Gå til innhold

Outlook Ekspress virker ikke :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Etter at jeg kjørte oppdateringer på antivirusprogrammet (Norton) i går og restartet maskina, takket outlook ekspress for seg.

Får åpnet den, men den klarer ikke og motta eller sende epost.

Noen som har hatt samme problem?

Noe jeg kan gjøre?

Eller må jeg bare smøre meg med tolmodighet, noe jeg for øvrig har svært lite av ;-)

Har forresten Telenor som internettleverandør, har byttet, men det skulle skje den 28.mars fikk jeg beskjed om, og det er jo en uke til.

Skrevet

Du må åpne port 25 og 110 i brannmuren, eller stenge Norton brannmuren og bruke Microsoft sin.

E-postkontrollen kan også ha blitt defekt. Avinstaller Norton og prøv uten. Reinstaller så Norton.

Du kan ha virus uten at Norton merker det. F eks sk "rootkit" er umulig å oppdage med vanlig viruskontroll.

Gjest Shira12
Skrevet

Du må åpne port 25 og 110 i brannmuren, eller stenge Norton brannmuren og bruke Microsoft sin.

E-postkontrollen kan også ha blitt defekt. Avinstaller Norton og prøv uten. Reinstaller så Norton.

Du kan ha virus uten at Norton merker det. F eks sk "rootkit" er umulig å oppdage med vanlig viruskontroll.

Ok, da får jeg prøve og se om jeg får orden på det.

Takk :o)

Skrevet

Ok, da får jeg prøve og se om jeg får orden på det.

Takk :o)

Hvis ikke, kan det være at e-post databasen er kaputt. Da må den eksporteres slettes, gjenskapes og importeres evt til en annen identitet.

mil1365380270
Skrevet

Hvis du ikke får lest meldingene kan det være pst-filen (arkivfilen) som har blitt for stor. Går an å kjøre et program for å få den mindre. Noen meldinger blir borte.

Skrevet

Sjekk om epost-kontoen er riktig satt opp (brukernavn, passord osv)

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis ikke, kan det være at e-post databasen er kaputt. Da må den eksporteres slettes, gjenskapes og importeres evt til en annen identitet.

Det virket da jeg deaktiverte Norton IS.

Kan jeg ikke bruke den nå da? Har jo fungert tidligere.

Å, blir småsur jeg når ting trøbler seg.

Gjest Shira12
Skrevet

Sjekk om epost-kontoen er riktig satt opp (brukernavn, passord osv)

Det sjekket jeg, og alt var i orden der.

Det virker nå hvis jeg deaktiver Norton Internet Security.

Det blir jo tungvint og gjøre det slik i lengden.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis du ikke får lest meldingene kan det være pst-filen (arkivfilen) som har blitt for stor. Går an å kjøre et program for å få den mindre. Noen meldinger blir borte.

Lurer på om ikke det skjer automatisk hos meg?

Kommer av og til opp en melding om og frigjøre plass.

Men jeg har faktisk ikke så mange mailer liggendes nå, har vært betydelig flere tidligere, og da funket alt som det skulle.

Skrevet

Det sjekket jeg, og alt var i orden der.

Det virker nå hvis jeg deaktiver Norton Internet Security.

Det blir jo tungvint og gjøre det slik i lengden.

Du må nok fortelle Norton at du godkjenner at Outlook Express får tilgang til nettet.

Gjest Shira12
Skrevet

Du må nok fortelle Norton at du godkjenner at Outlook Express får tilgang til nettet.

Ah, det må jeg nok ja.

Trøtt idag jeg ;-)

Men hvorfor spør den ikke da? Norton pleier og spørre, og jeg godkjenner eller ikke.

Sukk, kunne ikke dette ha skjedd en dag hodet var litt mer samarbeidsvillig da ;-)

Skrevet

Men jeg har faktisk ikke så mange mailer liggendes nå, har vært betydelig flere tidligere, og da funket alt som det skulle.

Det er ikke antallet mailer det nødvendigvis kommer an på, men størrelsen på vedleggene... Har du noen mailer med svære vedlegg, så fyller det opp.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er ikke antallet mailer det nødvendigvis kommer an på, men størrelsen på vedleggene... Har du noen mailer med svære vedlegg, så fyller det opp.

Hm ja det burde jeg jo ha tenkt meg til.

Jøsses så svimete jeg er idag, he he.

Men det er nok ikke dette som er hovedproblemet tror jeg, har nok noe med Norton og gjøre.

Prøvde nå og åpne Norton, men det går ikke engang.

Er det pga at jeg kjørte oppdateringer på Norton i går mon tro?

mil1365380270
Skrevet

Selv om du arkiverer jevnlig, blir den for stor til slutt. Men virker jo ikke som det er problemet ditt :-)

Skrevet

Hm ja det burde jeg jo ha tenkt meg til.

Jøsses så svimete jeg er idag, he he.

Men det er nok ikke dette som er hovedproblemet tror jeg, har nok noe med Norton og gjøre.

Prøvde nå og åpne Norton, men det går ikke engang.

Er det pga at jeg kjørte oppdateringer på Norton i går mon tro?

Det er nok derfor du har problemer ja.

Mannen min, og en annen i familien, hadde tilsvarende problemer etter en oppdatering nylig.

Løsningen var å avinstallere Norton, restarte pc-en, installere Norton på nytt, laste ned oppdateringer.

Det er visst slik at den oppdateringen har gått litt skeis under nedlasting for enkelte brukere.

(Du avinstallerer inne på Control Panel - Add/Remove Programs, men det visste du kanskje... hehe)

Skrevet

Det virket da jeg deaktiverte Norton IS.

Kan jeg ikke bruke den nå da? Har jo fungert tidligere.

Å, blir småsur jeg når ting trøbler seg.

Koble ut bare brannmuren i Norton IS og se om det hjelper. I tilfelle må du inn i oppsettet og åpne port 25 og 110 i brannmuren.

Gjest Shira12
Skrevet

Selv om du arkiverer jevnlig, blir den for stor til slutt. Men virker jo ikke som det er problemet ditt :-)

Akkurat nå ser det ikke ut som det er det som er problem. Så får man heller ta den sorgen når den kommer ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Det er nok derfor du har problemer ja.

Mannen min, og en annen i familien, hadde tilsvarende problemer etter en oppdatering nylig.

Løsningen var å avinstallere Norton, restarte pc-en, installere Norton på nytt, laste ned oppdateringer.

Det er visst slik at den oppdateringen har gått litt skeis under nedlasting for enkelte brukere.

(Du avinstallerer inne på Control Panel - Add/Remove Programs, men det visste du kanskje... hehe)

Ok, da skal jeg prøve det. Det ante meg at det måtte være noe med oppdateringene, var da det ble trøblete.

Gjest Shira12
Skrevet

Koble ut bare brannmuren i Norton IS og se om det hjelper. I tilfelle må du inn i oppsettet og åpne port 25 og 110 i brannmuren.

Nå fikk jeg ett råd om og avinstallere og installere Norton på nytt, var flere som hadde hatt problem etter de hadde kjørt oppdateringer.

Så da tester jeg det i første omgang :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...