........................................"

Medmindre man regner "tallene fra 1 til 600" som en type tall :)

Skrevet

Medmindre man regner "tallene fra 1 til 600" som en type tall :)

*LOL*

"Et tall er et tall, for faen!"

".........................................."

Skrevet

*LOL*

"Et tall er et tall, for faen!"

".........................................."

Det har jeg nettopp skrevet en hel masteroppgave om at ikke er tilfelle :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...