mariaflyfly Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste? Men nå er jeg en sånn særing som foretrekker amerikansk tastatur, selv om jeg skriver norsk. Og det er ikke på grunn av @, men /. Hehe! Er du sånn som synes primtall er fine tall også? 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste? Men nå er jeg en sånn særing som foretrekker amerikansk tastatur, selv om jeg skriver norsk. Og det er ikke på grunn av @, men /. "Shift er vel en tast som sitter bedre i fingrene enn alt gr, for de fleste?" Det er mulig. Selv synes jeg forskjellen er minimal. Men det kommer sikkert an på om man skriver touch eller ikke. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hehe! Er du sånn som synes primtall er fine tall også? Primtall er fine tall :-) Men enda morsommere er perfekte tall: Tall hvor tallet er lik summen av de tallene tallet er delelig på. :-) ".............................................." 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Primtall er fine tall :-) Men enda morsommere er perfekte tall: Tall hvor tallet er lik summen av de tallene tallet er delelig på. :-) ".............................................." Du er en n*e*r*d. Nå datt jeg ut... 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du er en n*e*r*d. Nå datt jeg ut... Det der hadde ikke jeg heller peiling på, men hva man ikke kan finne via google... ;-) 6 og 28 er et par eksempler på perfekte tall :-) 6 er delelig med 1, 2 og 3. Hvis du legger sammen 1+2+3 så får du 6. Altså er 6 et "perfekt tall". Tilsvarende med 28, som er delelig med 1, 2, 4, 7, 14, og dermed: 1+2+4+7+14 = 28 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Det der hadde ikke jeg heller peiling på, men hva man ikke kan finne via google... ;-) 6 og 28 er et par eksempler på perfekte tall :-) 6 er delelig med 1, 2 og 3. Hvis du legger sammen 1+2+3 så får du 6. Altså er 6 et "perfekt tall". Tilsvarende med 28, som er delelig med 1, 2, 4, 7, 14, og dermed: 1+2+4+7+14 = 28 Ah, det var oppklarende. 0 Siter
annegunn Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hehe! Er du sånn som synes primtall er fine tall også? Du kjenner vel meg 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Men tilde er beskrevet der da. :-) Hmmja.. men tastekomboen som sto der virket ikke. Jeg prøvde alt+alle de andre tastene uten å finne tilde. Jeg får søke litt mer... (jeg fant derimot en tastekombo for ellipse, og det er jo ganske kult) 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hmmja.. men tastekomboen som sto der virket ikke. Jeg prøvde alt+alle de andre tastene uten å finne tilde. Jeg får søke litt mer... (jeg fant derimot en tastekombo for ellipse, og det er jo ganske kult) Er det i e-mail du prøver å få frem tilde? Her står det at mange av tastekombinasjonene ikke funker i mail (?) http://www.ehow.com/how_9306_tilde-mac.html 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Er det i e-mail du prøver å få frem tilde? Her står det at mange av tastekombinasjonene ikke funker i mail (?) http://www.ehow.com/how_9306_tilde-mac.html Jeg fant den til slutt, den ligger på alt+circumfleks. Egentlig litt logisk. Da må jeg bare få mappet om ' og @, så er jeg fornøyd. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du er en n*e*r*d. Nå datt jeg ut... Nei, jeg er en geek :-) Det er klart, en type tall som man bare har oppdaget litt over 600 av, er interessant i seg selv :-) "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Det der hadde ikke jeg heller peiling på, men hva man ikke kan finne via google... ;-) 6 og 28 er et par eksempler på perfekte tall :-) 6 er delelig med 1, 2 og 3. Hvis du legger sammen 1+2+3 så får du 6. Altså er 6 et "perfekt tall". Tilsvarende med 28, som er delelig med 1, 2, 4, 7, 14, og dermed: 1+2+4+7+14 = 28 Jeg hadde en programmeringsoppgave i første klasse, tror jeg, hvor man skulle se hvor mange perfekte tall man klarte å regne ut. Det var ikke mange :-) "..................................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du er en n*e*r*d. Nå datt jeg ut... Forøvrig - når det gjelder virkelig interessante tall, så er jo fibonaccitall og Det Gyldne Snitt (phi) det aller mest interessante :-) "............................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Nei, jeg er en geek :-) Det er klart, en type tall som man bare har oppdaget litt over 600 av, er interessant i seg selv :-) "........................................" Medmindre man regner "tallene fra 1 til 600" som en type tall 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Medmindre man regner "tallene fra 1 til 600" som en type tall *LOL* "Et tall er et tall, for faen!" ".........................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 *LOL* "Et tall er et tall, for faen!" ".........................................." Det har jeg nettopp skrevet en hel masteroppgave om at ikke er tilfelle 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.